Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۹۰۰ روستای استان زنجان دارای سکنه است که ۱۵۳ روستا با ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی روی گسل واقع شده است که از این تعداد تنها ۵ هزار و ۲۵۹ واحد با ۲۸ درصد مقاوم‌سازی شده و بیش از ۱۳ هزار واحد دیگر نیازمند مقاوم‌سازی است. ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث موثر است که با ارائه خدمات فنی پشتیبانی، اعطای تسهیلات بانکی، وجوه بلاعوض، نظارت بر ساخت و ساز، پروژه‌های بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی برای واحدهای مسکونی مناطق آسیب‌دیده با ارائه خدمات فنی و مهندسی به موقع امری مهم و ضروری است که همواره باید  مورد توجه قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا زلزله به عنوان یکی از حوادث طبیعی گاها خسارت و تلفاتی به بار می‌آورد و همین امر ضرورت اندیشیدن به مقاومت ساختمان‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش خطرات زمین لرزه را دو چندان می‌کند از این رو فراهم نمودن امکانات متعددی همچون اسکان موقت و دائم، سرعت بخشیدن به افزایش مقاومت و کاهش هزینه‌ها در اثر بلایای طبیعی با توجه به سیستم‌های ساختمانی مقاوم در برابر زلزله یکی از ضروریات صنعت ساختمان‌سازی است.

2000 مسکن روستایی ‌با حضور ‌نوبخت در خراسان جنوبی تحویل می‌شود‌عضو کمیسیون عمران مجلس: 120 هزار مسکن روستایی در سال 99 ساخته می‌شود400 میلیارد در بودجه سال 99 شهرداری برای احداث مسکن حاشیه‌نشینان پیش‌بینی شدهمه امکانات بنیاد مسکن برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان بسیج شده است

در این بین مسکن به عنوان یک پدیده اثرگذار بر روی بافت کالبدی روستاها و شهرهای کشور عامل مهمی در ایجاد احساس امنیت و ماندگاری در روستاهاست از آن جا که مسکن روستایی در هر منطقه تحت تاثیر جنبه‌های مختلف محیط طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی خاصی قرار می‌گیرند به همین دلیل نوسازی آنها نیازمند پیش‌نیازهایی از جمله شناسایی الگوهای بومی و ویژگی‌های کالبدی آن است تا ارتقاء کیفی ابنیه در روستاها انجام شود و امنیت در مناطق روستایی برقرار گردد.

در این راستا طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 1384 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی بهداشتی رفاه و آسایش مسکن آغاز شده است و در استان زنجان نیز با وجود قرار گیری  153 روستا با 18 هزار و 734 واحد مسکونی بر روی گسل، از این تعداد تنها 5 هزار و 259 واحد مقام‌سازی شده است و نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین به این مسئله و مقاوم سازی سایر واحدهای مسکونی است.

سجاد صنعتی‌منفرد در گفتگو با خبرنگار تسنیم از زنجان، با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون بیش از 1200 خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی در سطح استان بهره‌مند شده‌‌اند، اظهار داشت: تسهیلات ویژه طرح بهسازی و مقاوم سازی در شهرهای زیر 25 هزار نفر در سال جاری با کارمزد 5 درصد تا سقف 40 میلیون تومان برای متقاضیان اعطا شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به سرعت بخشیدن احداث مسکن مقاوم در روستاها امری ضروری است، خاطرنشان کرد: 55 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان در سالجاری برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی اعطا است.

این مقام مسئول با اعلام این موضوع که 153 روستای استان زنجان با 17 هزار و 734 واحد مسکونی روی گسل واقع شده است، گفت: از این تعداد 5 هزار و 259 واحد با 28 درصد مقاوم‌سازی شده و 72 درصد دیگر از این واحدها نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی را مهم عنوان کرد و گفت: بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیادمسکن انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی و آموزش ارتقای دانش فنی روستاییان در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تاکید دارد.

صنعتی‌منفرد ابراز داشت: احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، تلاش در حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، حفظ هویت معماری بومی مسکن، تأمین مسکن متناسب با نیاز و تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی متناسب با نیاز روستاییان موضوعاتی است که همواره مورد توجه قرار دارد و در این بین ترویج فرهنگ بیمه مساکن در بین روستاییان امری اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جذب تسهیلات ویژه برای بهسازی و مقاوم‌سازی کشور در سال 1397 رتبه برتر را کسب کرده است، تصریح کرد: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمومی و بهبود کیفیت مسکن روستایی است.

انتهای پیام/1011/ ع

R7557/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

ارسلان مالکی در دیدار با معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بر ادامه همکاری و هم‌افزایی طرفین در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

سود تسهیلات مسکن به ۱۸ درصد کاهش یافت

وی گفت: در این نشست درباره ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

این مهم در راستای دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن و ساخت مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح اجرایی می‌شود.

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟

پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 849618 برچسب‌ها نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر مهم دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح تهران

دیگر خبرها

  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است