Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح یاری‌گران زندگی به‌دنبال مداخله به‌هنگام است، یعنی در مراحل اولیه بروز آسیب متوجه شویم و مداخله کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری در دفتر خبرگزاری فارس این استان حاضر شد و درخصوص طرح یاری‌گران زندگی توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید قدیر مرتضوی در این دیدار با اشاره به اینکه علی‌رغم انجام کارهای مثبت در حوزه موادمخدر چون معنا و مفهوم این پدیده منفی است پذیرش آن سخت است، گفت: ذهنیت مردم درخصوص اعتیاد این است که یک طیف خاصی از مردم گرفتار این بلای خانمان‌سوز می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بعد دیگر باید به رابطه علت و معلولی اعتیاد با سایر آسیب‌های اجتماعی توجه شود، افزود: در اکثر آسیب‌های اجتماعی ردپای اعتیاد وجود دارد.

مرتضوی ادامه داد: در نقطه مقابل هم افرادی هستند که بر اثر فشارهای بیکاری، مشکلات اقتصادی، فقر، مشکلات خانوادگی، مشکلات اجتماعی و... راه‌حل و راه چاره مشکلات خود را در مصرف موادمخدر می‌بینند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وقتی از نشاط و شادمانی صحبت می‌شود توقع این است که یک فرد دیگری باید زمینه و بسترهای شادی را برای ما فراهم کند، عنوان کرد: مقوله شادی و نشاط نیز به خودمان بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: بعضا عده‌ای بیان می‌کنند چون شادی و نشاط نداریم به سمت اعتیاد می‌رویم، این درست، اما این سؤال مطرح است که آیا مصرف موادمخدر که جز آسیب چیزی به‌دنبال ندارد می‌تواند جایگزینی برای شادی باشد؟

مرتضوی با تاکید بر اینکه برای فراهم شدن یک زندگی سالم و بانشاط به‌دنبال ایجاد یک نقطه اشتراک بین ساختار تصمیم‌گیر و مردم هستیم، تصریح کرد: این امر میسر نیست مگربا یاری‌گری و اینکه بپذیریم اعتیاد یک آسیب است و پذیرش این آسیب یک رکن اصلی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری گفت: مقوله اعتیاد معطوف به امروز و شرایط کنونی جامعه نیست، این پدیده شوم امروز به یک آسیب جدی تبدیل شده است که هم مردم و هم حاکمیت را حساس کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه عینیت پدیده اعتیاد و شروع این راه مشخص است، افزود: حقیقت تلخ و واقعی جامعه امروز این است که کسی از مصرف موادمخدر راه به جایی نخواهد برد، با گرایش به موادمخدر و اعتیاد فرد از هستی به سمت نیستی می‌رود.

مرتضوی هدف دیگر طرح یاری‌گران زندگی را نگاه ابتدایی به پدیده‌های اجتماعی به‌جای نگاه انتهایی به آن‌ها عنوان کرد و گفت: یاری‌گران زندگی به‌دنبال مداخله به‌هنگام است، یعنی در مراحل اولیه بروز آسیب متوجه شویم و مداخله کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات زمانی گسترده‌تر شد که مداخلات توسط خانواده‌ها صورت گرفت که نه‌‎تنها مشکل را حل نکرد بلکه گستره آسیب را نیز بیشتر کرد، افزود: موضوع دیگری که طرح یاری‌گران به‌دنبال آن است صیانت اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم صیانت اجتماعی این است که نوع نگاه به فردی که اعتیاد را ترک کرده باید نگاهی متفاوت باشد نه نگاهی صرفا توام با ترحم و نه نگاهی نشأت گرفته از اتفاقات گذشته، خاطرنشان کرد: فردی که زمانی اعتیاد داشته و الان ترک کرده است باید حداقل دو سال تحت درمان‌های مختلف جسمی و روانی باشد تا بتواند از شر این بلای خانمان‌سوز رهایی یابد.

انتهای پیام/68020/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتیاد چهارمحال و بختیاری آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمه زارع افزود: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع شود.

وی افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این نشست از کمیسیون با توجه به ارائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند