Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجرا از این قرار است که دانشجویان شریف در مواقع حساس روی ماه رئیس دانشگاه خود را نمی‎‌بینند، معمولا وقتی دانشگاه در موقعیت‌های حساس و بزنگاه‌های مهم قرار می‌گیرد، رئیس دانشگاه در سفر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ماجرا از این قرار است که دانشجویان شریف در مواقع حساس روی ماه رئیس دانشگاه خود را نمی‎‌بینند، معمولا وقتی دانشگاه در موقعیت‌های حساس و بزنگاه‌های مهم قرار می‌گیرد، رئیس دانشگاه در سفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دانشجویان می‌گویند فتوحی سفر تفریحی می‌رود ما که نمی‌دانیم، اما اگر سفر تفریحی هم نباشد خبری از تفاهم نامه امضا کردن و اقدامات علمی در روز‌های نبود این رئیس دانشگاه نیست.

صبح روز ۴ شنبه ۱۹ دی ماه هواپیمای مسافربری ۷۳۷ اوکراین در نزدیکی تهران سقوط کرد. این مصیبت انسانی که برای تمام مردم ایران دردناک بود بیش از همه قلب اقشار دانشجو را به درد آورد، رئیس دانشگاه‌های مختلف تسلیت گفتند، حتی رئیس دانشگاه آلبرتا هم برای دانشجویان ایرانی بغض کرد و اشک ریخت، اما رئیس دانشگاه شریف در سفر تفریحی بود و برای این اتفاق بزرگ و تلخ دانشگاه شریف هیچگونه لغو سفر یا بازگشت زود هنگامی را تدارک ندید. گلایه‌های دانشجویان شریف از این موضوع کم نبود، که ما عزاداریم و رئیسمان معلوم نیست کجاست که باز نمی‌گردد.
قلب اندوهگین و آکنده از درد دانشجویان شریف برای اعتراض به نبود رئیس دانشگاه و عدم واکنش او نسبت به از دست دادن نخبگان دانشگاه شریف موجب اعتراض آن‌ها شد. بالاخره دانشجویان دانشگاه شریف تصمیم به تجمع در سوگ هم دانشگاهیان خود و اعتراض به رفتار غیرانساندوستانه رئیس دانشگاه گرفتند. صبح دوشنبه دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که امتحانات این دانشگاه در ساعت یک عصر لغو می‌باشد.
خبرنگار خبرگزاری دانشجو برای اطلاع از این موضوع با رئیس دانشگاه، معاون دانشجویی و حتی مسئول نهاد رهبری این دانشگاه تماس حاصل کرد، اما یا پاسخگو نبودند یا با گفتن در جلسه هستیم تلفن خود را قطع کردند تا اینکه بالاخره معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در صدد پاسخگویی برآمد و گفت: امتحانات امروز ساعت ۱۳ لغو است و پس از پیگیری یکی از دانشجویان از دفتر معاونت آموزشی با پاسخ اینکه به دلیل معطلی دانشجویان تا پاسی از شب در دانشگاه امروز امتحانات این ساعت را لغو کرده تا اسباب راحتی را برای آن‌ها فراهم کنیم. اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که چرا رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه ممنوع نشد و تنها یکی از ساعات امتحان لغو شد و دیگر ساعت‌های امتحان لغو نشد، اگر بنا بود اسباب راحتی دانشجویان فراهم شود چرا امتحانات ساعت ۱۶ لغو نشد؟
در ادامه این بی‌تدبیری‌ها در دانشگاه شریف انجمن اسلامی نیز به عنوان حامی این تجمع اعلام حضور کرد و در کانال تلگرامی خود پست‌های مرتبط با این تجمع را بارگذاری کرد، اما وجود این پست‌ها دیری نپایید چرا که با اعلام لغو امتحانات حمایت خود را از این تجمع منتفی کرده و پست‌های مربوط به آن را از کانال تلگرامی خود حذف کردند.  
در همین اثنا ایمیلی به دانشجویان و اساتید از طرف دانشگاه ارسال شد که خبر از لغو تجمع و موکول شدن زمان برگزاری آن به روز دیگری می‌داد. در واقع مسببان برگزاری این تجمع به یکباره عقب نشینی کردند و امروز دانشکده کامپیوتر صحنه حضور دانشجویانی بود که حامیانشان دست از حمایت برداشته بودند.
نکته جالب اینجاست که ایمیل ارسالی ازمعاونت دانشجویی دانشگاه برای دانشجویان و اساتید بوده است.     دانشجویان با وجود پیچیدن خبر لغو مجوز جلوی در دانشکده کامپیوتر تجمع کردند جمیعتی حدود ۷۰۰ نفر یکی از دانشجو‌ها در بین جمعیت شروع کرد به صحبت کردن و گفت: رئیس دانشگاه ما کجاست؟ رئیس آلبرتا روز اول در جمع دانشجویان حاضر شد و سوگواری کرد، اما رئیس دانشگاه ما حتی امروز هم اینجا نیست.

دانشجویی که پیش‌تر نیز چندبار صحبت کرده بود، به درخواست جمع و علی‌رغم مخالفت یکی از انتظامات برنامه پشت بلندگو می‌رود و از لزوم شفافیت می‌گوید. وی همچنین اشاره می‌کند که اگرچه جمعیت خسته‌اند، ولی جایی نمی‌روند تا پاسخی بگیرند. او در ادامه درخواست تعطیل‌شدن امتحانات دانشجویان را تا برگزاری مراسمی برای یادبود کشته‌شدگان حادثه هواپیمای اوکراینی کرد. دقایقی بعد دانشجویان که خسته شده اند روی چمن نشسته اند و یکی از دانشجویان دختر با چشم گریان به جایگاه می‌رود و شروع می‌کند به صحبت کردن و می‌گوید مشابه این اتفاق در آمریکا افتاد، ولی ریگان عذرخواهی نکرد، اما جمعیت او را هو می‌کشند. وی ادامه می‌دهد که خون ۱۷۶ نفر ارث پدر شما نیست که تصاحبش کنید چرا سوءگیری دارید؟

 فتوحی رئیس دانشگاه وارد جمعیت می‌شود و دانشجویان فریاد استعفا سر می‌دهند، جمعیت دانشجویان به سالن جابر بن حیان می‌رود تا رئیس دانشگاه سخنرانی کند. وی گفت: ما عزادار این اتفاق ناگوار هستیم و دانشگاه آن پیام تسلیتی که باید می‌داد را داد و مراسمی را ترتیب دادیم برای این دانشجویان که شما هم در آن سهیم باشید.
فتوحی ادامه داد: روز شنبه دوستان از انجمن اسلامی و گروه‌های دیگر آمدند و گفتند که ما علاقه مندیم که تجمعی داشته باشیم و با وجود اینکه هیچ دانشگاهی مجوز تجمع را نمی‌دهد ما این کار را انجام دادیم و خواهش کردیم که بیایند و در وسط دانشگاه باشد و جلسه‌ای هم با انجمن گذاشتیم و آن‌ها آمدند و قول دادند و به هردلیلی نتوانستند و این تجمع به سر در دانشگاه کشیده شد و شعار‌هایی داده شد که خود شما دانشجویان در جریان آن هستید. شعار‌هایی که داده شد مورد تایید شما و دانشگاه نبود.   صحبت های فتوحی اشاره به شعار عده‌ای از دانشجویان بود که سعی در متشنج کردن فضا را داشت. 

رئیس دانشگاه شریف افزود: هیچکس از ما نخواست جلسه را به تعویق بیندازیم و تصمیم هیئت رئیسه دانشگاه و برای صلاح دانشگاه بود. این در حالی است که کانال دانشکده شیمی دانشگاه گفته بود که لغو برنامه ها به دستور مستقیم رئیس دانشگاه صورت گرفته، دانشجوها به شدت از انفعال دانشگاه در برابر نهادهای بیرونی عصبانی و شاکی هستند و اینکه دکتر فتوحی گفته اطلاعی نسبت به برخی مسائل نداشته، گله‌مندند.

فتوحی در صحبت‌هایش موضوع را به سردار سلامی مربوط می‌کند و قول می‌دهد او را به دانشگاه بیاورد، اما دانشجویان با فریاد استعفا از او استقبال می‌کنند. فتوحی در ادامه می‌گوید من منتخب شورای این دانشگاه هستم و اگر صلاح باشد از این جایگاه کنار می‌روم.  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   افشین، عضو شورای فرهنگی دانشجویان در ادامه صحبت های فتوحی گفت: دستور عدم ورود دانش آموختگان و مهمانان مستقیم از طرف حراست اعمال شده؛ این امر در حالی است که فتوحی تا کنون این موضوع را انکار می‌کرد و می‌گفت همه تصمیمات توسط هیات رییسه گرفته شده.      در ادامه عابدیان، استاد دانشکده هوا فضا به جایگاه می‌آید و فتوحی از دانشکده خارج می‌شود. در ادامه این تجمع که حدود ۵ ساعت به طول انجامید، معاون فرهنگی دانشگاه به میان دانشجویان می‌آید و با آن‌ها گفتگو می‎‌کند بعد از پایان صحبت‌های حسینی دانشجویان کم کم پراکنده می‌شوند، برخی با معاون فرهنگی به گفتگو پرداختند و برخی خواستار تحصن شدند؛ اما تجمع بعد از حدود ۵ ساعت پایان یافت.   

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شریف تجمع دانشگاه شریف رئیس دانشگاه شریف فتوحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است

ایسنا/فارس جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته شده است، این قدرت را برگرفته از اراده امامین انقلاب و روحیه بسیجی و استکبار ستیزی و مقاومت مردم ایران دانست.

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز امروز، ۸ اردیبهشت با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی همواره بر  اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

وی بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده است که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل‌الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

جمالی بیان کرد: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار  شهید فارس تأکید کرد.

شهرام قاسمی همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و به برنامه‌ریزی این موضوع و همچنین برگزاری میزهای خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

وی همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی،  به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

فرج‌زاده همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت تصویری جالب از تجمع امروز مقابل سردر دانشگاه تهران
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • (تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • تجمع برخی دانشگاه‌ها در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند