Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از اقدام سه کشور اروپایی در فعال کردن مکانیزم حل اختلاف در توافق هسته‌ای با ایران استقبال کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن از موضع «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درباره برجام بسیار خرسند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با خبرگزاری «رویترز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «آمریکا از توافق بوریس جانسون با ارزیابی آمریکا درباره ایران و اظهارات وی درباره تمایل به جایگزینی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران بسیار خرسند است.»

نخست وزیر انگلیس امروز در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» از «جایگزینی توافق هسته‌ای فروپاشیده» با یک توافق جدید حمایت کرد و گفت جایگزینی این توافق با «توافق ترامپ» می‌تواند یک پیشرفت رو به جلو باشد.

هوک در ادامه این مصاحبه گفت که واشنگتن از اقدام آلمان، فرانسه و انگلیس برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف در توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند. وی در عین حال گفت آمریکا خواستار این است که این سه کشور به تلاش‌های آمریکا در انزوای دیپلماتیک ایران بپیوندند.

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش داد که «تروئیکای اروپایی پروسه حل اختلاف در زمینه نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران را آغاز کرد.»

این مکانیسم روندی است که در صورت طی کردن کامل مراحل، می‌تواند به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منجر شود.

 دیپلمات‌های اروپایی مدعی هستند که هدف این تصمیم حفظ توافق هسته‌ای از طریق بحث و رایزنی با ایران برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام است، نه بازاعمال تحریمهای سازمان ملل. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برایان هوک بوریس جانسون توافق هسته ای دونالد ترامپ مکانیسم ماشه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی؛ لاپورتا رأی هیئت مدیره را نادیده گرفت!

تا ساعاتی دیگر، ژاوی ادامه حضورش در بارسلونا را به طور رسمی اعلام خواهد کرد

طرفداری | با وجود اینکه ژاوی چندی پیش اعلام کرده بود در پایان فصل جاری و فارغ از کسب هر نتیجه‌ای، بارسلونا را ترک خواهد کرد، به نظر می‌رسد که تصمیم این سرمربی تغییر کرده و او در اردوی آبی و اناری پوشان ماندنی خواهد شد. قرار است طی ساعات آینده، یک کنفرانس خبری با حضور خوان لاپورتا و ژاوی برگزار شود که موضوع احتمالی آن، اعلام رسمی ادامه همکاری با سرمربی جوان اسپانیایی خواهد بود.

اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی

به گزارش رادیو کاتالونیا، آینده ژاوی باعث ایجاد یک بحران و تنش جدی در تیم مدیریتی بارسلونا شده‌است. هیئت مدیره این باشگاه با اتفاق نظر خواهان برکناری ژاوی شده بود اما خوان لاپورتا رای آن‌ها را نادیده گرفت و به ژاوی اصرار کرد که در بارسلونا بماند. به نظر می‌رسد که دو عامل، در تصمیم خوان لاپورتا موثر بوده‌اند:

۱) ژاوی از لاپورتا خواسته بود که در صورت اخراج‌شدن از بارسلونا، حقوق سال آخر او به طور تمام و کمال پرداخت شود.

۲) چون لاپورتا نتوانست گزینه مناسبی برای هدایت بارسلونا در فصل آینده پیدا کند، از ژاوی خواست که از تصمیمش منصرف شود و بماند.

به گفته رادیو کاتالونیا، اقدام لاپورتا در مخالفت با دیگر سران باشگاه و اصرار به ادامه همکاری با ژاوی، ممکن است باعث استعفای برخی اعضای هیئت مدیره بارسلونا در روزهای آتی شود.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی؛ لاپورتا رأی هیئت مدیره را نادیده گرفت!
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • خاویر تباس: اگر تکنولوژی خط دروازه بی‌نقص بود، از آن استفاده می‌کردیم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم