Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در چهل و یکمین گردهمایی روسای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور  در اردوگاه شهید باهنر تهران افزود: باشگاه فرهنگی و رفاهی بازنشستگان نباید فقط در حد یک باشگاه باشد بلکه شعاع فعالیت‌های آن باید همه جامعه را فراگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به توانمندی‌های بازنشستگان نیازمندیم لذا چالش این است که چگونه ظرفیت‌سازی کرده تا از توانمندی‌های بازنشستگان استفاده کنیم افکار و ایده‌های بسیار ارزشمندی در افراد وجود دارد که ممکن است به نسل بعد منتقل نشود و این موضوع باید در اولویت باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این حق جامعه است که از تجربیات بازنشستگان استفاده کند، ترکیب جامعه فقط افراد حاضر نیستند بلکه انسان‌های گذشته نیز در تشکیل یک جامعه سهیم هستند. اگر جامعه می‌تواند افق‌های بیشتری را ببیند ناشی از تلاش بازنشستگان است.

حاجی میرزایی اظهار داشت: هرچند افزایش عمر کارایی جسم را کاهش می‌دهد اما وجهه روحانی انسان فربه‌تر و غنی‌تر می‌شود بنابراین نیازمند وجهه روحانی افراد هستیم و جامعه به آن نیازمند است.

وی با بیان اینکه باوجود شرایط و تنگناهای موجود، اراده ما برای اقدام‌ در این زمینه و رفع مشکلات جدی است، گفت:  اکنون ۱۲۳ درمانگاه در اختیار بازنشستگان فرهنگی است، همچنین۱۰  مرکز اسکان برای بیماران صعب‌العلاج در۱۰ قطب درمانی با ۸۰ درصد تخفیف برای بازنشستگان فرهنگی ارائه خدمات می‌دهند که ۶۰ درصد ظرفیت این درمانگاه‌ها توسط بازنشستگان فرهنگی استفاده می‌شود.

عضو دولت دوازدهم به ارائه برخی تسهیلات به بازنشستگان اشاره و تصریح کرد: افزایش وام ضروری تا ۵۰ میلیون تومان ازجمله اقدامات است، لذا با بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت برای اعطای وام‌های ۱۰  و۲۰  میلیونی به این افراد هماهنگ کردیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: ارائه تسهیلات برای انجام تورهای زیارتی ویژه بازنشستگان از دیگر اقدامات است و ۳۶ درصد استفاده‌کنندگان این نوع تسهیلات بازنشستگان هستند.

وی با بیان اینکه سازمان پژوهش و سایر سازمان‌های مربوطه را موظف به بهره‌گیری از تجربیات علمی و فرهنگی بازنشستگان کردیم، اظهار داشت: هر یک از استان‌ها سالانه دوکتاب از نوشته‌های بازنشستگان معرفی خواهند کرد تا تجربیات و اندیشه آن‌ها به‌ صورت رایگان چاپ شود. همچنین تمام مراکز تفریحی، ورزشی، اقامتی، کتابخانه‌ها و تعاونی‌های مسکن در خدمت سرویس‌دهی به بازنشستگان است.

وزیر آموزش و پرورش بر رفع تبعیض در پوشش‌های درمانی بین بازنشستگان و شاغلان تأکید کرد و گفت: تلاش کردیم هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا به‌تدریج خدمات و سرویس‌های مطلوب‌تری را به بازنشستگان فرهنگی در حوزه درمانی ارائه شود.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید معلمان آموزش و پرورش بازنشستگان محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید معلمان آموزش و پرورش بازنشستگان محسن حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی دولت تدبیر و امید معلمان آموزش و پرورش بازنشستگان محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی به ۸۱۲ هزار نفر در افغانستان خدمات بهداشتی و درمانی ضروری ارائه کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش ماه جاری میلادی(فروردین-اردیبهشت) بیان کرد: این خدمات در ۹۳۳ مرکز بهداشت مستقر در سراسر افغانستان ارائه شده است.

این گزارش ضمن تاکید بر تعهد این سازمان نسبت به رسیدگی به نابرابری جنسیتی در زمینه ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی، اعلام کرد که ۴۴ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند. ۳۳ درصد دیگر را کودکان و سایر افراد آسیب پذیر تشکیل می‌دهند تا این سازمان نسبت به نادیده گرفته نشدن این جمعیت در معرض خطر اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی، عفونت‌های حاد تنفسی، مشکلات گوارشی و سرخک در میان مردم افغانستان بیشتر شایع بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ۳۴۱ کادر درمان در یک ماه اخیر در بخش‌های سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی، آموزش، مراقبت و درمان استاندارد خدمت رسانی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم