Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت را برخلاف خواست آمریکا منسجم‌تر و تنومند‌تر کرد، ظریف: انگلیس یک مسیر شرافتمندانه تغییر را در پیش بگیرد، ضرورت تامین نیازهای فوری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت را برخلاف خواست آمریکا منسجم‌تر و تنومند‌تر کرد، ظریف:  انگلیس یک مسیر شرافتمندانه تغییر را در پیش بگیرد، ضرورت تامین نیازهای فوری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۴ دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بودجه دولت برای سال آینده با کسری همراه است/اختصاص درصدی از بودجه برای همسان سازی نظام دریافت حقوق بگیران و بازنشستگان

غلامرضا تاجگردون شب گذشته (سه شنبه 23 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی لایحه بودجه 99 پرداخت و با اشاره به اینکه بودجه دولت برای سال آینده با کسری همراه است و بیان اینکه مراحل اولیه گزارش تلفیق بودجه سال آینده تا ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد و در صحن علنی مجلس مطرح می شود، گفت: برای سال آینده نرخ فروش نفت حدود یک میلیون بشکه در روز پیش بینی شده این در حالی است که در شرایط فعلی و تحریم‌های نفتی حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد.

 

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع فروش اموال مازاد و اوراق مشارکت و بیان اینکه اعتقاد داریم برای اجرایی شدن این موارد باید اختیارات بیشتری به دولت داده شود، افزود: در جلسه سران هم موضوع واگذاری اختیارات بالاتر به بورس و وزارت اقتصاد مطرح شده اما در کمیسیون دولت این موضوع به طور کامل دیده نشده است.

 

وی با اشاره به تاکید این نکته که دولت برای اجرای لوایح و تخصیص بودجه در سال آینده با کسری مواجه است، گفت: با این وجود اگر بخش مولدسازی دولت، دارایی‌ها را خوب و مناسب اختصاص دهد و اختیارات بخش‌های مولد هم افزایش یابد احتمال دارد کسری بودجه به زیر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

 

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس درباره عرضه قیر مجانی به بخش ها نیز اینگونه توضیح داد: کمیسیون تلفیق در خصوص عرضه قیر مجانی به بخش‌ها به نحوه عرضه تهاتری این کالا رأی داد چون نمایندگانی هستند که فکر می‌کنند قیری به دستشان می‌رسد و و آن را صرف و خرج بخش و شهر خود می‌کنند و تمام.

 

شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت را برخلاف خواست آمریکا منسجم‌تر و تنومند‌تر کرد

حسین اکبری شب گذشته (سه شنبه 23 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به تاثیرات شهادت سردار قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت پرداخت و با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت را برخلاف خواست آمریکا و طرح شوم خاورمیانه بزرگ منسجم‌تر و تنومند‌تر کرد، گفت: تحولات جدیدی در منطقه در حال رخ دادن است.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از زمان وقوع با 2 گفتمان ابر قدرت شرق و غرب متفاوت بود، گفت: ایران اسلامی به عنوان یک جریان سوم خارج از سیطره دو ابر قدرت با گفتمان اسلامی به وجود آمد.

 

وی با تصریح این نکته که با فروپاشی کمونیست همه چیز در سلطه بلوک غرب افتاد اما انقلاب اسلامی در تقابل مواضع آن‌ها قرار گرفت، افزود: از ابتدا کشور‌های غربی با ایدئولوژی انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت اختلاف داشت. این اختلاف از زمان تشکیل انقلاب تا کنون در مقطع جدیدی قرار گرفته و جبهه مقاومت در ادامه همان اندیشه اسلامی است.

 

اکبری در بخش دیگری از این برنامه خبری به طرح شوم خاورمیانه جدید از نگاه آمریکایی‌ها اشاره کرد و درباره اهداف آمریکاییها از ارائه این طرح گفت: از جمله اهداف طرح خاورمیانه جدید که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد تضعیف کشور‌های اسلامی خاورمیانه و تقسیم آن‌ها به سرزمین‌های کوچکتر بود.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه برخلاف خواست آمریکایی‌ها طرح خاورمیانه بزرگ در منطقه شکست خورد، افزود:  شکست این طرح به قدرتمندی کشور‌های اسلامی از جمله لبنان و قدرتمندی حزب الله انجامید و باعث ایجاد جبهه مقاومت شد. آمریکایی‌ها بنا داشتند این طرح جدید را که نقشه آن در ناتو منتشر شد، از لبنان شروع کنند. می‌خواستند کشور‌های اسلامی را به۲۰۰ کشور کوچک تقسیم و قدرت‌های ملی را به شدت تضعیف کنند. اما هرد دو طرح آمریکایی‌ها شکست خورد.

 

شهادت سردار سلیمانی نشان داد که انقلاب زنده است

سیدرضا صدرالحسینی شب گذشته (سه شنبه 23 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به تاثیرات شهادت سردار قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت پرداخت و گفت: تحولات جدیدی پس از واقعه دلخراش شهادت حاج قاسم سلیمانی در حال شکل گرفتن است.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی نشان داد که انقلاب زنده است، گفت: شفاف‌تر شدن چهره دشمن برای تمامی جبهه مقاومت از برکات شهادت سردار سلیمانی بود.

 

وی در بخش دیگری از توضیحات خود درباره جبهه مقاومت با اشاره به خواست مردم سوریه درباره نظام سیاسی این کشور گفت: این خواست مردم و جبهه مقاومت بود که نظام سیاسی سوریه برخلاف برخی کشور‌ها باقی ماند.

 

ظریف: انگلیس یک مسیر شرافتمندانه تغییر را در پیش بگیرد/ اروپا شجاعت داشته باشد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با انتقاد و توصیه به انگلستان و اروپا در دو توئیت نوشت:

۱)  اشتباه دیپلماتیک؟ انگلستان در حال تقلید رفتار ایالات متحده است و کورکورانه با ماجراجویی تروریستی او همدستی می‌کند. آخرین بار که انگلستان توسط ایالات متحده به مسیر بدنامی کشیده شد، جنگ عراق بود. مسأله چگونه حل و فصل می‌شود؟ یک مسیر شرافتمندانه تغییر را در پیش بگیرید و طبق دستور دادگاه، بدهی خود به ایرانیان را بپردازید.

۲) طی بیست ماه، سه کشور اروپایی عضو برجام - با پیروی از سیاست انگلستان در جلب رضایت ایالات متحده- به دیکته‌های آمریکا تن داده است. این کار هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و هرگز نخواهد داشت. تروئیکای اروپا می‌تواند برجام را حفظ کند ولی نه با جلب رضایت قلدر و اعمال فشار بر ایران که به برجام پایبند بوده است. در عوض، اروپا باید شجاعت این را داشته باشد که به تعهدات خود عمل کند.

 

ضرورت تامین نیازهای فوری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

علی لاریجانی شب گذشته (۲۳ دی) در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به این استان را سیل اخیر وارد شده به این استان عنوان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به گزارش های واصله از استان درباره سیل اخیر، مجموع نیازهای فوری استان و سایر نیازهای استان در زمینه زیرساخت ها از جمله ساخت راه آهن، بزرگراه ها و همچنین ایجاد اشتغال از دیگر اولویت های این سفر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم و استان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتری به لحاظ توسعه زیرساخت ها است و با توجه به فرمان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص رسیدگی فوری به وضعیت استان سیستان و بلوچستان با وارد شدن سیل اخیر، این سفر صورت گرفته است.

لاریجانی تصریح کرد: اولویت نخست این است که نیازهای اولیه و فوری مردم تامین شود و با توجه به اینکه بازدیدی از مناطق سیل زده خواهیم داشت، این خسارات برآورد و در نشست شورای اداری استان در مورد آنها تصمیم گیری شود.

رئیس قوه مقننه بازسازی منازل، تعمیر و نوسازی زیرساخت ها را اولویت اصلی در این شرایط برشمرد و تاکید کرد: خسارات وارده ناشی از سیل اخیر در حوزه کشاورزی نیز نیازمند برآورد و رسیدگی است.

 

 

تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به امور جانباختگان ایرانی انگلیسی هواپیمای اوکراینی

سفارت جمهوری اسلامی در لندن در صفحه توییتر خود نوشت: ضمن تجدید مراتب تاسف و تاثر عمیق خود از حادثه سقوط هواپیما در نزدیکی تهران و ادای احترام به روح کشته شدگان این حادثه غم بار به ویژه خانم نیلوفر ابراهیم و آقایان سعید طهماسبی، سام ذکائی و محمدرضا کدخدا زاده، از جامعه ایرانی مقیم انگلیس، باطلاع می رساند ‏کمیته ویژه‌ای در بخش کنسولی این سفارت مامور خدمت رسانی و رسیدگی به امور مربوط به ایشان و خانواده های داغدیده شده است و آماده انجام هر نوع مساعدتی به خانواده های داغدار می باشد.

 

امیر موسوی: امروز آسمان ایران برای همه پروازها امن تر از گذشته است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در آغاز جلسه شورای عالی فرماندهان در ستاد ارتش ضمن تسلیت به خانواده های عزادار و ملت شریف ایران گفت: حادثه هوایی اخیر که منجر به جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان شد، تلخ و غم انگیز بود و موجب تأثر قلبی حافظان امنیت کشور در نیروهای مسلح شده است.

وی با ابراز همدردی عمیق با خانواده های صبور و بزرگوار حادثه هواپیما  و تقدیر از اظهارات کامل، واضح و صادقانه  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مطمئناً از نگاه مردم قدرشناس ایران اسلامی و خانواده‌های بزرگوار جان باختگان، یک خطای انسانی هرگز دستاوردهای عظیم، امنیت آفرین و عزت بخش سپاه پاسداران را به محاق نخواهد برد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته و عمر پر برکت انقلاب، در همه صحنه های حساس نظامی، امنیتی و سازندگی حضور فعال داشته و دستاوردهای این نهاد انقلابی، خاری در چشم دشمنان انقلاب بوده است.

امیرموسوی با اشاره به تلاش آمریکا در اجرای عملیات روانی در پی شکست های متعدد خود افزود:  امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدان به ویژه شهدای جبهه مقاومت و فداکاری فرزندان ملت در نیروهای مسلح از اقتدار، عزت و امنیت مطلوب برخوردار است.

وی افزود: بی تردید، حماسه بزرگ حضور مردم غیور دو کشور ایران و عراق  در مراسم عظیم تشییع سردار سلیمانی و شهدای مقاومت و ضربه کوبنده موشکی به پایگاه مهم ارتش تروریست آمریکا، از یک سو انسجام و اقتدار  ایران و از سوی دیگر ضعف و ناتوانی دشمن را به نمایش گذاشت.

فرمانده کل ارتش افزود: آحاد ملت و کارکنان نیروهای مسلح باید همانند گذشته با حفظ هوشیاری و بصیرت انقلابی اجازه ندهند دشمن از رویداد اخیر و احساسات پاک خانواده های جان باختگان عزیز برای تضعیف موقعیت نظام و ناامن سازی کشور بهره‌برداری کند.

 

بازدید روحانی از نمایشگاه توانمندی‌های وزارت جهاد کشاورزی

رئیس جمهوری با حضور در غرفه های مختلف نمایشگاه دستاوردهای فن آورانه و توانمندی های وزارت جهاد کشاورزی از جدیدترین دستاوردهای حوزه تحقیقاتی، پژوهشی و تولیدات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این وزارتخانه بازدید کرد. در این نمایشگاه که در حاشیه مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی برگزار شد، ۲۰ موسسه تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این وزارتخانه جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه پژوهشی و فناوری به منظور اثربخشی رونق تولید و امنیت غذایی کشور ارائه کردند.

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، موسسه علوم شیلاتی کشور، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، موسسه تحقیقات پنبه، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، موسسه تحقیقات خاک و آب و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع از جمله موسساتی هستند که محصولات، دستاوردها و پژوهش های علمی و تحقیقاتی خود را معرفی کردند.

همچنین سامانه پیام رسان آموزش و ترویج کشاورزی (پات) که به منظور  انتقال با سرعت و به موقع پیام های آموزشی، ترویجی و اطلاع رسانی فنی ده هزار نفر از مروجین و کارشناسان کشاورزی سراسر کشور راه اندازی شده است، با حضور دکتر روحانی آغاز به کار کرد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی مسجد سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد انتقام سخت طرح ملی فهما سقوط هواپیما سردار شهید قاسم سلیمانی سقوط هواپیمای اوکراینی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون صرفا جهت اطلاع خود نوشته است؛

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دارالعلوم زاهدان مدعی مسیر اعتدالی در مدارس دینی اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان شد و گفت این مدارس با گروه‌های افراطی همراه نیستند.

این ادعای عبدالحمید با آنچه در عملیات مشترک دیروز قرارگاه قدس با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در مدرسه علوم دینی انوارالحرمین روستای پشامگ شهرستان راسک روشن شد عملاً تکذیب شد.

در این عملیات، عناصر پشتیبانی‌کننده دو عملیات تروریستی گروهک جیش‌العدل در ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ در سپاه شهرستان راسک صورت گرفت و منجر به شهادت تعدادی از نیروهای انتظامی و سپاه شد که در مدرسه یادشده مخفی شده بودند با همکاری مردم منطقه شناسائی و دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد