Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:15:43 GMT

فعال بودن ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۳۱۷۳

فعال بودن ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان

ایسنا/گیلان معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در استان گیلان وجود دارد، یادآور شد: ۱۳ هزار و ۱۰۰ واحد از این تعداد معادل ۸۷ درصد فعال است.

بابک دین پرست شامگاه امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت در شهرستان صومعه سرا، با بیان اینکه همه واحدهای صنعتی راکد احیا خواهد شد، اظهار کرد: در این خصوص رئیس جمهور طی سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ چهار مورد دستور به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر احیای واحدهای صنعتی و تولیدی، بانک ها باید همه ظرفیت های خود را به کار گرفته و حق کوتاهی کردن را ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در ادامه با اعلام اینکه شهرستان صومعه سرا دارای ۲۳۹۰ واحد تولیدی و صنعتی است، گفت: این شهرستان رتبه دوم استان گیلان را از نظر فعالیت واحدهای تولیدی دارد. همچنین ۵۳۶ واحد تولیدی در شهرستان صومعه سرا تعطیل بوده که در این راستا رتبه نخست گیلان را به خود اختصاص داده است.

دین پرست، سرمایه در گردش را مهمترین چالش واحدهای تولیدی استان گیلان برشمرد و تصریح کرد: از برنامه‌های سفر سه روزه به این استان و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، تامین سرمایه در گردش و رفع موانع جذب این تسهیلات است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در استان گیلان وجود دارد، یادآور شد: ۱۳ هزار و ۱۰۰ واحد از این تعداد معادل ۸۷ درصد فعال است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: همه ارکان دولت به دنبال رفع موانع بر سر راه واحدهای تولیدی و صنعتی هستند و با شناسایی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی آنها را به چرخه تولید برمی گردانیم.

دین پرست با بیان اینکه استان گیلان از ظرفیت های بالای صنعتی برخوردار است، گفت: آمار بالای جمعیت تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شهرستان های این استان تکان دهنده و تاسف بار است.

وی مهمترین وظیفه و مسئولیت فرمانداران سراسر کشور را تامین معیشت مردم دانست و تاکید کرد: وقتی مسئولیتی را می پذیریم باید در قبال تعهد خودمان جوابگو باشیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به ماموریت هفت بندی رئیس جمهور به فرمانداران مبنی بر استفاده از ظرفیت های شهرستان ها، خاطرنشان کرد: از همه فرمانداران می خواهم حواشی را رها کنند و فقط به فکر مردم باشند. البته ابعاد تکلیف فرمانداران خردادماه سال آینده نیز مورد بررسی اینجانب قرار می گیرد.

دین پرست همچنین به ابلاغ استانداران مبنی بر حضور فرمانداران در جلسات کارگروه اقتصادی اشاره کرد و متذکر شد: در این راستا همه فرمانداران موظفند در جلسات رفع موانع تولید، کارگروه اقتصادی و جلسات توسعه اقتصادی شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود

مهدی عالمی، ناظر پروژه پل سفیدرود گفت: اجرای عملیات ساخت پل بزرگ سفیدرود با عرشه فلزی و پایه‌هایی با ۲ دهانه ۴۰ و ۵۰ متری به طول کلی ۹۰ متر، عرض ۵.۵ متر و عرض پیاده رو کناری ۵۰ سانتیمتر در بحرانی‌ترین قسمت رودخانه و در محدوده استملاکی سد سفیدرود منجیل با به کارگیری به روزترین اصول فنی و مهندسی در حال انجام است.

او هدف از ساخت این پل را تسهیل دسترسی، بهبود کیفیت تردد و روان سازی و حذف گره ترافیکی مسیر اعلام و تصریح کرد: محل قرارگیری این پل در محور اصلی منجیل _ سه راهی طارم شهرستان رودبار نقش چشمگیری در جابجایی مسافران، محصولات کشاورزی و فعالیت اقتصادی استان‌های شمالی و شمال غربی کشور دارد.

ناظر پروژه پل بزرگ سفیدرود افزود: در حال حاضر پل قدیمی بین ۲ شهر منجیل گیلان و طارم زنجان بر روی رودخانه سفیدرود استفاده می‌شود. 

به گفته عالمی، با توجه به اینکه مسیر عبوری از پل فلزی موجود ظرفیت تردد یک خودرو را دارد و نیز بخشی از مسیر راه فرعی طارم رودبار به منظور عملیات اجرایی بخش دوم آزادراه منجیل - رودبار مسدود شده است و محدودیت مراودات تجاری و کشاورزی دو سویه شهرستان طارم با شهرستان‌های استان گیلان، تکمیل این طرح در حداقل زمان ممکن با همت مسئولان استانی و شهرستانی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

او همچنین گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پل فلزی که این روز‌ها با پیشرفت ۹۲ درصدی و ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است، راه گیلان به استان‌های همجوار اعم از زنجان، قزوین، اردبیل و ... هموار می‌شود و طبق برنامه ریزی انجام شده در صورت تأمین اعتبار بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال انتظار می‌رود در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

پروژه ساخت پل بزرگ سفیدرود در شهریور سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده بود. 

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر