Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@22:54:49 GMT

ترفند جدید برای درمان چاقی

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۱۰۸۶

ترفند جدید برای درمان چاقی

به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس، نکته قابل توجه درباره افراد چاق این است که تعداد سلول‌های چربی بدن آن‌ها با سایرین یکسان است و تنها اندازه این سلول‌ها در بدن افراد چاق، بزرگتر است. در واقع هرچه میزان کربوهیدرات ورودی به بدن افزایش می‌یابد، مقادیر بیشتری از آن درون سلول‌های چربی تجمع کرده و اندازه این سلول‌ها را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برای تنظیم این فرایند، سلول‌های چربی توسط مولکول‌هایی احاطه شده‌اند که مانند یک دربان، وظیفه برقراری تعادل بین مواد مغذی ورودی و انرژی خروجی را بر عهده دارند. هنگامی که این مولکول‌ها وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند قبل از سوخت چربی موجود در سلول، مقادیر زیادی کربوهیدرات وارد آن می‌شود و در نتیجه اندازه سلول‌های چربی افزایش می‌یابد. اکنون محققان آنزیمی موسوم به OGT را شناسایی کردند که این مولکول‌های دربان را کنترل می‌کند.

محققان با آزمایش روی موش‌ها دریافتند کمبود این آنزیم موجب بهبود وضعیت سلامت عمومی می‌شود و موش‌هایی که میزان این آنزیم در بدن آن‌ها کمتر است، پیش از جذب کربوهیدرات، چربی موجود در سلول‌ها را می‌سوزانند و در نتیجه سلول‌های چربی کوچک‌تری دارند. همچنین مشخص شد موش‌هایی که دارای مقادیر زیادی از آنزیم OGT هستند، پیش از سوزاندن چربی ذخیره شده، مقادیر زیادی کربوهیدرات را جذب می‌کنند و در نتیجه حجم سلول‌های چربی آن‌ها بیشتر بوده و در مجموع چاق‌تر هستند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تغذیه چاقی لاغری افزایش وزن چاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

شاخص گلیسمی هندوانه ۱۰۳ و بار گلیسمی ۱۱۳۳ است. بلافاصله پس از مصرف، سطح قند افزایش می‌یابد و همچنین فیبر بسیار کمی دارد؛ بنابراین باید از لیست ترجیحات غذایی دیابتی حذف شود. در واقع از آنجایی که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا، اما بار گلیسمی پایینی است، مصرف آن باید در مقادیر کم و همراه با غذا‌های حاوی چربی‌های سالم مانند دانه‌های روغنی و پروتئین باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، هندوانه کم کالری، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان به عنوان ویتامین A و C است، برای سلامت چشم ضروری است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

بار گلیسمی هندوانه پایین است، یعنی حتی اگر قند خون شما را به سرعت نسبت به سایر غذا‌ها افزایش دهد، قند خون شما را خیلی بالا نمی‌برد. به همین دلیل، مصرف هندوانه در مقادیر متوسط و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

دیگر خبرها

  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • غذای پزشکی تولید شد
  • تهیه «غذای پزشکی» از امول ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • تهیه «غذای پزشکی» از ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی 
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند