Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 37 نوزاد و کودک بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی، صاحب خانواده شدند.

فاطمه رضوان مدنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نگهداری 24 نوزاد شیرخوار و 79 کودک و نوجوان بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز بهزیستی گفت: مراکز مختلفی برای نگهداری نوزادان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست وجود دارد و نوزدان دو روزه تا 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 ساله در شیرخوارگاه و کودکان با سن بیش از 2.5 سال در مراکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می شوند.

وی حداکثر سن نگهداری کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز بهزیستی را 18 سال عنوان کرد.

رضوان مدنی با ترغیب و توصیه خیرین و مردم به نگهداری از این نوزادان و کودکان و پذیرفتن آنها در خانواده های خود گفت: از ابتدای امسال 37 نوزاد و کودک تحت پوشش بهزیستی، صاحب خانواده شدند.

وی با بیان اینکه عمده خانواده ها خواستار فرزندخواندگی نوزادان زیر دو سال هستند، گفت: متاسفانه کمتر خانواده ای تمایل به فرزندخواندگی کودکان در سنین بالاتر دارد و این امر موجب شده این کودکان شانس کمتری برای صاحب خانواده شدن داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص شرایط لازم فرزندخواندگی، شرایط مالی و حقوقی را از مهمترین آنها عنوان کرد وافزود: یک خانواده برای اینکه بتواند کودک یا نوزادی را به فرزندی قبول کند باید شرایط مالی لازم را برای تامین نیازهای کودک داشته و از طرفی تضمین مالی هم بدهد، چار این امکان وجود دارد با فوت یکی از والدین کودک مجددا بدون هیچ پشتوانه‌ای رها شود.

وی افزود: همچنین خانواده ها باید به لحاظ حقوقی دارای سوء پیشینه نبوده و با توجه به بررسی های روانشناسی، از نظر روانی نیز سالم باشند تا بتوانند محیطی امن و آرام را برای کودک رقم بزنند.

رضوان مدنی یادآور شد: همچنین والدین باید جوان یا میانسال باشند تا توانایی رسیدگی و مراقبت از کودک یا نوزاد را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از خیرین خواست تا پای کار آمده و هریک مسئولیت و سرپرستی کودکی را برعهده بگیرند.

وی همچنین در تشریح نیازهای مراکز نگهداری این کودکان و نوزادان گفت: نیاز اصلی در این مراکز پوشک، شیرخشک، لباس و اسباب بازی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه بهزيستي فرزند خواندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد.

کد خبر 6088566

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی