Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مرکز آمار ایران: مقدار تولید شیر گاو و گوشت گوساله از دی امسال به صورت ماهانه اندازه گیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا از مرکز آمار ایران، گاو و گوساله، مهمترین گونه دام سنگین هستند که در کشور ما با هدف تولید شیر و گوشت قرمز پرورش داده می‌شود. سهم این نوع دام از تولید شیر بیش از 90 درصد و از تولید گوشت قرمز، بیش از 50 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت این نوع دام در تأمین امنیت غذایی جامعه، طرح آمارگیری اندازه گیری ماهانه تعداد و تولیدات این نوع دام از دی ماه سال جاری در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفته است.
مرکز آمار ایران برای تولید آمار به روز از فعالیت دامداری، اجرای طرح‌های آمارگیری سریع (Rapid Survey) را در دستور کار قرار داده تا با ارائه و تولید آمار بهنگام، علاوه بر کمک به برنامه ریزی برای توسعه زیربخش دامپروری، اطلاعات دقیقی برای مدیریت عرضه این محصولات با توجه به نیاز بازار فراهم سازد.
در این طرح که سمینار آموزشی آن به صورت مجازی در 17 دی برگزار و اجرای آن از دهه آخر همین ماه آغاز خواهد شد، علاوه بر اطلاعات تعداد این نوع دام، تولیدات حاصل از این فعالیت شامل تعداد گوساله متولد شده، تعداد دام عرضه شده برای کشتار و مقدار تولید شیر نیز به صورت ماهانه برآورد و گزارش خواهد شد.
یاد آور می‌شود طرح‌های آمارگیری که به صورت نمونه گیری و با روش‌های مدرن آماری و استفاده از قابلیت‌های فناوری اطلاعات (شامل استفاده از نمونه موثر، جمع آوری کم هزینه داده ها، کنترل برخط صحت اطلاعات، استخراج سریع و انتشار به موقع نتایج) و از سوی تیمی متشکل از متخصصان رشته‌های مختلف در مرکز آمار ایران (شامل مدیریت کشاورزی، دامپروری، آمار، اقتصاد، فناوری اطلاعات و نرم افزار) طراحی و مدیریت می‌شوند، عبارتند از:
- اندازه گیری ماهانه تعداد دام سبک (گوسفند و بز) که از مهر ماه سال 1397 تا شهریور 1398 به اجرا در آمد.
- اندازه گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک (گوسفند و بز) که از آذر امسال اجرای آن آغاز شده است.
- اندازه گیری ماهانه تعداد و تولیدات دام سنگین (گاو و گوساله) که از دی امسال اجرا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اندازه تولید شیر گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار عجیب: تیرک دروازه دشمن پی‌اس‌جی بود!

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن شب گذشته در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک دو پرنس میزبان دورتموند بود و با یک گل برابر این تیم شکست خورد تا از صعود به بازی فینال باز مانده باشد.

اتفاق عجیبی که در این بازی رخ داد این بود که شوت بازیکنان پاری سن ژرمن مانند بازی رفت بارها به تیرک دروازه برخورد کرد تا آنها مجموعا با چهار تیرک در بازی برگشت و دو تیرک در بازی رفت، در دیدار برابر دورتموند در این مرحله شش بار تیرک دروازه حریف را لرزانده باشند و تعداد ضرباتی که در این رقابت‌ها به تیرک زدند به عدد 14 برسد.

این یعنی آنها پنج بار بیشتر از منچسترسیتی که سال گذشته در 10 بازی 9 بار به تیرک زده بود این بدشانسی را تجربه کنند و آمارشان دو برابر بایرن مونیخ، دیگر تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی، است که با یک بازی کمتر هفت بار به تیرک زده است.

یکی از نکات جالب اینجاست که پس از فصل 04-2003 تا به حال هیچ تیمی چنین آماری را به ثبت نرسانده بود. نزدیک‌ترین آمار به این تیم، بارسلونا در فصل 12-2011 است که یازده بار به تیرک حریفان زده بود.

اما باید این نکته را در نظر بگیریم که این آمار از سوی سایت داده و تحلیل اوپتا منتظر شده که شرایط بررسی دیدارهای انجام شده پیش از سال 2003 در لیگ قهرمانان را نداشته است و ممکن است که تیمی در تاریخ لیگ قهرمانان یا حتی جام باشگاه‌های اروپا بیشتر از این تعداد هم آماری را به ثبت رسانده باشد.

پاری سن ژرمن در این بازی مجموعا 30 شوت به سمت چهارچوب حریف زد اما نتوانست حتی یک بار دروازه دورتموند را باز کند و در نهایت از مرحله نیمه نهایی حذف شد  که این تعداد یکی از رکوردهای این تیم به حساب می‌آید.

دیگر خبرها

  • دستگاه داده سنجی اطلاعات آب بر پایه فناوری تیکه نگاری صوتی رونمایی شد
  • آمار عجیب: تیرک دروازه دشمن پی‌اس‌جی بود!
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول