Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه بارش‌های اخیر هرمزگان به پایان رسیده است اما هنوز خانه و زندگی مردم به‌ویژه در مناطق جاسک و بشاگرد واقع در شرق هرمزگان گرفتار سیلاب و آبگرفتگی است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اگرچه بارش‌های اخیر هرمزگان به پایان رسیده است اما هنوز خانه و زندگی مردم به‌ویژه در مناطق جاسک و بشاگرد واقع در شرق هرمزگان گرفتار سیلاب و آبگرفتگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارگان‌های امدادی از جمله 3 بالگرد جمعیت هلال احمر، نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش در حال خدمات‌رسانی به مردم شرق هرمزگان هستند اما عمق خسارت‌ها بالاست و انتظار می‌رود مردم و مسؤولان اقلام امدادی بیشتری به این مناطق گسیل کنند.

*خسارت 500 میلیاردی «سیل» به غرب و مرکز هرمزگان

رضا مدرس بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: حدود 20 روستا در منطقه جاسک و بشاگرد در محاصره سیل قرار دارند که کار امدادرسانی هوایی به این روستاها در حال انجام است و اقلام ضروری نظیر دارو، آب معدنی، نان، تن ماهی و مواد غذایی به این روستاها منتقل شده تا طی دو سه روز آینده با کاهش طغیان، راه‌های زمینی به این روستاها برقرار شود.

وی افزود: سامانه بارشی اخیر در هرمزگان بارش بی‌سابقه‌ای داشت و این میزان بارش در بسیاری از شهرها موجب جاری شدن سیلاب شده است اما وضعیت در مناطق شرقی استان حادتر است چرا که بسیاری از رودخانه‌ها بدلیل بارش وسیع در جنوب استان کرمان و شمال جاسک و بشاگرد طغیان کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان این که برآورد خسارات از سیل در مناطق غربی و مرکز استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بیش از 500 میلیارد تومان برآورد اولیه ما از خسارات سیل به بخش‌های زیربنایی و زیرساختی شهرها و روستاهای غربی و مرکزی استان است و برآورد دقیق‌تر را در روزهای آینده پس از فروکش‌کردن سیلاب در مناطق شرقی استان، انجام خواهیم داد.

مدرس اضافه کرد: با استفاده از 4 بالگرد نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان جاسک و بشاگرد در حال امدادرسانی به مردم هستیم و این امدادها تا عادی‌شدن شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.

*امدادرسانی به‌صورت زمینی و هوایی به جاسک و بشاگرد ادامه دارد

مختار سلحشور امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: امدادرسانی به مناطق سیل‌زده بندرجاسک و بشاگرد به‌صورت هوایی و زمینی در حال انجام است.

وی افزود: از طریق 3 بالگرد هلال احمر، نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش، اقلام امدادی جعیت هلال احمر بین سیل‌زدگان مناطق مختلف جاسک و بشاگرد توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان تصریح کرد: عصر امروز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر اقلام مورد نیاز و مواد غذایی به بشاگرد ارسال شد تا بین سیل‌زدگان بخش گافر توزیع شود چراکه به‌دلیل طغیان رودخانه جگین راه ارتباطی گافر با مرکز شهرستان بشاگرد قطع است.

سلحشور در پایان یادآور شد: امدادرسانی به‌طور شبانه‌روزی به جاسک و بشاگرد تا رسیدن به شرایط عادی ادامه دارد.

*محور جاسک به کنارک در حال بازگشایی است/ اسکان 300 خانوار سیل‌زده در جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، حسین ایزدی گفت: در پی بارندگی‌های شدید اخیر در این شهرستان و سیلابی شدن روستاهای دهستان گابریک، مسیر مواصلاتی جاسک به کنارک دچار تخریب شده است.

وی افزود: نیروهای امدادی، بسیجی و جهادی با حضور به‌موقع در ساعات اولیه سیل، اقدامات لازم را در این راستا به عمل آورده‌اند و این محور در حال بازگشایی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندر جاسک اظهار داشت: در گام نخست عملیات خارج کردن مردم از مسیر سیل در دستور کار نیروهای امدادی و جهادی قرار گرفت و نجات جان مردم محاصره در سیل از دیگر اقدامات نیروهای بسیجی در منطقه گابریک است.

ایزدی خاطرنشان کرد: تیم‌های جهادی و امدادی این ناحیه با همکاری نیروهای پرتلاش پایگاه امامت ندسا بندر جاسک و با استفاده از تمام ظرفیت‌های ماشین‌آلات سنگین در جهت بازگشایی مسیرهای سیلابی 9 روستای محاصره در سیل، شبانه‌روز در حال امداد و خدمت‌رسانی هستند.
 
وی بیان داشت: نزدیک به 300 خانوار سیل‌زده اسکان داده شده‌اند و توسط نیروهای امدادی و جهادی خدمات لازم به آن‌ها داده می‌شود.

*ارسال مواد غذایی به مناطق سیل‌زده بشاگرد/ بازگشایی تمامی راه‌های روستایی به جز «گافر»

احمد محمودی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: برق چندین روستا در بخش گوهران وصل شده است و تلاش‌ها جهت امدادرسانی به مردم نیز ادامه دارد.

وی افزود: تنها یک روستا در بخش گافر برق ندارد، چراکه به دلیل طغیان رودخانه گابریک و جگین امکان دسترسی موجود نیست.

فرماندار شهرستان بشاگرد ادامه داد: برابر اعلام جمعیت هلال احمر و ستاد بحران استان یک فروند بالگرد جهت ارسال آذوقه و مواد خوراکی از بندرعباس مرکز استان هرمزگان به سمت بشاگرد بارگیری شده و مردم منطقه خصوصأ گافر مشکلی در این باره نخواهند داشت.

محمودی با بیان اینکه جاده بشاگرد به میناب و برعکس هم اکنون باز است اما به‌دلیل لغزندگی جاده‌ها، مردم جانب احتیاط را پیش بگیرند، افزود: جاده بشاگرد به جاسک و بلعکس به‌علت طغیان رودخانه شریفی همچنان بسته است.

 

 

وی به بازگشایی تمامی راه‌های روستایی به جز گافر اشاره داشت و عنوان کرد: جاده‌های منتهی به بخش گوهران باز است اما گافر به‌علت طغیان جگین همچنان بسته است.

فرماندار بشاگرد یادآور شد: به دام و کشاورزی‌های مردم خسارات زیان‌باری وارد شده است که در حال برآورد هزینه هستیم.

وی تصریح کرد: برق 48 روستای بشاگرد در اثر سیل قطع شده بود که تا امروز برق 30 روستا با تلاش یگان‌های مدیریت بحران وصل شده اما اتصال برق در 18 روستای باقی‌مانده منوط به کاهش طغیان رودخانه‌ها و ایجاد امکان انتقال تیرهای برق است چون تیرهای برق را سیل با خود برده است.

محمودی با اشاره به تداوم امداد هوایی تا زمان ایجاد امکان برقراری راه‌های ارتباطی، اضافه کرد: 4 بالگرد در منطقه حضور دارند و به طور مستمر در حال انجام عملیات‌های پروازی برای انتقال آذوقه به مردم گرفتار در سیل و مأموریت‌های امدادی هستند.

*کمک‌رسانی ویژه اداره بنادر و دریانوردی جاسک به سیل‌زدگان

حمید رضا محمد حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بدنبال بارش بی‌سابقه باران در مناطق شمالی شهرستان جاسک و قرار گرفتن روستاهای متعددی از این شهرستان در محاصره سیل، به اداره بنادر و دریانوردی جاسک دستور داده شده تا تمامی امکانات و تجهیزات موجود خود را برای کمک به سیل‌زدگان این منطقه اعزام کند.

وی افزود: به همین منظور از روز گذشته کار توزیع اقلام غذایی و امدادی در میان سیل‌زدگان با هماهنگی فرمانداری این شهرستان آغاز شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اضافه کرد: بیش از 2400 بسته بطری آب معدنی، دهها بسته تن ماهی و تن لوبیا و بیش از 800 قرص نان از روز گذشته میان سیل‌زدگان توزیع شده و این روند ادامه دارد.

محمدحسینی گفت: تجهیزات و امکانات خودرویی بندر جاسک نیز برای انتقال کمک‌های امدادی و غذایی به مردم آماده است تا بتوانند در این زمینه نیز به کمک مردم بیایند.

 

 

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: بشاگرد هرمزگان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزییات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امدادرسانی در ۳ شهرستان سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد و ۲۷۵ سورتی پرواز برای امدادرسانی به روستاهایی که مسیر ارتباطی آنها قطع شده، ادامه دارد.

وی افزود: در سیل و آب‌گرفتگی استان‌های یزد و اصفهان هم از شب گذشته، خدمات امدادی لازم، ارائه شده است.

کد خبر 6088068

دیگر خبرها

  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • آخرین جزییات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین