Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@14:12:40 GMT

جابجایی ۸ شرکت در تابلو بازار پایه

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۸۴۱۲

جابجایی ۸ شرکت در تابلو بازار پایه

طبق اعلام فرابورس، ۸ شرکت بازار پایه‌ای بین تابلوهای مختلف این بازار جابجا شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت نظارت بر ناشران بازار پایه چهار شرکت الحاوی، پتروشیمی جهرم، گروه صنعتی سدید و نیز مهندسی و ساختمان نفت در تابلو زرد بازار پایه فرابورس قرار گرفتند که این ناشران سابق بر این در تابلو نارنجی بازار پایه قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین چهار شرکت تجهیز نیروگاه زنگان، داروسازی تهران شیمی، سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس و گروه فن آوا نیز به تابلو نارنجی بازار پایه انتقال یافته‌اند که از این تعداد، به جز شرکت گروه فن آوا که پیش از این در تابلو زرد بازار پایه قرار داشت، سه شرکت دیگر از تابلو قرمز به نارنجی ارتقا یافته‌اند.

جابه‌جایی و انتقال نماد معاملاتی این ۸ شرکت میان تابلوهای بازار پایه در حالی است که مدیریت عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس، زمان توقف نمادها این شرکت‌ها را در تابلوهای پایه زرد، پایه نارنجی و پایه قرمز و بازگشایی آنها در تابلو مربوطه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

مهمان جدید بازار دوم

در خبری دیگر نماد معاملاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار تسویه وجوه؛ «سپرده» چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم فرابورس گشایش خواهد یافت. به این ترتیب چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه، نماد معاملاتی این شرکت گشایش می‌یابد و قیمت پایانی سهام آن، میانگین موزون معاملات در روز گشایش خواهد بود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت عملیات بازار فرابورس، معاملات سهام این شرکت فاقد بازارگردان است.

عرضه‌های عمده در بازارهای دوم و پایه

از سوی دیگر دو تابلو بازار دوم و پایه فرابورس میزبان چند عرضه عمده در روزهای آتی خواهند بود. به این ترتیب ۲۰ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت پالایش نفت شیراز در نماد «شراز۴»، یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در بازار دوم فرابورس به فروش خواهد رسید. قیمت پایه برای هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد است به شرط آنکه از مبلغ ۵۷ هزار و ۶۳۲ ریال کمتر نباشد.

در این عرضه سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران فروشنده این عرضه است و شرکت کارگزاری صنعت و معدن، کارگزار عرضه‌کننده و قیمت پایه کل در این معامله بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال است.

همچنین در این بازار قرار است که ۱۷ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت بیمه میهن توسط شرکت سرمایه‌گذاری سپهر به عنوان فروشنده، روز دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ روی میز فروش قرار بگیرد. قیمت پایه برای هر سهم برابر قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به علاوه ۱۵ درصد است به شرط آنکه از مبلغ ۲۶۰۰ ریال کمتر نباشد. شرکت کارگزاری مهرآفرین نیز به عنوان کارگزار عرضه کننده بوده و قیمت پایه کل این معامله ۶۶۳ میلیارد ریال است.

اما در بازار پایه فرابورس نیز بخشی از سهام دو شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو و پتروشیمی ممسنی در نوبت عرضه عمده قرار گرفتند. بر این اساس روز یکشنبه ۲۰ بهمن ۹۸ بالغ بر ۵۹ درصد از سهام مدیریتی کنترلی شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با نماد «تپکو۴» توسط سازمان خصوصی‌سازی به عنوان فروشنده راهی میز معاملات خواهد شد.

قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه است به شرط آنکه از مبلغ ۱۱۵۹ ریال کمتر نباشد. همچنین شرکت کارگزاری بانک ملی کارگزار عرضه‌کننده این بلوک بوده و قیمت پایه کل این معامله بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال است.

در همین حال قرار است ۲.۸ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت پتروشیمی ممسنی به قیمت پایه ۳۶۵۰ ریال برای هر سهم، دوشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۸ در معرض معامله خریداران قرار بگیرد. این شرکت در تابلو زرد بازار پایه فرابورس بوده و شرکت کارگزاری توسعه فردا به عنوان کارگزار عرضه‌کننده تعیین شده است. همچنین قیمت پایه کل این معامله ۱۴۶ میلیارد ریال اعلام شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی فهما هواپیما شرکت فرابورس ایران فرابورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای هفته جاری به‌دنبال کاهش تنش‌های نظامی در منطقه، شاخص کل بورس تهران وارد یک روند صعودی شد و از ابتدای هفته تا روز دوشنبه نزدیک به ۱۱۰هزار واحد معادل ۵درصد رشد کرد. با این حال دیروز شاخص کل بازار سهام ۱۳هزارو ۴۲۵واحد کاهش یافت و در محدوده ۲میلیون‌و ۳۰۳هزار واحد قرار گرفت. با وجود این میزان نزول، دیروز ارزش کل معاملات که نماگر مهمی برای بازار سهام است دست‌کم ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و در عین حال بیش از ۵۵میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شد.

دیروز همچنین نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش کل معاملات خرد هم به ۱.۳درصد رسید که نشان می‌دهد با وجود نزول شاخص، شتاب ورود پول به بازار سهام افزایش یافته است. در چنین شرایطی اگرچه ممکن است شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه اندکی عقب‌نشینی کند، اما با توجه به آنکه این شاخص توانسته ظرف روزهای گذشته از محدوده کلیدی ۲میلیون‌و ۳۰۰هزار واحد عبور کند، انتظار نمی‌رود نزول بورس خیلی دامنه‌دار باشد.

از نظر تکنیکی چنانچه شاخص کل بورس تهران بتواند موقعیت خود را در این محدوده حفظ کند، احتمال رشد شاخص بورس افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که احتمالا فرمول جدید برای قیمت‌گذاری شرکت‌های خودروسازی‌ از سوی وزارت صنعت تعیین خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به رشد قیمت سهام شرکت‌های خودروساز شود و با توجه به اثرگذاری این گروه بر بازار سهام می‌توان انتظار داشت کلیت بازار سهام در موضع صعودی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟ مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟ پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

آمارها همچنین نشان می‌دهند که نرخ دلار نیمایی نیز به محدوده ۴۱هزار تومان رسیده است که این موضوع نیز می‌تواند ظرف روزهای آینده اثر مثبتی بر معاملات بورس داشته باشد. به‌طور کلی ارز حاصل از صادرات شرکت‌های بورس با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌شود و هر نوع افزایش قیمت دلار نیمایی می‌تواند منجر به رشد درآمد شرکت‌های بورس و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها شود.

با همه این توضیحات، می‌توان گفت شاخص کل بورس تهران اکنون در محدوده حساسی قرار گرفته است که درصورت تثبیت در این موقعیت می‌تواند با رشدهای بیشتری مواجه شود.

ضمن اینکه باید توجه کرد حتی با فرض نزول شاخص در هفته‌های آینده، این نزول نمی‌تواند خیلی دامنه‌دار و عمیق باشد؛ به‌طوری که شاخص کل بورس تهران به زیر مرز ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد سقوط کند؛ چراکه قیمت سهام شرکت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده‌ و این محدوده نوعی حمایت تکنیکی برای شاخص کل محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود حتی درصورت نزول شاخص ظرف چند هفته آینده وضعیت بازار سهام با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع در تیرماه متعادل شود و تقاضا برای خرید سهام افزایش یابد.

کد خبر 846776 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه سهام عدالت بورس تهران بورس - فرا بورس خودرو سهام شرکت‌ها سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل