Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر عرب عامری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: یک هزار و ۸۰۰ تن گاز ال پی جی آذر امسال برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان به استان سمنان انتقال یافت که پاسخگوی نیاز استان نبود و برای دی امسال سهمیه ۲ هزار تن درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد:  آذر ۹۷ یک هزار و ۷۰۰ تن گاز مایع به استان سمنان انتقال یافت که پاسخگوی ۱۰۰ درصدی نیاز استان بود، اما امسال با وجود افزایش میزان سوخت انتقال یافته به استان، بازهم کمبود وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  تصریح کرد: افزایش مصرف گاز ال‌پی‌جی در استان سمنان نشاندهنده افزایش مصرف غیرمجاز این سوخت در خوردوها در اثر افزایش قیمت بنزین است.

عرب‌عامری بیان کرد: مجتمع رفاهی و خدماتی، رستوران‌های جاده‌ای، بخش کشاورزی، برخی اصناف مانند ایزوگام کاری و صافکاری خودرو، برخی صنایع و خودروهای لیفتراک و روستاهای فاقد گاز طبیعی جزو مصرف‌کنندگان واقعی گاز ال پی جی هستند و برآورد میزان مصرف سوخت مصرف کنندگان واقعی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان غیرواقعی موجب افزایش نیاز به گاز مایع شدند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: از سال گذشته تعدادی روستاها با برخورداری از گاز طبیعی از مصرف کنندگان گاز ال‌پی‌جی حذف شدند که براساس این آمار باید مصرف گاز ال‌پی‌جی کاهش یابد اما مصرف روبه افزایش است.

به گفته عرب‌عامری، ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار در استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند که سوخت این خانوارها به صورت گاز ال‌پی‌جی تامین می‌شود و به طور ماهانه مصرف گاز این خانوارها از لحاط استاندارد سه کپسول است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان بیان کرد: هشت کارگاه مجاز نصب تجهیزات سی‌ان‌جی برای دوگانه سوز کردن خودرو در استان وجود دارد  که تعدادی از این کارگاه‌ها به صورت غیرمجاز تجهیزات ال‌پی‌جی برای خودروها نصب می‌کنند که این اقدام باعث افزایش میزان مصرف گاز ال‌پی‌جی در استان می‌شود.

طبق مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۸۶ خودروها از سبد سوخت گاز ال‌پی‌جی خارج شدند و اکنون استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو غیرمجاز است و این نوع مصرف کنندگان، جزو مصرف‌کنندگان غیرواقعی به شمار می‌روند.

برچسب‌ها سمنان نرخ سوخت بنزین گاز مایع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان نرخ سوخت بنزین گاز مایع سمنان نرخ سوخت بنزین گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
سید مرتضی میرزایی مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت:که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالا سرقت باطری توسط این نرم افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
او افزود:ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با رد یابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌ شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت:ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلو گیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم افزار متصل شوند.

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • انجام ۴ماموریت پلیسی در سمنان/ ۵۶۷هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد