Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود چالاکی گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۱۴ استان درگیر آفت ملخ صحرایی شوند.

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان؛چالاکی   در شورای پدافند غیرعامل لرستان با اشاره به اینکه آفت ملخ صحرایی جزو هفتمین بلاهای آسمانی ذکر شده و سابقه آن به ۴ تا ۵ هزار سال پیش برمی گردد، اظهار کرد:  آخرین سابقه بروز این آفت در ایران به سال ۴۲ برمی گردد که در سطح دو میلیون هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در کل دنیا درگیر آفت ملخ صحرایی هستند، افزود: سال گذشته در ایران در سطح ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مبارزه با ملخ صحرایی را داشتیم و ۶ استان درگیر این مشکل شد.

معاون مدیریت کنترل و مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه از سال گذشته وارد بحران آفت ملخ شدیم و این آفت حداقل بین سه تا ۵ سال گستره فعالیت دارد، تصریح کرد: در خرداد ماه میزان گستردگی آفت ملخ صحرایی در کشور به ۱۰ استان رسید و استان‌های ایلام و خوزستان نیز آلوده شدند.

چالاکی با بیان  اینکه الان در کشور مجدداً همان اتفاقات سال گذشته تکرار شده است و از سه جبهه دچار مشکل هستیم، ادامه داد: از آبان ماه درگیر این مسئله هستیم و کانون‌های شیوع و پرواز این ملخ‌ها نیز کشورهای عربستان، یمن و عمان هستند که ملخ از آنجا به سمت ایران می‌آیند.

او  با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم سال آینده سه استان دیگر مثل لرستان، فارس و کرمان نیز درگیر آفت ملخ شوند، خاطر نشان  کرد: سال گذشته برای مبارزه با آفت ملخ ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد و امسال نیز ۸۴ میلیارد پیش بینی کرده‌ایم.

معاون مدیریت کنترل و مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه تنها راه چاره مبارزه با این آفت آماده باش کامل است، عنوان کرد: ظرفیت دستگاه‌های سم پاش را باید به کار بگیریم، در حال حاضر در کشور ۱۵۰ دستگاه سمپاش داریم که برای لرستان هم باید آماده شود، این دستگاه‌های سم پاش خارجی با همت نیروهای بومی ساخته شده‌اند و در حال حاضر به کشور پاکستان نیز صادر می‌شوند.

چالاکی با بیان  اینکه از بهمن ماه آلودگی‌ها از جنوب کشور آغاز می‌شود و در حال حاضر در مرکز عربستان آلودگی ایجاد شده است، گفت: پیش بینی ما این است که یک و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور درگیر آفت ملخ خواهند شد و تعداد استان‌های درگیر با مسئله نیز از ۱۰ استان به ۱۴ استان افزایش می‌یابد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آماده باش ایران پاکستان عمان معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود اما در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم. امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

کد خبر 6093443 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل