Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان - آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی یکی از روحانیون فعال و انقلابی بود که به تازگی دار فانی را وداع گفته است. مراسم تشییع این عالم گرانقدر از مقابل مسجد فرشته، محلی که سال‌ها در آن امام جماعت بود، انجام شد.

او قبل از وفات، مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر رهبر ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رسولی محلاتی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوده‌است. رسولی نمایندگی استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشت.

وی نزد بزرگانی مانند شهید آیت الله مرتضی مطهری، اسداالله اصفهانی، شهید آیت الله صدوقی، مجاهد تبریزی، اکبر گلپایگانی، سید روح‌الله خمینی و سید حسین طباطبایی بروجردی شاگردی کرده است. محمد فاضل لنکرانی، ابوالقاسم خزعلی، آیت‌الله گیلانی، آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) و فضل‌الله محلاتی، هم مباحثه‌های این عالم عالیقدر بودند.

آیت الله رسولی محلاتی پیش از انقلاب امامت جماعت امامزاده قاسم(ع) و تدریس در مدرسه چیذر را بر عهده داشت. وی در سال ۱۳۴۰ از طرف آیت‌الله سید مصطفی خمینی (ره) مجاز به دریافت وجوه شرعی و تصدی در امور حسبیه شد. این عالم دینی پس از انقلاب اسلامی ایران  به بیت امام خمینی (ره) آمد و مسئول نگارش نامه‌ها، پیام‌ها و نیز جواب نامه‌های معمار کبیر انقلاب بود.

بعد از درگذشت امام خمینی (ره)، آیت الله رسولی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد. او در دانشگاه‌های امام صادق (ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران تدریس تاریخ اسلام را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: پیکر مرحوم آیت‌الله رسولی محلاتی تشییع شد/ خاکسپاری در قم

حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حضرت آیت الله رسولی محلاتی یکی از دست پرورده‌های حضرت امام (ره) بود. در سیره و روش او، نشانه‌های تربیت امام خمینی (ره) را مشاهده می‌کردم و یک یار شایسته برای حضرت امام (ره)  بود.

وی افزود: آیت الله رسولی محلاتی با وفا، حاضر در صحنه و کاملا هماهنگ با امام راحل بود. این عالم بزرگ منشا خدمات فراوان، در درجه اول خدمات علمی بود و یک مجموعه بسیار بزرگی از آثار را به حمد الله از خود به جا گذاشت. البته آیت الله رسولی امام جماعت خیلی خوبی هم بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری در پایان گفت: نسل چهارم انقلاب خیلی با این عالم دینی آشنا نیست چراکه او از کسانی بود که سعی می‌کرد بیشتر در حوزه‌های اجتماعی کار کند تا اینکه با فعالیت‌های دیگر مطرح شود و جلوی چشم باشد. بیشتر خدمات علمی انجام داد و در تمامی این سال‌ها در بنیاد مسکن نماینده امام و رهبری بود. خدمات آیت الله رسولی در بنیاد مسکن غیر قابل انکار است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عالم دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب