Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@01:42:19 GMT

13 میلیارد دلار کسری بودجه در یک ماه!

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۳۸۴۰

وزارت خزانه داری آمریکا در گزارشی اعلام کرد که که کسری بودجه دولت در ماه دسامبر به رقم 13.3 میلیارد دلار رسیده استکه این رقم در مقایسه با ماه قبل حدود 0.2 میلیارد دلار کمتر است. طی این مدت دولت 336 میلیارد دلار درآمد و حدود 349 میلیارد دلار مخارج داشته است. میزان مخارج دولتی در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته که نشان می دهد دولت احتمالا به دنبال تقویت رشد اقتصادی پس از رسیدن به سطح کمتر از دو درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده است که کسری بودجه سالانه آمریکا در بازه زمانی 2020 تا 2029 به طور متوسط به 1.2 تریلیون دلار افزایش پیدا کند که معادل 4.4 تا 4.8 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود.
انتظار می‌رود کسری بودجه دولت فدرال برای سال 2019 از یک تریلون دلار نیز عبور کرده باشد. در ابتدای روی کار آمدن دولت ترامپ روند کسری بودجه نزولی بود به گونه ای که از 984 میلیارد دلار در سال 2016 به 665 میلیارد دلار در سال 2017 کاهش یافت اما به دنبال تصویب لایحه کاهش مالیاتی که روی درآمدهای دولت تاثیر محسوسی داشته و هم چنین جنگ تجاری با چین که اکنون در آستانه ورود به هجدهمین ماه خود است، کسری بودجه دولت وارد یک مدار کاملا صعودی شده است.
پیتر پترسون، مدیر موسسه "میشل پترسون" گفت: این که کسری بودجه ما به زودی به یک تریلیون دلار در سال افزایش خواهد یافت، به قدر کافی خبر بدی هست اما بد تر از آن، این است که به نظر می رسد کسری بودجه در آینده نیز کماکان به طرز توقف ناپذیری افزایش خواهد یافت.

فصل تجارت/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Gmy برچسب ها: بودجه ، کسری بودجه ، امریکا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بودجه کسری بودجه امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد راستینه اظهار داشت: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات کاهش مدت سربازی اعلام شد

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آن‌ها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228905 برچسب‌ها سربازی اجباری

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»