Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح سه‌شنبه با حضور در غرفه‌های مختلف نمایشگاه دستاوردهای فن آورانه و توانمندی‌های وزارت جهاد کشاورزی از جدیدترین دستاوردهای حوزه تحقیقاتی، پژوهشی و تولیدات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این وزارتخانه بازدید کرد.

در این نمایشگاه که در حاشیه مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی برگزار شد، ۲۰ موسسه تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این وزارتخانه جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه پژوهشی و فناوری به منظور اثربخشی رونق تولید و امنیت غذایی کشور ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، موسسه علوم شیلاتی کشور، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، موسسه تحقیقات پنبه، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، موسسه تحقیقات خاک و آب و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع از جمله موسساتی هستند که محصولات، دستاوردها و پژوهش های علمی و تحقیقاتی خود را معرفی کردند.

همچنین سامانه پیام‌رسان آموزش و ترویج کشاورزی (پات) که به منظور  انتقال با سرعت و به موقع پیام های آموزشی، ترویجی و اطلاع رسانی فنی ده هزار نفر از مروجین و کارشناسان کشاورزی سراسر کشور راه اندازی شده است، با حضور دکتر  روحانی آغاز به کار کرد.

 بانک اطلاعات ۴ میلیون بهره بردار کشاورزی در حال جمع آوری و اتصال به این سامانه است.

 روحانی در پیامی برای آغاز به کار این سامانه خطاب به کشاورزان، مروجان، کارشناسان و پژوهشگران وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تلاش و مسئولیت‌پذیری همه شما عزیزان در تامین امنیت غذایی کشور در سال رونق تولید شایسته تقدیر است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی حسن روحاني المسلمين

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی حسن روحاني المسلمين حسن روحانی وزارت جهاد کشاورزی حسن روحاني المسلمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم