Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@03:08:24 GMT

تاییدیه ایمنی ساختمان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۷۲۴۲

ملکی به معرفی تاییدیه ایمنی ساختمان سازمان اتش نشانی پرداخت.

به گزارش میزان،‌ سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره "تاییدیه ایمنی" گفت: تاییدیه ایمنی به معنای مورد تایید بودن ساختمان، از نظر سازمان آتش نشانی، در جهت رعایت ضوابط ایمنی است.

وی افزود: در حال حاضر، نوع کاربری ساختمان، متراژ و تعداد طبقات از جمله مسائلی است که در دریافت این تاییدیه موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی اظهار کرد: در گذشته فقط ساختمان‌های ۶ طبقه به بالا با کاربری مسکونی و ساختمان‌های بیش از یک طبقه با کاربری غیرمسکونی مستلزم دریافت این تاییده بودند، اما در حال حاضر ساختمان‌های نوساز برای دریافت پایان کار، نیازمند دریافت این تاییدیه هستند که این مسئله در دستور کار است.

وی درباره نحوه دریافت این تاییدیه گفت: کارشناسان از ساختمان بازدید کرده و دستوراعلمل خاصی برای رعایت ایمنی را به سازندگان ابلاغ می‌کنند. پس از رفع نواقص و ایجاد سازوکار‌های ایمنی، مجددا کارشناسان از محل بازدید کرده و تاییدیه را صادر می‌کنند.

ملکی درباره مواردی که باید رعایت شوند، اظهار کرد: راه‌های خروج، سیستم تخلیه دود، سیستم اعلام اطفاء حریق، اندازه جانپناه ها، شراسط پارکینگ‌ها از جمله مواردی است که برای تاییدیه مدنظر آتش نشانی است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: مشکل خاصی در این باره با ساختمان‌های نوساز نداریم، اما متاسفانه بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌های شهر تهران، قدیمی هستند و اصول ایمنی در آن‌ها رعایت نشده است. همچنین مردم تمایلی به رفع این نواقص نشان نمی‌دهند.

ملکی ادامه داد: از مسئولان مربوطه خواستیم با تصویب قوانین جدید، این افراد را مجاب به رعایت اصول ایمنی در ساختمان کرده تا احتمال وقوع خطرات را کاهش دهیم. این مسئله نیازمند همکاری برخی سازمان‌ها مانند بیمه و شهرداری است که امیدواریم به زودی تحقق یابد.

این کارشناس ایمنی در پایان به شهروندان توصیه کرد: رعایت اصول ایمنی ممکن است هزینه بر باشد، اما قطعا این هزینه، در مقابل خسارات احتمالی حوادث بسیار ناچیز خواهد بود و رعایت این نکات، آرامش خاطر به همراه خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم تاییدیه ایمنی ساختمان ملکی آتش نشانی پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ و نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده طی فروردین سال جاری خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی فروردین سال جاری، ۴۷ هزار و ۵۹۷ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار و ۳۲۱ مورد گشت ایمنی انجام و ۳۴۸ دستگاه اطفائیه در مناطق مختلف مستقر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، شاهد به وقوع پیوستن ۴۰۹ مورد حادثه بوده‌ایم و ۹۷۲ مورد عملیات شامل امدادرسانی به آتش‌سوزی‌ها و عملیات‌های امداد و نجات توسط مأموران این سازمان پوشش داده شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به رخداد ۳۶۸ مورد حریق در فروردین سال جاری تصریح کرد: در مدت زمان مذکور، ۱۹۵ خدمت ایمنی ارائه شده و با تلاش مأموران آتش‌نشانی، ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده نجات یافته‌اند.

کد خبر 750824

دیگر خبرها

  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه