Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن از موضع «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درباره برجام بسیار خرسند است.

وی که با خبرگزاری «رویترز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «آمریکا از توافق بوریس جانسون با ارزیابی آمریکا درباره ایران و اظهارات وی درباره تمایل به جایگزینی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران بسیار خرسند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نخست وزیر انگلیس امروز در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» از «جایگزینی توافق هسته‌ای فروپاشیده» با یک توافق جدید حمایت کرد و گفت جایگزینی این توافق با «توافق ترامپ» می‌تواند یک پیشرفت رو به جلو باشد. 

هوک در ادامه این مصاحبه گفت که واشنگتن از اقدام آلمان، فرانسه و انگلیس برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف در توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند. وی در عین حال گفت آمریکا خواستار این است که این سه کشور به تلاش‌های آمریکا در انزوای دیپلماتیک ایران بپیوندند.

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش داد که «تروئیکای اروپایی پروسه حل اختلاف در زمینه نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران را آغاز کرد.»

این مکانیسم روندی است که در صورت طی کردن کامل مراحل، می‌تواند به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منجر شود.

 دیپلمات‌های اروپایی مدعی هستند که هدف این تصمیم حفظ توافق هسته‌ای از طریق بحث و رایزنی با ایران برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام است، نه بازاعمال تحریمهای سازمان ملل. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واشنگتن بوریس جانسون برایان هوک نماینده ویژه آمریکا نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند.

به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند.

موژین گفت: «مباحث زیادی درباره کمبودهای نظام مالی کنونی مطرح شده است. علاوه بر آن، بسیاری از مقالات باور دارند گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای سیستم مالی کنونی ارائه دهد.»

به گفته این مقام صندوق بین‌المللی پول کشورهای عضو بریکس می‌توانند یک واحد جدید ارائه کنند که در صورت سقوط دلار و نظام پولی جهان، آن را جایگزین کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است