Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم اینانلو افزود: برای این تعاونی‌ها ۹۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در روستاهای استان قزوین صورت گرفته‌است.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌های کوچک در روستاها موجب رفع فقر و بیکاری آنها می‌شود، افزود: توسعه این تعاونی‌ها، راهبردی مناسب برای رفع محرومیت‌های روستاهای استان است و در حل فقر و نابرابری اجتماعی نیز موثر خواهدبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول گفت: صنایع کوچک از جمله صنایع دستی به علت نیاز به سرمایه‌گذاری اندک در مقایسه با صنایع بزرگ، هزینه تولید به نسبت مناسب، نیاز کمتر به ارز خارجی، آموزش آسان و رایگان و نیز در دسترس بودن مواد اولیه در محل با تکیه بر راه اندازی و بسط شرکت‌های تعاونی می‌تواند به مرور راهبردی مناسب در راستای رفع معضلات ناشی از محرومیت‌های جامعه روستایی باشد.

اینانلو اظهار کرد: در فرایند اشتغال‌زایی در محیط‌های روستایی آنچه مهم است توجه و تاکید بر کارکردهای گروهی و مشارکتی از جمله فعالیت تعاونی در بین افراد روستاست.

این مسئول افزود: توسعه روستا از طریق تعاونی‌های صنایع کوچک در استان قزوین موجب برخورداری از سطح قابل قبولی از رفاه، اشتغال‌زایی و درآمد مکفی برای همه افراد جامعه روستایی می‌شود و یکی از اهداف برنامه ریزان کشور را برای توزیع عادلانه امکانات و ثروت محقق می‌سازد.

وی ادامه داد: این صنایع علاوه بر اشتغال‌زایی بالا می‌تواند در حل مسایل فقر و نابرابری، توزیع درآمد و امکانات متمرکز و دیوان سالاری، امنیت ملی و آمایش سرزمین موثر باشند.

حدود ۵۳۰ روستای دارای دهیاری و بیش از ۸۰۰ روستای دارای سکنه در استان قزوین وجود دارد.

کد خبر 478062 برچسب‌ها اشتغال استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اشتغال استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند

 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در استان البرز ۸۰۵ نفر عضو شورا‌های اسلامی روستا و ۹۷ نفر عضو شورا‌های اسلامی شهری داریم افزود: فرآیند انتخاب شورا‌های برتر از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، که عملکرد شورا‌ها به دقت بررسی و در نهایت شورا‌هایی که بیشترین اهتمام را در ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان داشته انتخاب و معرفی می شوند.

 علیرضا قره حسنلو گفت:  با اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته برای ارتقاء سطح معلومات شورایی و آشنایی اعضای شورا‌های اسلامی استان با قوانینريال شاهد رشد کمی و کیفی عملکرد شورا‌ها بودیم؛ که همین موضوع قدری انتخاب شورا‌های برتر را برای این کمیته سخت‌تر کرده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد