Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران سه رکن اساسی یونسکو را علم، آموزش و فرهنگ عنوان کرد و گفت: شورای راهبری کرسی‌ها را به زودی تشکیل خواهیم داد تا تقسیم کار درستی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، حجت الله ایوبی در مراسم افتتاح کرسی یونسکو در ترویج علم که امروز در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد، با بیان اینکه سهم ایران از تعداد کرسی‌های یونسکو سهم خوبی است و با وجود مراکز تحقیقاتی و پیشرفت علم در این کشور باید هم اینطور باشد، اظهار کرد: قلبا خوشحال هستم که ریاست کرسی را بانوی با تجربه و دانشمند، سرکار خانم قدیمی بر عهده دارد که البته این موضوع مسئولیت ما و ایشان را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی کرسی‌ها بسیار فعال هستند. در حالی‌که از فعالیت برخی راضی نیستیم. به‌زودی شورای راهبری کرسی‌ها را تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم به درستی تقسیم کار کنیم و از فرصت به دست آمده به خوبی استفاده کنیم.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، یونسکو را شبکه شبکه‌ها نامید و خاطرنشان کرد: همچنان که چهار شهر خلاق و هفت شهر یاد گیرنده در یونسکو به وجود آمد، این سازمان مجموعه‌های جهانی را به هم وصل می‌کند و سرمایه نمادین آن ارتباطات است.

وی افزود: شبکه بیش از ۷۰۰ کرسی یونسکو به یکدیگر متصل هستند و در راستای فعالیت بیشتر کرسی‌ها با اهداف مشابه شناسایی خواهند شد، علم، آموزش و فرهنگ سه رکن اساسی یونسکو هستند که ایران هم تجربه‌های فراوانی در این سه عرصه دارد و با وجود رویکرد تازه‌ای که در یونسکو به وجود آمده و حمایت دکتر منصور غلامی، رئیس کمیسیون و وزیر علوم و همراهی معاونان ایشان انشاءلله این فعالیت‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

همچنین، مهردادی از بخش علوم دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران نیز در این مراسم ضمن تبریک به اخذ این کرسی در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، گفت: از سال‌های قبل همکاری خوبی با این مرکز داشته‌ایم. یکی از پنج برنامه اصلی برنامه‌های بین‌المللی یونسکو برنامه علوم و یکی از برنامه‌های علوم نیز برنامه علم برای زنان و دختران است که امیدوار هستیم با همکاری مرکز تحقیقات در این حوزه همکاری‌های خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یونسکو ترویج علم کرسی یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله نخست را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم فرایند قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم  جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • غزه عامل تعیین کننده بر انتخابات محلی انگلیس
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود