Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده  گفت: میامی به عنوان شهرستان کم برخوردار نیازمند عزم و اراده مسئوولان برای توسعه و عمران است.

او افزود: با مدیریت صحیح منابع و بکارگیری ظرفیت‌های فراوان بخش‌های معدن، صنعت، کشاورزی و گردشگری شهرستان میامی، آینده روشنی برای توسعه این منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برساماندهی محله‌های قدیمی میامی تاکید کرد و اظهارداشت: بازسازی محله عمارت میامی باتوجه به وجود بافت قدیمی می‌تواند گام موثری برای توسعه گردشگری باشد.

حجت الاسلام رضی پارسامنش رییس دادگستری میامی نیز دراین جلسه با بیان اینکه حفظ فرهنگ اسلامی و ایرانی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید نسبت به حل معضلات اجتماعی تلاش کرد.

او افزود: یکی از موضوعات مهم در حوزه اجتماعی پرونده‌های طلاق و خانواده‌های بدسرپرست در دادگاه‌هاست که کاهش آن‌ها نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.

پارسامنش با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی ضرورت دارد، اظهار داشت: اشتغال باید اولویت کاری مسئوولان باشد.

رئیس دادگستری شهرستان میامی گفت: زمانی که اقتصاد رونق یافته و ساماندهی شود، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

او  ادامه داد: ازدواج‌های زودهنگام یکی از مشکلات اساسی در سطح روستاهاست، باید کارگاه‌های مشاوره در این باره تشکیل شده و خانواده‌ها را مشکلات این ازدواج‌ها آشنا کرد.

احمد ملایری فرماندار میامی نیز دراین جلسه گفت: آسیب‌های اجتماعی و امکانات مورد نیاز محله‌های قدیمی شناسایی شود.
وی افزود: ارائه پیشنهادات و نظرات مسئوولان و کارشناسان برای رفع مشکلات محله‌های قدیمی ضرورت دارد.

شهرستان میامی چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری دارد، روستا‌های عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستا‌های هدف گردشگری هستند. همچنین بزرگ‌ترین مجموعه کاروان سرا در ایران در این شهرستان قرار دارد.

وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان ۵۲ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد و واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزارتن در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری میراث باستانی محله های قدیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است