Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:37:46 GMT

التهاب هیچ بازاری با بگیر و ببند کنترل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۷۲۷۹

التهاب هیچ بازاری با بگیر و ببند کنترل نمی‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اگر در تامین، توزیع و کنترل کالا کم کاری شود وضعیت روانی بازار ملتهب تر از پیش می شود و بگیر و ببند راه حل اساسی این مشکل نیست. ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از ارومیه، افزایش قیمت‌ها واقعیت امروز بازار است و در شرایطی که صنعت و معدن توان نظارت بر بازار را ندارد شاهد عدم همکاری دستگاه‌های استان برای نظارت بر بازار هستیم و این مسئله نتیجه‌ای جز بی‌اعتماد مردم به دنبال نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها بازار ارومیه علاوه بر افزایش قیمت و رکود  از قیمت‌های سلیقه‌ای نیز رنج می‌برد به طوری که دیگر نمی‌توان پولی برای خرید کالا در جیب قرار داده و به بازار رفت زیرا باید همواره نوسانات قیمت و قیمت‌های سلیقه‌ای را پیش‌بینی کرد، گویا امر قیمت‌گذاری بر عهده خود فروشندگان است و آنها هستند که درباره قیمت کالا نظر می‌دهند.

قیمت ها از این مغازه با آن مغازه متغیر است

این آشفته بازار قیمت خریداران را تحت فشار و بلاتکلیفی کرده است و سبب نارضایتی مردم از عدم کنترل و نظارت مسئولین از بازار شده و نوعی هرج و مرج را در بازار ایجاد کرده است.

علی حیدری یکی از شهروندان که  از بی ثباتی بازار گلایه‌مند است می‌گوید: برای خرید ماکارونی و سویا به مغازه مراجعه کردم، کالاهایی که با قیمت روی جلدش 10 هزار تومان می‌شد  مغازه دار 14 هزار تومان مطالبه کرد و وقتی اعتراض کردم با برخورد شدید مواجه شدم.

مهناز فرزاد شهروند دیگری در همین باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: دو روز پیش با مراجعه به داروخانه وقتی خواستم هزینه دارو را بپردازم در کمال تعجب دارویی که  به تازگی  با قیمت 18000  تومان از داروخانه همان محله تهیه می‌کردم متصدی داروخانه فیشی به مبلغ 37000 تومان را مقابل من قرار داد، وقتی اعتراض کردم گفت قیمت افزایش یافته و حتماً شما با قیمت قبلی خرید می‌کردید.

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، با اشاره به جلوگیری از گران‌فروشی در استان می‌گوید: درج قیمت روی کالاها، خدمات و تناسب آن بر اساس قیمت‌گذاری حمایتی یا هزینه تمام شده از الزاماتی است که فروشندگان کالا باید آن را رعایت کنند.

محمد اقوامی می‌افزاید: برای تأثیرگذاری بیشتر در رسیدگی به گران‌فروشی، مجازات از طریق جریمه است که 20 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته که بلافاصله پس از رسیدن پرونده در اسرع وقت در اداره تعزیرات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بگیر و ببند شرایط بازار را ملتهب تر می کند 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت و گو با خبر نگار تسنیم می‌گوید: تمام کالاهای اساسی مورد نیاز تنظیم بازار در انبارها ذخیره شده و در واقع بازار شرایط خوبی دارد و تا عید با هیچ‌گونه کمبود کالایی روبه‌رو نیستیم.

غلام رضا بابایی  ضمن مهم خواندن نقش اتاق اصناف در کنترل و تنظیم بازار تصریح می‌کند: باید در شرایط کنونی به گونه ایی عمل شود که از هر گونه افراط و تفریط به منظور بازرسی و نظارت جلوگیری شود و بازرسی‌ها کارشناسانه باشد.

وی  با بیان اینکه تامین، توزیع و کنترل بازار سه حلقه جلسات تنظیم بازار است و با بگیر و ببند هیچ بازاری تنظیم نمی‌شود تاکید می کند: هر کدام از سه حلقه تامین، توزیع و کنترل خوب اجرا نشود بازار دچار مشکل می‌شود.

گزارش تسنیم از پسابنزین در ارومیه| آشفته‌بازار قطعات یدکی خودرو‌ / دلالان ساعتی قیمت‌ها را تغییر می‌دهندجریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث بخشیده شدنداشتن برچسب و گران فروشی بیشترین تخلفات صنفی در همدان است

این مسئول  به نقش تاثیر گذار رسانه ها بر فرهنگ سازی و جلوگیری از ایجاد جو روانی در بازار اشاره کرده و می گوید: خبرنگاران با فرهنگسازی و نقش پررنگ خود به منظور ساخت برنامه های تاثیر گذار، نقش اساسی را در کنترل بازار ایفا می کند.

گزارش از راضیه محمودپور

انتهای پیام/7548/ز

R7548/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی‌ها از بازار جهانی طلا، از افزایش ۰.۰۶ درصدی قیمت طلا حکایت دارد؛ به طوری که اونس طلا به قیمت ۲ هزار و ۳۲۸ دلار رسید.

با این حال، عملکرد یک هفته گذشته بازار طلا، ریزش ۵۹ دلاری اونس طلا را نشان می‌دهد؛ اگرچه همچنان سود خرید طلا در طول یک ماه گذشته ۱۶۳ دلار بوده است.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که قیمت طلا در طول ۶ ماه گذشته ۳۵۵ دلار افزایش داشته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳