Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@17:55:32 GMT

نقش سردار حاجی‌زاده در تأسیس یگان موشکی ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۸۸۳۹

نقش سردار حاجی‌زاده در تأسیس یگان موشکی ایران

اما در دوران حضور سه ماهه این تیم در سوریه، یک حرکت بسیار بزرگ از سوی یکی از افسران جوان سپاه انجام گرفت و آن آغاز فاز عملیاتی «تیپ موشکی حدید» بود.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: با آغاز جنگ تحمیلی، طولی نکشید که شهرهای همجوار مرزی در معرض موشک‌باران دشمن بعثی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند موشک‌باران و راکت‌باران شهرهای ایران تا سال 62 ادامه داشت و در طی این مدت، بیش از 65 فروند راکت و موشک در انواع مختلف فقط به شهر کوچک دزفول اصابت کرد.

در چنین شرایطی که شهرهای مختلف کشور زیر آتش موشک‌ها و راکت‌های بعثی بود، برای اولین‌بار در 26 بهمن ماه 1362، توپخانه سپاه پاسداران با موافقت امام خمینی و مشروط بر اینکه قبل از آتش گشودن به سوی مراکز نظامی ارتش بعثی در برخی شهرها، چند روز قبل موضوع حمله به اطلاع مردم آن شهرها در عراق برسد، به سوی مراکز نظامی عراق آتش گشود تا اولین پاسخ ایران به راکت‌باران‌ها و موشک‌باران‌های رژیم بعث داده شود.

اما این اقدام هم باعث توقف کامل موشک‌باران‌ها نشد تا اینکه مقامات عالی‌رتبه نظامی کشور و شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفتند به منظور مقابله با ارتش بعثی، توان موشکی در کشور ایجاد شود. از این رو 13 نفر از یگان توپخانه سپاه به فرماندهی «حسن طهرانی مقدم»، برای گذراندن آموزش نظامی عازم سوریه شدند و بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی فشرده، در 11 دی ماه 63 به تهران بازگشتند و بلافاصله از آنجا به کرمانشاه منتقل شدند.

اما در دوران حضور سه ماهه این تیم در سوریه، یک حرکت بسیار بزرگ از سوی یکی از افسران جوان سپاه انجام گرفت و آن آغاز فاز عملیاتی «تیپ موشکی حدید» بود. این تیپ را «امیرعلی حاجی زاده» که آن روزها افسر جوانی از یگان توپخانه سپاه بود، در غیاب افسران جوان موشکی در پادگان شهید منتظری راه‌اندازی کرد تا وقتی حسن طهرانی مقدم و تیمش به ایران بازمی‌گردند، ساز و کار و بسترهای لازم برای آغاز فعالیت اولین تیم موشکی‌ سپاه فراهم باشد.

از این زمان به بعد، ایران و یگان موشکی در سطح بالاتری از آمادگی برای رویارویی با موشک‌باران‌ها بود و با رشادت و درایت افسران جوان سپاه، همه چیز فراهم شد تا ایران در جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی، یک پاسخ کوبنده به ارتش متجاوز و همدستانش در غرب وارد کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی سردار حاجی زاده برنامه موشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» علیه اسرائیل گفت: این عملیات نکات پنهان زیادی دارد و تنها از ۲۰ درصد از امکاناتی که برای عملیات فراهم شده برای تنبیه استفاده کردیم.

به گزارش تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت وگویی با اشاره به عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» علیه اسرائیل گفت: این عملیات نکات پنهان زیادی دارد و تنها یک بخشی از یک نیرو بود.

وی افزود: ما آن شب در این عملیات تنها از ۲۰ درصد از امکاناتی که برای عملیات فراهم شده برای تنبیه استفاده کردیم و برای همین ۲۰ درصد هم یک صف آرایی عجیب و غریبی شد.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها که گفته بودند ما دخالت نمی‌کنیم کاملا دخالت کردند و آمدند کنار رژیم صهیونیستی و رژیم هم حملات به مناطق شمال و محور حزب الله و غزه را تعطیل کرد و حتی یک بدون سرنشین هم در آن مناطق نداشتند و همه را به سمت ایران بسیج کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: آمریکا، انگلیس و فرانسه به کنار رژیم صهیونیستی آمدند و بسیاری از کشور‌های اطراف هم به این رژیم کمک کردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما رزم ناو‌ها و ناو‌های هواپیمابر خودشان را آوردند و آن شب تنها ۲۰ درصد توان نیروی هوافضای سپاه صرف مقابله با آمریکا و انگلیس و فرانسه و همه این‌ها شده بود و با این حال پیروزی بزرگ حاصل شد.

سردار حاجی زاده گفت: این پیروزی به برکت خون شهدا و تدبیر و تصمیم مقام معظم رهبری و دعا و تبلور اراده مردم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • ناگفته‌های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل /نکات پنهان زیاد است /تنها ۲۰ درصد از توانمان را به کار بردیم
  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • ببینید | ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از حمله سپاه به اسرائیل
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم