Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تاکید کرد که اگر نیروهای آمریکایی بخواهند مصوبه پارلمان را برای خروجشان از عراق دور بزنند این قضیه به مبارزه نظامی منجر می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمد الغبان» رئیس فراکسیون ائتلاف الفتح در پارلمان عراق (به ریاست هادی العامری) گفت که دولت عراق باید تدابیر لازم برای پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در خاک این کشور را به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه المیادین الغبان گفت: «اگر نیروهای آمریکایی بخواهند مصوبه پارلمان برای خروجشان از عراق را دور بزنند این موضوع به یک هجوم مردمی و درگیری نظامی منجر می شود».

در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا  بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه)، پارلمان عراق در روز (۵ ژانویه)، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد و دولت را به تدوین ساز و کار لازم برای اجرای این طرح ملزم کرد.

در پی این امر، مقتدی الصدر که همواره مخالف حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور بوده است هم طی پستی در توئیتر نوشت که این طرح پارلمان، پاسخی در حد و اندازه تجاوزهای آمریکا علیه حاکمیت عراق و تشدید اقدامات خصمانه منطقه‌ای آن و دشمنی با دین و مذهب نیست و پیشنهاد کرد که کلیه گروه‌های مقاومت  در داخل عراق و سایر گروه‌های خارج از این کشور اقدام به تشکیل «گروه‌های مقاومت بین‌المللی» کنند.

انتهای پیام/.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا خروج نیروهای آمریکایی از عراق پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع عراقی، امروز (یکشنبه)، گزارش دادند که پارلمان این کشور روز گذشته قانون روابط * و تراجنسیتی را بعد از اصلاح طرح پیشین که در آن مجازات اعدام برای همجنس‌بازان در نظر گرفته شده بود، در نهایت با مجازات تا ۱۵ سال زندان به تصویب رسانده است.

روابط عمومی پارلمان عراق در واپسین ساعات شامگاه شنبه اعلام کرد که این قانون اصلاحیه قانون پیشین این کشور تحت عنوان «مبارزه با فحشا» صادره در سال ۱۹۸۸ است.

قانون جدید با حضور ۱۷۰ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده عراقی روز گذشته در پارلمان این کشور به تصویب رسیده است. به گزارش منابع عراقی، این قانون همجنس‌بازی، و همچنین «تغییر جنسیت بیولوژیکی افرد براساس تمایلات شخصی» و «تبادل همسر» را ممنوع کرده است.

در اصلاحیه جدید اشاره شده است که همجنس‌بازان به ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم خواهند شد. به دنبال تصویب این قانون، «متیو تولر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از تصویب چنین قانونی ابراز نگرانی می‌کند و «این اصلاحیه آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد و توان این کشور در تنوع بخشیدن به اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تضعیف می‌کند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا