Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران گفت:‌ متأسفانه شهرداری پس از 40 روز هنوز به یکی از مصوبات ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران عمل نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان تهران اظهار داشت: متأسفانه شهرداری تهران با توجه به مهلت مقرر شده نسبت به اجرای مصوبات این شورا اقدام نکرده است و حدود 40 روز نیز از اجرای این مصوبات تأخیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مقرر شد در این جلسه بررسی‌های لازم صورت بگیرد و تعهد شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی 6 هزار معتاد و واگذاری مراکز بهاران مورد بررسی و حصول نتیجه قرار بگیرد.

محسنی بندپی گفت: 33 میلیارد تومان سازمان بهزیستی طلبکار است که قرار شده 17 میلیارد تومان آن را ستاد مبارزه با موادمخدر و 20 میلیارد تومان دیگر را شورای اجتماعی وزارت کشور پرداخت کند.

استاندار تهران بیان داشت: تعدادی از مراکز نگهداری معتادین متجاهر نیز به زودی افتتاح می‌شود که یکی از آنها در شهریار است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اخوان با توجه به تعهدات انجام داده شده باید نسبت به تأمین آب آن در کوتاه‌ترین مدت اقدامات لازم صورت بگیرد.

محسنی‌بندپی درباره اجرای طرح یاریگران زندگی نیز گفت:‌جلسات متعددی در این خصوص انجام شده است و ما باید بیشتر هزینه‌ها را در حوزه پیشگیری اختصاص بدهیم و قطعا پیشگیری مقرون به صرفه‌تر است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در جمع‌آوری معتادین متجاهر و ساماندهی آنها اقدامات پلیس، سپاه و دستگاه قضایی فوق‌العاده بوده است.

وی یادآور شد: از آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم نیم‌رخی از وضعیت روانی جامعه دانش‌آموزان در شهر و شهرستان‌های استان تهران ارائه دهد تا بررسی‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

محسنی‌بندپی  به اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) اظهار داشت:‌این طرح توسط چند وزارتخانه مورد اجرا قرار گرفت ولی در حال حاضر مشخص نشده است که وضعیت این طرح به چه شکل است و قرار بود اقداماتی در قالب این طرح برای دانش‌آموزان و مخاطبین انجام شود.

استاندار تهران یادآور شد: یکی از نقاط ضعف ما نظارت است و در تولید قانون هم مشکلی نداریم و باید نسبت به رفع ضعف‌های نظارتی خود اقدام کنیم و هر چه سریع‌تر باید این ضعف‌ها رسیدگی شود.

وی بیان داشت:‌ در حال حاضر کشور در شرایط نامناسب اقتصادی قرار دارد و شاهد توطئه‌های مختلف دشمنان نیز هستیم. بنابر این باید اثربخشی اختصاص بودجه در سال جاری بیشتر باشد.

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد:‌از اقدامات صورت گرفته در دره فرحزاد که توسط نیروی انتظامی، شهرداری و دادستانی صورت گرفته است تقدیر می‌کنیم و این تخریب پاتوق‌ها قطعاً می‌تواند یک فضای مناسبی را در اختیار شهروندان قرار دهد.

استاندار تهران گفت: شهرداری‌های مناطق 2 و 5 باید به تعهدات خود در دره فرحزاد جامه عمل بپوشانند تا مردم بتوانند از این فضا به درستی استفاده کنند.

وی گفت: ما از عوامل شهرداری رضایت‌مندی کامل داریم ولی یکی از کمیته‌ها در شورای شهر تهران موانعی ایجاد می‌کند که باید رفع شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد

سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود ضمن تبریک روز جهانی ماما اظهار داشت: تذکر امروز بنده در خصوص ضرورت تعیین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران است که بعد از تغییرات مدیریتی که در سازمان میادین میوه و تره‌بار صورت گرفت، برای این سازمان از دیماه سال گذشته سرپرستی تعیین شده که هم اکنون نیز در حال فعالیت می‌باشد. ضمن خسته نباشید به ایشان که عملکرد خوبی در این مدت داشته است، از شهردار تهران می‌خواهم وضعیت مدیریت این سازمان را تعیین و تکلیف کند.

وی ادامه داد: لازم است شهرداری به بند "د" ماده ۱۳ اساسنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران مصوب آبان ۱۴۰۲ در انتصاب فرد مورد نظر توجه کند که در آن قید شده است انتخاب مدیرعامل سازمان از بین افراد واجد شرایط با حداقل مدرک کارشناسی ارشد و داشتن ۵ سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط که حداقل ۳ سال آن سابقه کار در شهرداری تهران باشد. سرپرست فعلی سازمان این شرایط را ندارد.

نجفی با اشاره به تغییرات مدیریتی در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری گفت: لازم می‌دانم از زحمات و خدمات خانم حسینی در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تشکر کنم و برای مدیر جدید آرزوی موفقیت دارم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر دیگری گفت: به استناد بند ۲۳ قانون وظایف شورا‌های اسلامی است. همانطور که در روز‌های اخیر شاهد بودیم بخش قابل ملاحظه‌ای از پارک لاله که گفته می‌شود ۳ هزار متر می‌باشد توسط شهرداری حصار کشی شده و بر اساس اخباری که به صورت غیر رسمی از شهرداری شنیده ایم قرار است در آن مجموعه فرهنگی ساخته شود و تاکید داشتند که ساخت این مجموعه بدون قطع درختان صورت خواهد گرفت. 

وی گفت: شهرداری منطقه عنوان می‌کند که این اقدام توسط سازمان بوستان‌ها صورت گرفته و ما نقشی نداشتیم، اما دستور توقف داده ایم. سئوال بنده این است وقتی گفته می‌شود بدون قطع درختان یعنی در این محوطه بزرگ حدود ۳ هزار متر که حصار کشی شده هیچ درختی وجود ندارد؟

نجفی ادامه داد: این با واقعیت تطابق ندارد و پارک لاله فاقد فضای این چنینی است که در آن درختان تنومند وجود نداشته باشند. البته گویا ظاهرا با پیگیری‌های اعضای شورا دستور توقف هرگونه اقدامی توسط معاون خدمات شهری صادر شده؛ اما وجود این حصار و اخباری که در خصوص ساخت و ساز در این پارک منتشر شده است نگرانی‌هایی برای شهروندان به وجود آورده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: از شهردار تهران می‌خواهم به فوریت نسبت به اطلاع رسانی درست و دقیق نسبت به این موضوع اقدام و دستور دهند تا حصار‌هایی که در این پارک کشیده شده است را بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است