Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای سیاست گذاری پهنه فرهنگ و هنر رودکی صبح امروز با حضور محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مصطفی کاظمی مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران، برزین ضرغامی مدیر عامل زیبا سازی شهر تهران، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ و دیگر مدیران و مسئولان با بررسی طرح تفصیلی پهنه فرهنگی هنری رودکی و پیاده راه سازی خیابان استاد شهریار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جواد حق شناس در این نشست ضمن بیان اهمیت پهنه رودکی به عنوان یکی از آرزوها و خواسته‌های جدی در شهر تهران گفت: مدت هاست که اهالی فرهنگ و هنر و مدیریت عالی فرهنگی و هنری کشور و شهر تهران در نظر دارند به خاطر مجموعه‌های ارزشمندی که در این پهنه وجود دارد و تالار و وحدت و تئاتر شهر به عنوان ۲ نگین اصلی آن، زمینه استفاده بیشتر و تخصصی‌تر را برای بهره برداران، مردم شهر و مهمانان تهران در این حوزه فراهم کنند.

وی افزود: پهنه رودکی جزء اولین اتفاقات مهم در دوره جدید مدیریت شهری تهران بود که جایگاه آن در بودجه سال ۹۷ مشخص شد و این تلاش باعث شد که از اوایل سال ۹۷ در همین محل مجموعه‌ای از نشست‌ها را پیگیری کنیم و تمام ذی نفعان حوزه شهری و مدیریت شهری و گستره تر از آن را دعوت کنیم.

حق شناس ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که ۴ مطالعه بزرگ در خلال ۱۰ سال با موضوع پهنه رودکی از منظری خاص توسط نهادهای مختلف انجام شده است. همچنین مطالعات اجتماعی و اتاق نیز در این زمینه انجام شده که به مرحله نهایی و جمع بندی برای آغاز کار و اجرایی شدن آن رسیدیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: با همین رویکرد استارت کار امسال خورد و کار به مراحلی رسید که پیاده راه سازی ضلع جنوبی خیابان شهریار در مراحل پایانی است و امیدواریم که ضلع شمالی آن هم تا پایان بهمن به نتیجه برسد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد پهنه رودکی به عنوان پهنه الگو و شایسته و نمونه عملکردی در این دوره مدیریت شهری ارائه شود.

همچنین برزین ضرغامی مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران نیز با بیان این که لازم است نظام بهره برداری ۸۷ پلاک واجد ارزش میراثی و معماری تهیه شود؛ ضمن تأکید بر اهمیت بازنگری طرح تفصیلی در پهنه رودکی گفت: اجرای برنامه‌های تعیین شده در طرح پهنه رودکی توسط سازمان زیبا سازی در حال انجام است و پیرایش جداره‌ها نیز به صورت جدی آغاز شده است.

همچنین نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱، پهنه رودکی را به عنوان الگویی در طرح تفصیلی تهران عنوان کرد و گفت: عملاً تمام موضوعات در پهنه رودکی تعیین تکلیف شده است و شاه بیت این پهنه نیز بسته تشویقی است که با رویکرد تثبیت ۳۰۵ پلاک برای تجدید بنا می‌تواند مشوق خوبی باشد و حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اهمیت بسته تشویقی و معافیت سازندگان از پرداخت عوارض، نقش دفاتر تسهیلگری و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی را در بازه زمانی مناسب قابل توجه دانست.

در این نشست مطالعات بازنگری طرح تفصیلی پهنه فرهنگی – هنری رودکی و پیاده راه سازی خیابان استاد شهریار به تفصیل تشریح شد.

کد خبر 4824791

منبع: مهر

کلیدواژه: برزین ضرغامی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی مصطفی کاظمی شهر تهران قاسم سلیمانی شهرداری تهران شورای شهر تهران دستگیری سارق شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سقوط هواپیما محسن هاشمی سردار سلیمانی مترو قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی مراسم تشییع محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین ۲ کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه اشاره کرد و توضیح داد: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در قالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود که تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری ۲ طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی ۲ طرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران مهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

کد خبر 6092908 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد