Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@14:45:31 GMT

ماهی سیاست به قلاب مرگ صید می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۲۶۳۱

ماهی سیاست به قلاب مرگ صید می‌کنند

کینه‌کشی برخی سیاسیون و دنباله‌گان سلبریتی نمک به زخم مردمی شده که به دنبال اجرای عدالت و دریافت صداقت صاحبان قدرتند.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ هانس کریستین آندرسن قصه‌ای دارد به نام لباس جدید، که در آن دو خیاط حقه‌باز به پادشاه می‌گویند ما قادریم پارچه عجیبی ببافیم که آدم‌های احمق نمی‌توانند آن‌را ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پول زیادی گرفتند و شروع به کار کردند.
نمایندگان پادشاه می‌دیدند که این دو نفر با ماشین‌های پارچه‌بافی کار می‌کنند، اما پارچه‌ای نمی‌دیدند، ولی از ترس احمق خوانده شدن، چنان عمل می‌کردند گویی پارچه‌ای زیبا می‌بینند. همین بلا بر سر پادشاه نیز آمد.
خیاط‌ها عاقبت لباس شاه را هم درآوردند و لباس دوخته شده از هیچ را تن پادشاه کردند. مردم شهر نیز نیز پادشاه لخت را دیدند، اما خودشان را به کوچه علی چپ زدند و برای زیبایی لباس پادشاه هورا کشیدند و تنها یک پسرک بود که حقیقت را فریاد کشید: «پادشاه لُخت است.»
پس از حادثه دلخراش سقوط هواپیما و جان باختن ده‌ها تن از مردم، زمانی که سردار حاجی‌زاده در قابل دوربین با اشاره به گردنش ان را از مو باریک‌تر خواند و خود را آماده هر نوع برخوردی دانست، دل شکسته مردم تا حدی التیام یافت.
وارونگی سیاسی گویی جزیی از مزاج برخی طبقات مختلف نخبگانی در ایران است؛ پس از این عذرخواهی، عده‌ای به‌ای تکمیل زنجیره پاسخگویی و شفافیت برای مردم، به عقده‌گشایی از حافظان امنیت پرداختند.
صف اول جلو چشم خطای اخیر سپاه است، اما این حادثه جنبه‌های متفاوتی دارد؛ طبق اظهارات فرماندهان نظامی، درخواست تعطیلی پرواز‌های هوایی در شب حمله چندین بار داده شد؛ این مسئله پای نهاد‌های دیگری، چون شورای عالی امنیت ملی، نهاد‌های بالادستی نظامی، سازمان هواپیمایی کشوری، هیات وزیران و ... را به پرونده باز می‌کند.

پاسخ فرمانده کل سپاه سردار سلامی هم به نمایندگان مردم و پخش این سخنان هم تکمیل‌کننده روندی بود که با فرمانده نظامی تحت امرش آغاز شد.
در کشور‌های مختلف اگر خطای نظامی یا امنیتی هم اتفاق می‌افتند کمتر مرسوم است که فرماندهان نظامی به توضیح و عذرخواهی در برابر مردم مقابل دوربین ظاهر شوند.
حال خارج از روال مسبوق ایران و برخی کشور‌ها مردم منتظرند پاسخگویی از سپاه به دیگر مسئولین خاطی هم تسری یابد.  
کینه‌کشی برخی سیاسیون و دنباله‌گان سلبریتی که طی هفته قبل برای شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی سکوت کرده بودند، نمک به زخم مردمی شده که به دنبال اجرای عدالت و دریافت صداقت صاحبان قدرتند.
هرچه مردم داد می‌زنند که این پادشاه کینه‌ورزی لخت است، اما گویی جماعتی به کمین‌نشسته، رویای حادثه‌آفرینی در دل می‌پروانند تا استخوان لای زخم مردم شوند.
ما واقعاً نباید شرم کنیم از این‌که جان ایرانیان مضحکه بازی سیاسی شود؟ آیا سیاست باید تا آن‌جا بر عقل سلیم غلبه داشته باشد که گروهی مجبور باشند درباره ضرورتی، چون لزوم حفظ اقتدار نظامی کشور، استدلال کنند؛ و گروهی دیگر به کمین نشسته باشند که از سقوط تلخ هواپیما مشابه آن‌چه بر اثر برجام خریداری شده است ماهی سیاسی بگیرند و به امنیت مردم بتازند؟ عقلانیت تا کجا به مسلخ سیاست بی‌اصول برده شده که جماعتی باید اطلاعیه بدهند به امنیت نتازید که داس‌افکنی کینه‌توزانه به بهانه برقراری عدالت منتج به ریشه‌کنی حفاظت و امنیت می‌شود؛ و جماعتی دیگر دندان تیز کرده‌اند تا بگویند دیدید که این بود نتیجه پاسخ تهدید آمریکا و باید سواری بدهیم!
سیاست برای تدبیر امور است و کاهش مناقشه، برای حل منازعه است و کاستن از خشونت؛ و آن‌گاه که به چنین حضیض مضحکه‌ای درافتد، باید در فضیلتش تردید روا داشت و به بیماری‌اش ایمان آورد. سیاستی که بازیگرانش چنین به دریدن یکدیگر دندان تیز کرده باشند، یا حتی بازیگرانش فقط این سطح از تهدید علیه یکدیگر را احساس کنند – بدون آن‌که واقعیت داشته باشد – راه ثواب نمی‌رود، قطب‌نمایش راه راست نشان نمی‌دهد و چاره‌ای جز درمانش نیست. سیاست ارزشمند، طعمه خویش را از قلاب سقوط و مرگ صید نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن روحانی سقوط هواپیما سردار حاجی زاده پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال مداخله جویی آمریکا و انگلیس در امور داخلی بورکینافاسو، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به این موضوع در برابر سفارت آمریکا در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این تجمع در ادامه موج مخالفت مردمی در کشور‌های غرب آفریقا با مداخله جویی نظامی و سیاسی کشور‌های غربی در این کشور‌ها صورت می‌پذیرد.
مقامات نظامی حاکم در بورکینافاسو بعد از اخراج نظامیان فرانسوی از کشورشان، راسا به مقابله با تروریست‌های افراط گرا در کشورشان اقدام کرده اند، اما اخیرا دولت‌های آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، ارتش بورکینافاسو را به کشتار مردم شان متهم کرده اند.
محمدو ترائوره سخنگوی تجمع کنندگان معترض، در مقابل سفارت آمریکا در بورکینافاسو، ضمن قرائت بیانیه تجمع کنندگان، به خبرنگاران گفت: سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، سازمان اکواس و دادگاه کیفری بین المللی برای زمین زدن انقلاب مردم بورکینافاسو توطئه می‌کنند. آمریکا و انگلیس نیز در همین راستا علیه ارتش بورکینافاسو دروغ پردازی کرده اند. "
بورکینایی‌ها نیز مانند مردم مالی و نیجر استقلال کامل کشورشان از غربی‌ها را خواستارند.
سخنگوی تجمع کنندگان افزود: "ما اینجا اعلام می‌کنیم انقلاب مردم بورکینافاسو برگشت ناپذیر است. ما خواستار قطع رادیو صدای آمریکا و رادیو بی بی سی در بورکینا هستیم. ما همچنین خواستار قطع کامل و بی قید و شرط روابط سیاسی با آمریکا و انگلیس هستیم. "
نیرو‌های نظامی فرانسوی از مالی، نیجر و بورکینافاسو اخراج شده اند. نیجر نیز با قطع همکاری نظامی با آمریکا، خروج حدود هزار نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه پهپادی آگادز را خواستار شده است.
---------
باصدا: محمدو اوئدراگو - سخنگوی تجمع کنندگان معترض

دیگر خبرها

  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • پیکر شهید جلال اعتماد در زادگاهش قروه آرام گرفت
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • وزیر جنگ‌طلب، نتانیاهو را تهدید کرد