Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان از ارسال نامه دانشجو معلمان به دیوان محاسبات کشور خبر داد و گفت: در این نامه ۶۰۰ نفر از دانشجو معلمان درخواست توقف کسر ۴۵ درصد از حقوق خود بابت غذا و خوابگاه شدند.

او تاکید کرد: براساس مستندات قانونی که به نهاد‌های نظارتی و تصمیم‌گیری ارائه کردیم، دانشجو معلمان مشمول، حداقل دریافتی کارکنان دولت شدند و احکام آن‌ها در امسال صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد، از سوی دیگر مبحث عدم تعلق عیدی به دانشجو معلمان که براساس تعهدات قانونی از بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان در استخدام آزمایشی آموزش و پرورش هستند و با توجه به شمول حداقل حقوق باید، عیدی را هم دریافت کنند، بود، که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه مستندات قانونی، این مطالبه به حق دانشجو معلمان نیز برقرار شد.

او ادامه داد: در حال حاضر بنا به اظهار قاطبه دانشجو معلمان بابت استفاده از غذا و خوابگاه دانشجویی ۴۵درصد از حقوق آنها کسر می‌شود، که محمل قانونی ندارد.

حاجی بابایی افزود: این مطالبه قانونی معلمان فردا را که در تخصصی‌ترین دانشگاه برای تربیت فرزندان این کشور به تحصیل اشتغال دارند را نیز با ارائه مستندات قانونی پیگیری می‌کنیم.

او تاکید کرد: توجه به جوانان و تلاش برای کاهش دغدغه‌های آنها، ایجاد زمینه‌های اشتغال وازدواج جزء اولویت ما در برنامه ششم توسعه و بودجه‌های سالانه است، که این موضوع مهم در خصوص دانشجویان، دانشگاه فرهنگیان با توجه به لزوم توجه به تربیت تخصصی و پرورش صلاحیت‌های عمومی وحرفه‌ای آن‌ها باید مدنظر برنامه ریزان قرار گیرد.

متن نامه رئیس فراکسیون فرهنگیان به دیوان محاسبات به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر عادل آذر

ریاست محترم دیوان محاسبات کشور

باسلام واحترام

به پیوست درخواست ۶۰۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در رابطه با کسر۴۵ درصد از حقوق آن‌ها برای خوابگاه و غذا تقدیم می‌گردد، خواهشمند است، دستور فرمایید، مبنای قانونی کسر حقوق دانشجو معلمان بررسی و اعلام گردد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس برنامه ششم توسعه دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

 داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه یازدهم تا حداکثر روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند. داوطلبان و علاقمندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد و در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

کنکور ۱۴۰۳ در یک نگاه

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد