Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعباس جعفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۹۰ درصد خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده است، افزود: از این میزان بیش از سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی و مابقی در بخش‌های زیربنایی و مسکن است.

وی اضافه کرد: خسارت‌های به‌بار آمده در سال جاری ناشی از حوادث غیرمترقبه در مقایسه با سال گذشته ۶۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهم‌ترین حواث غیرمترقبه استان را سیل، تگرگ، سرمازدگی و صاعقه عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در اثر وقوع حوادث و بلایای طبیعی سه نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای جلوگیری از حوادث ناشی از سیل امسال بیش از  ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار موجود در حوضه دریاچه ارومیه لایروبی شده‌است.

جعفری در خصوص مقاوم‌سازی مساکن روستایی و شهری استان نیز گفت: در بخش مقاوم‌سازی مساکن شهری و روستایی کارهای خوبی در سطح استان انجام و تاکنون ۳۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌ شده است.

وی تاکید کرد: براساس نقشه پهنه‌بندی زلزله، ۶۰ درصد از مناطق استان در محدوده خطرپذیری زمین‌لرزه قرار گرفته و ۲۷ روستا با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز بر روی گسل قرار دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر زلزله، سیلاب، تندباد، برف و تگرگ، رانش زمین، صاعقه و گرد و غبار از دیگر پدیده های طبیعی در استان به شمار می‌رود که به صورت سالانه به ویژه در فصل بهار همه آنها اتفاق می‌افتد.

وی پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را مراحل مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: آموزش لازم و کافی در خصوص صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیر زلزله از جمله مهمترین کاهش صدمات به شمار می‌رود.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌هایی است که در مسیر زلزله و بروز حوادث طبیعی قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی حوادث طبیعی بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی حوادث طبیعی بوکان آذربایجان غربی حوادث طبیعی بوکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ابسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان اجرایی شده است، ظهار کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان