Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه در این ارتباط به خبرنگاران گفت: هم اکنون ۵۷ کودک در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان (شیرخوارگاه و خانه های کودکان و نوجوانان) نگهداری می شوند و این کودکان از تمامی خدمات مراقبتی شامل بهداشت و درمان، ‌تحصیلی، روانشناختی و مددکاری بهره مند می شوند.

محمد محمدی قیداری با اشاره به پذیرش کودکانی که به هر علت به طور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست داده و با معرفی مقام قضایی به بهزیستی سپرده می شوند، اضافه کرد: کودکان پس از معرفی و دستور پذیرش به اورژانس اجتماعی ارجاع شده و پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی و انجام مصاحبه اولیه و مراحل قرنطینه، کودک به کمیته شبه خانواده و خانه های کودکان و نوجوانان ارجاع داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در کمیته شبه خانواده امکان بازگشت کودک نزد خانواده و یا خانواده جایگزین، با برقراری امداد ماهیانه (در صورت نیاز) و اخذ مجوز قضایی ترخیص انجام می گیرد و در غیر اینصورت ضمن تایید کمیته شبه خانواده، کودک به خانه کودکان و نوجوانان انتقال می یابد.

این مسؤول در ادامه در خصوص حمایت سازمان بهزیستی از ادامه تحصیل افراد تحت پوشش نیز گفت: هر یک از فرزندان تحت پوشش این سازمان در صورتی که بخواهند تحصیلات خود را پس از ۱۸ سالگی ادامه داده به دانشگاه بروند، بسته های حمایتی ویژه ای تا پایان مقطع دکتری، حتی جهت تحصیل در دانشگاه ها و مراکز غیر انتفاعی دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: آن دسته از فرزندان که می‌خواهند پس از ۱۸ سالگی وارد بازار کار شوند نیز می‌توانند از بهزیستی وام اشتغال دریافت کرده و همچنین کمک هزینه ترخیص نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی فرزندان مقیم در خانه های کودکان و نوجوانان دارای بیمه عمر و آتیه بوده و هنگام ترخیص از آن نیز بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: تمامی، فرزندان ترخیصی از مراکز، دارای پرونده اجتماعی فعال هستند و وضعیت زندگی آنان تا پنج سال پس از ترخیص مورد نظارت قرار گرفته و از خدمات مددکاری بهره مند می شوند.

به گفته محمدی پذیرش و ترخیص فرزند در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی با معرفی نامه مقام قضایی صورت می گیرد و در واقع چرخه حقوقی پذیرش به طور کامل رعایت می شود.
 

برچسب‌ها مددجویان بهزیستی حقوقی و قضایی زنجان فرزندخواندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی حقوقی و قضایی زنجان فرزندخواندگی مددجویان بهزیستی حقوقی و قضایی زنجان فرزندخواندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند یکشنبه شب در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تشریح رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تأمین مسکن مورد نیاز محرومان، خواستار همکاری بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی در این زمینه شد.

وی اظهار داشت: ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دولت با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر افزود: احداث واحد مسکونی برای این افراد از سال ۱۳۹۴ در تفاهم با سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجلس و دولت آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا مقرر شده بود تا خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از سوی سازمان بهزیستی معرفی شوند تا کار احداث ساختمان‌ها آغاز شود.

برومند گفت: با بررسی و شناسایی یک خانواده در شهرستان دشتستان که ۵ عضو معلول دارد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در تلاش است نسبت به تأمین مسکن مقاوم برای این خانواده اقدام کند.

وی تأکید کرد: جهت تأمین سرپناه ایمن برای این خانواده همراهی و همکاری نهادهای حمایتی و انجمن خیرین مسکن ساز استان ضروری است.

کد خبر 6097729

دیگر خبرها

  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان