Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری سومین دوره رقابت های جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای در این نشست با اشاره به مشکلات اخیر در کشور به شکل های تحریم، تهدید و زورگویی ها گفت: ملت ایران ملتی شجاع با تاریخ غنی و ریشه دار است. بارها در کشورهای مختلف دیدم آن ها بیشتر از ما خودمان را باور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مهر ماه ۸۳ وقتی این فدراسیون را بنیان گذاری کردیم هدفمان این بود فرهنگ غنی این ورزش را که توام با اخلاق و پهلوانی است را گسترش دهیم و به دنیا نشان دهیم این رشته نیز مثل جودو، تکواندو و...که حاوی فرهنگ کشورهای مختلف است، مملو از مفاهیم اخلاقی است.

رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای گفت: این رشته در ۸۵ کشور شناخته شده که خود من باور نمی کردم به این موفقیت برسیم. دوره های مختلف آموزشی و مسابقات مختلف در کشورهای جهان برگزار شده است. این رشته در حال منسوخ شدن بود و زورخانه ها در حال تبدیل به کافه و دیزی سرا بودند اما الان این رشته نه تنها در ایران بلکه در کشورهای زیادی همراه با آداب و رسوم این رشته که ریشه در فرهنگ غنی ایران دارد گسترش یافته است.

وی افزود: هدف نهایی ما این است که هم ورزش های زورخانه ای و هم کشتی پهلوانی وارد بازی های المپیک شود. در زمانی که همه دنیا دست به دست هم داده اند تا با تبلیغات کشور ما را نا امن نشان بدهند اما ایران در مقایسه با تمامی کشورهای منطقه جزیره امنی است. حتی کشورهای همسایه مثل عراق یا افغانستان با حضور آمریکایی ها نا امن شده اند. اهمیت استقرار فدراسیون جهانی زورخانه ای در ایران زیاد است و قرار بود این مسابقات در کشور دیگر برگزار شود اما ما ترجیح دادیم در ایران برگزار شود.

وی با بیان اینکه، ۲۴ کشور و ۱۰۳ ورزشکار و مهمان در سومین دوره رقابت های جهانی، بصورت ورزش های زورخانه ای تیمی و انفرادی و کشتی پهلوانی در بجنورد به رقابت می‌پردازند، گفت: از اروپا ۸ کشور لهستان ترکیه، اوکراین، استونی، گرجستان، مجارستان،  قبرس و آذربایجان به ایران می آیند و برخی دیگر نیز اعلام کردند دولتشان جلوی حضورشان در ایران را گرفته است. از آفریقا کشورهای اوگاندا، تانزانیا، زیمبابوه، کامرون و بنین و از آسیا کره جنوبی، هند، اندونزی، افغانستان، بنگلادش، ازبکستان، تاجیکستان ترکمنستان، عراق، قزاقستان و ایران در این رقابت ها حضور خواهند داشت. از آمریکای لاتین نیز بخاطر هزینه بالای بلیت هواپیما که بر عهده ماست بخاطر صرفه جویی های ارزی دعوت نکردیم.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: اولین دوره این رقابت ها سال ۲۰۰۸ در کره جنوبی با ۱۱ کشور برگزار شده بود که ایران بدلایلی غایب این رقابت ها بود. دوره دوم در سال ۲۰۱۶ با حضور ۱۹ کشور در اندونزی برگزار شد که با قهرمانی ایران همراه بود. این رقابت ها ۴ سال یکبار برگزار می شود اما در سال ۲۰۱۲ نتوانستیم این مسابقات را بدلیل بحث های مالی برگزار کنیم. بیشتر تیم های خارجی ۹ روز زودتر از آغاز مسابقات وارد ایران شده اند و در ۳ استان خراسانی جنوبی و شمالی و کردستان موارد آموزشی و دوره های مورد نیاز را فرا می گیرند. البته کشورهای حاضر در کشتی پهلوانی نیازی به دوره آموزشی ندارند و پایان هفته وارد ایران می شوند. تمامی تیم ها از ۲۸ دی ماه وارد بجنورد می شوند و مسابقات از سی ام دی تا دوم بهمن برگزار خواهد شد.
رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای ادامه داد: باید جذابیت و سرعت عمل را در این رشته بالا ببریم تا بیشتر مورد قبول نسل جوان قرار گیرد، بر همین اساس مثلا یک تیم ۶ نفره باید در ۱۲ دقیقه قابلیت های خود را نشان بدهد که این مقدار نیز زیاد است و بر همین اساس در موارد مختلف فاکتورهایی مثل زمان، وزن و تعداد را گنجاندیم تا جذابیت و زیبایی مسابقات بیشتر شود.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محسن مهرعلیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث هاشمی در پیامی عنوان قهرمانی ایران در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. در این پیام آمده است:

«اقتدار فوتسال ایران در قاره‌ی کهن، بار دیگر با حضور یک تیم منسجم و قوی در قالب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و در شرایطی که اکثر تیم‌ها نیز با رشد قابل توجهی همراه شده‌اند، به وقوع پیوست و موجبات خشنودی علاقمندان به ورزش را فراهم کرد.

با تقدیر از تیم ملی فوتسال ایران، همچنین کادر فنی و سرپرستی که پس از موفقیت در مراحل مقدماتی و حذفی، در فینال هم رقابت جذاب و جوانمردانه‌ای را با تیم میزبان پشت سر گذاشتند، این جام قهرمانی را به آنها و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال و مردم ورزش دوست، صمیمانه تبریک می‌گویم و امیدوارم زمینه‌ی حضور مقتدر این تیم شایسته در رقابت‌های جام جهانی نیز به وجود آید.»

کد خبر 6091216

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند