Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خودش را به هیچ عنوان مجری نمی‌داند و می‌گوید رفتار من پشت دوربین با مقابل دوربین هیچ تفاوتی ندارد و سعی می‌کنم همه جا خودم باشم. البته بیراه هم نمی‌گوید. این را وقتی متوجه می‌شوید که دقایقی با او همکلام شوید.

حسین کلهر، روزنامه‌نگاری است که فعالیتش را با نوشتن طنز آغاز کرد و همواره این نگاه کمدی و طنز را چه با قلمش و حال با کلامش مقابل دوربین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین بی‌تعارف بودن و نگاه نقادانه و ژورنالیستی‌اش باعث شده مدام با شوخی‌هایش در مظان اتهام عده‌ای منتقد قرار بگیرد و او را ناچار به عذرخواهی کند. گرچه ابایی هم از عذرخواهی ندارد و این را در اجرای برنامه «سلام صبح بخیر» بار‌ها ثابت کرده است.

وی در رادیو نیز در برنامه‌های مختلف به عنوان گوینده و نویسنده حضور داشته و از اوایل سال جاری با برنامه صبحگاهی سلام صبح بخیر روی آنتن شبکه سه است. کلهر سال ۹۳ کتاب طنزی به‌نام «دو سیب نیوتن» که از متن‌های برنامه رادیو هفت بود را منتشر کرد که توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب طنز سال را از آن خود کند. در سال ۹۶ نیز کتاب آموزش گام به گام استندآپ کمدی نوشته جودی کارتر را با پیشگفتاری از رامبد جوان منتشر کرد. حالا با وی گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

این اواخر در کنار حضور کمرنگی که در برنامه صبحگاهی شبکه سه دارید، در کنداکتور شبانگاهی هم برنامه «جهازبرون» را داشتید؟
بله برنامه «جهازبرون» را چند شبی است اجرا می‌کنم. ضمن این‌که ما در «سلام صبح بخیر» به صورت تیمی کار می‌کنیم. چون هشت ماه ۵ صبح بیدار شدن و هر روز روی آنتن بودن و ۶۰۰ ساعت حرف زدن باعث می‌شود خالی شوی. چون ما که چشم رنگی و استایل خاص نداریم و فقط به محتوا زنده‌ایم؛ بنابراین اگر حرف تازه‌ای هم برای گفتن نداشته باشیم به تکرار می‌افتیم.

یعنی کمرنگ شدن شما در برنامه صبحگاهی هیچ ارتباطی به چالش‌هایی که در برنامه داشتید، ندارد؟
بی‌تاثیر نبوده، اما تصمیم جمعی بود که در آنتن صبح کمرنگ باشم. وگرنه اگر اجازه برنامه نداشتم که آنتن شبانگاهی به من نمی‌دادند.

شاید با آمدن عبدا... روا این تصور برای مخاطب به وجود آمد که او جایگزین شما شده است.
همه چیز در سلام صبح بخیر به صورت تیمی و گروهی اتفاق می‌افتد و هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد و هیچ مجری هم در این برنامه جایگزین مجری دیگر نمی‌شود. شاید بتوان گفت مهم‌ترین عضو برنامه وحید سعیدی است که مسؤول محتوای برنامه است. مهم‌ترین اتفاق سلام صبح‌بخیر همین است که یک برند رسانه‌ای است و نمی‌توانی بگویی که هر کسی چقدر در این برند شدن برنامه سهیم است.

چون این برند متعلق به تلویزیون و بعد تهیه‌کننده است. درباره عبدا... روا هم باید بگویم که از روز اول قرار بود در برنامه باشد که به دلیل مسائل خانوادگی نتوانسته بود بیاید. ضمن این‌که حضور او در برنامه هم پیشنهاد من بود. گرچه برخی از دوستان خیلی تمایل دارند که ما را مقابل هم قرار دهند! بنابراین هیچ کسی جایگزین کسی نشده. از طرفی برای این‌که برنامه یکنواخت و تکراری نشود، حضور برخی اتفاقات لازم است. از جمله این‌که خواهش من از تهیه‌کننده این بوده که به من اجازه دهند پرونده‌های تاثیرگذار را در برنامه پیگیری کنم.

می‌توانید در این باره مثال بزنید؟
به عنوان مثال پرونده مافیایی که در دندانپزشکی وجود دارد.

شما جزو آدم‌های فعال در فضای مجازی هستید؛ بنابراین در این مدت که حضورتان در برنامه کمرنگ شد، چه بازخوردی از مخاطبان برنامه در فضای مجازی گرفتید؟
عده‌ای اظهار لطف کردند و برخی هم می‌گویند خوب شد که رفتی! به هر حال واکنش‌ها متفاوت است. همین که بی‌نظر نیستند، برای من جذاب‌تر است. ویژگی‌ای که من و سید حسین حسینی و تهیه‌کننده داریم این است که از همان آغاز برنامه جریانی که قرار است اتفاق بیفتد را حدود ۲۰- ۱۰ روز قبل و یا حتی سه چهار ماه زودتر متوجه می‌شویم.

به همین خاطر دست روی موضوعاتی گذاشتید که حساسیت‌برانگیز بوده.
من نظرم را گفتم. شاید اگر تجربه امروز را داشتم نمی‌گفتم. اما از این‌که نظرم را هم گفتم ناراحت نیستم.

فکر می‌کنم این طرز تفکر و نوع اجرایی که دارید، به سابقه مطبوعاتی شما برمی‌گردد. این طور نیست؟
به هر حال بی‌تاثیر نیست. ضمن این‌که من همیشه گفتم که ادعای اجرا ندارم و خودم هستم. البته شاید عده‌ای بگویند که این کار من غیرحرفه‌ای است، اما خودم کار خودم را قبول دارم. نکته بعدی هم به کنجکاوی‌ام برمی‌گردد. به عنوان مثال پرونده مربوط به مافیای دندانپزشکی که قرار است به‌زودی در برنامه به آن بپردازیم برای من جالب است. دندانپزشک‌هایی که فالوور می‌خرند یا با افراد سرشناس عکس می‌گیرند و...

به هر حال شما مجری یک برنامه تلویزیونی و صاحب تریبون هستید و به عنوان نماینده مردم می‌توانید سوالاتی را مطرح کنید یا به مسائلی بپردازید که در ذهن مخاطب وجود دارد.
دقیقا. اگر هم جایی در برنامه با مهمان وارد چالش می‌شوم به این خاطر است که مهمان را وادار کنم درباره مسائل سطحی صحبت نکند و به لایه‌های پنهان موضوع هم بپردازد؛ بنابراین من وظیفه دارم تا جایی که می‌توانم سوال مردم را بپرسم. ضمن این‌که از این پز‌های روشنفکری ندارم که مثل برخی از دوستان که صبح در روزنامه‌شان از تلویزیون انتقاد می‌کنند و یکباره همین دوستان را در ورودی جام‌جم می‌بینی که برگه آفیش به دست، قصد ورود به سازمان را دارند تا با یک برنامه تلویزیونی کار کنند! اما ما در این برنامه سعی کردیم همواره خودمان باشیم و حرفی زدیم که به آن معتقد بودیم.

با توجه به این‌که در فضای مجازی خیلی پرکار هستید تا چه حد سوژه هایتان را از فضای مجازی پیدا می‌کنید؟
به هر حال گاهی این اتفاق می‌افتد. اما نکته مهم درباره برنامه ما این است به جای این‌که روی موج به وجود آمده سوار شویم، خودمان موج ایجاد کردیم. چون همه بچه‌های ی که در این برنامه کار می‌کنند، اول ژورنالیست هستند که باعث شدند برنامه جزو خبرسازترین‌ها باشد. به همین دلیل در طول هشت ماه توانستیم به یکی از برنامه‌های پربیننده تبدیل شویم. مثالی در این باره برایتان می‌زنم. آقای عراقچی گفتند ما تبعه‌های افغان را به کشور خودشان هدایت می‌کنیم. عده‌ای آمدند و به این حرف آقای عراقچی اعتراض کردند.

اما ما در این برنامه برای این‌که موضوع را تفهیم کنیم و به لایه‌های زیرین آن بپردازیم، گفتیم که منظور آقای عراقچی این بود که اگر اروپا هزینه مبارزه با مواد مخدر را که در ایران اتفاق می‌افتد ندهد، مرزهایمان را باز می‌کنیم تا افغان‌ها به سمت اروپا بیایند؛ بنابراین به مردم نکات مهم و اصلی را در برنامه تفهیم کردیم. ضمن این‌که سعی می‌کنیم در تمام موضوعات شفاف و بدون غرض‌ورزی وارد شویم.

یادم هست با آغاز برنامه «سلام صبح بخیر» عده‌ای معتقد بودند که شما و همکارانتان قصد داشتید جایگزین «حالا خورشید» و رضا رشیدپور شوید. با گذشت چند ماه از پخش این برنامه هنوز هم در مظان این اتهام هستید یا حساسیت‌ها کمتر شده؟
ما از روز اول هم گفتیم جای کسی نیامده‌ایم و فقط در آن کنداکتور آمدیم. البته مردم حق داشتند و به آقای رشیدپور و برنامه‌اش عادت کرده و انس گرفته بودند. سابقه اجرای آقای رشیدپور از من خیلی بیشتر است و کار و برنامه‌هایمان اصلا قابل مقایسه با هم نیستند؛ ضمن این‌که به لحاظ ساختار هم خیلی تفاوت داریم. تنها شباهتمان صبحگاهی بودن برنامه است. «حالا خورشید» با آقای رشیدپور تعریف شده بود؛ ولی در سلام صبح بخیر ما یک تیم هستیم. اما چون مردم به آقای رشیدپور علاقه دارند و به همین دلیل تمایل داشتند برنامه ایشان ادامه پیدا کند، اما پس از مدتی متوجه شدند که کارکرد برنامه ما آگاهی و اطلاع‌رسانی است.

نکته جالب درباره اجرای شما هم در این برنامه این است که اجرا نمی‌کنید و به نوعی استندآپ می‌کنی و با اخبار و مسائل روز جامعه شوخی می‌کنی.
من وظیفه دارم حال مخاطب را سر صبح با اخبار و تلخی‌ها به هم نریزم و مدام بگویم فلان چیز گران شد. ناچاریم با طنز برخی چیز‌ها را بیان کنیم تا حال مردم را اول صبح خراب نکنیم. تعارض و تناقضی که ممکن است فرد را در طول روز عصبانی کند، من همان اول صبح مطرح می‌کنم. به هر حال طنز از دید روان‌شناسان تخلیه خشم است و من با شوخی کردن با مسائل مهم، این خشم را همان ابتدای صبح از بین می‌برم.

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟
من عاشق مسابقه‌ام و طرح‌هایی از این دست زیاد دارم. اما ممکن است به‌زودی برنامه «وقتشه» را کار کنیم.

چه تغییری در رویکرد برنامه ایجاد خواهد شد؟
سبک و مهارت زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همواره محور‌های اصلی برنامه هستند. در فصل‌های آینده قرار است به آسیب‌های اجتماعی دیگر هم بپردازیم. به عنوان مثال اعتیاد و...، چون در زندگی زناشویی ممکن است نکات ریز و کم‌اهمیتی وجود داشته باشد که به یک معضل تبدیل شود و زندگی را به‌هم بریزد.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجری صدا و سیما حسین کلهر برنامه صبحگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری جالب اوسمار برای میثاقی

 اوسمار ویرا دوشنبه گذشته دعوت محمد میثاقی را پذیرفت و سرمربی پرسپولیس چند شب پیش مهمان برنامه فوتبال برتر شد. میثاقی بعد از پایان این برنامه تصویری از خودش در کنار اوسمار در اینستاگرام منتشر و نام مربی برزیلی را تگ کرد.

اکنون سرمربی برزیلی نیز با ری‌استور کردن مجری فوتبال برتر به حضور در برنامه فوتبال برتر واکنش نشان داد و به انگلیسی نوشت: «ممنوم... این مصاحبه عالی بود».

اوسمار در همین مدتی که جانشین یحیی گل‌محمدی شده با رفتار و مصاحبه‌هایش تصویر خوبی در ذهن اهالی فوتبال به جا گذاشته و می‌توان گفت با این شیوه رفته رفته در بین هواداران پرسپولیس نیز به یک چهره محبوب تبدیل شده است.

منبع: برترین‌ها

tags # اوسمار ویرا ، محمد حسین میثاقی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • «برمودا» همه رازها را افشا می‌کند حتی راز آقای مجری!
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • استوری جالب اوسمار برای میثاقی
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • ببینید | ردپای آبی
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود