Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر ساماندهی رقبات در امامزادگان استان گفت: امسال تاکنون ۸۰ وقف جدید در مازندران ثبت شد. ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میاندورود، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و بیان ابعاد شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این سردار جهان اسلام  در تمام دوران زندگی خود به‌دنبال پست و مقام نبود و شخصیت، مرام، ایمان و منش وی باید الگوی زندگی ما باشد و بدانیم اگر مجلسی برپا شود اما نامی از سردار و دیگر شهدا گفته نشود خیانت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هزار و 361 امامزاده، 14 هزار و 700 موقوفه و بیش از 207 هزار رقبه در استان ثبت شده است و  امسال بیش از 80 وقف جدید در استان شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بیش از 74 درصد نیات واقفان در شهرستان‌ها جهت عزاداری سیدالشهدا(ع) است تصریح کرد: نیت موقوفه باید به همان نیت هزینه شود که اداره کل اوقاف در بحث تامین دارو، تجهیزات پزشکی بیمارستان امام، فناوری کمک به افراد نیازمند اقدامات خوبی برداشت و در این مسیر باید از هیئت‌ها امنا و خیران تقدیر و جهت نهادیه کردن  بیش از پیش فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم.

قره‌شیخلو: اوقاف از تصدی‌گری مأموریت‌های قرآنی پرهیز می‌کنداوقاف اردبیل تسهیل‌گر موسسات خیریه استمعممی‌مقدم: اوقاف از مدل‌های موفق مردمی حمایت می‌کند/ نقش وقف و نذر در بهبود انسجام اجتماعی

فرماندار میاندورود نیز در این مراسم گفت: یکی از مباحث بسیار مهم و کلیدی در حوزه اقتصاد اسلامی، بحث اوقاف است که  مشارکت همه جانبه مردم را می‌طلبد و در این زمینه سازمان‌های مردم نهاد در انجام کارهای عام المنفعه و خیر نگاه دینی داشته باشند.

حسین منفردی افزود: امروز باید فرهنگ وقف را به جایگاه اصلی برسانیم و آنچه در زمینه وقف  داریم را حفظ و جهت گسترش و تقویت آن گام برداریم.

وی  با بیان اینکه راه و هدف دین ما گسترش  مسائل فرهنگی است، تصریح کرد: در انجام فعالیت‌های فرهنگی  علما، بزرگان، مراجع و عموم مردم نقش دارند و باید برای فرهنگ‌سازی بهتر در جامعه فرزندانمان را از دوران کودکی با آموزه‌های دینی مانند وقف بیشتر آشنا کنیم.

منفردی تصریح کرد: باید با زبان روز و تکنولوژی روز همراه باشیم و کارکرد اوقاف را گسترده کنیم و جهت گسترش فرهنگ اسلامی به کار بگیریم

رئیس  سابق اداره اوقاف و امور خیریه میاندورود نیز گفت: خدمت به امامزادگان و امانت‌دار نیات واقفان وظیفه ما بوده که میاندورود دارای 28 امامزاده، 204 موقوفه و هفت هزار و 520 رقبه است.

محمدحسین فاضلی افزود: طرح  آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی، یاس نبوی در12 امامزاده شاخص شهرستان برگزار شد و 750 نفر نیز درمراکز قرآنی آموزش دیدند.

در این مراسم با قدردانی از خدمات محمد حسین فاضلی، محمود فیاض بخش به عنوان رئیس جدید اوقاف و امور خیریه میاندورود منصوب و معارفه شد. فاضلی به عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر منصوب شد.

انتهای پیام/ 682/ح

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری با بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه از افزایش ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدعباس حسینی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود، اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد مازندران بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و ۸۶۴ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شود تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار عرضه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بود که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی ادامه داد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در مازندران خواهیم بود.

کد خبر 748816

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم