Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک شبکه خبری آمریکایی گزارش داد دولت انگلیس درباره آینده برجام دچار اختلاف داخلی شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی سی ان ان سه شنبه شب در گزارشی اعلام کرد، "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس هم راستا با سیاست های "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، حرف‌های جدیدی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مطرح کرده و به نظر می‌رسد جانسون با "دومنیک راب"، وزیر امور خارجه دولت انگلیس دچار اختلاف نظر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش آمده است که بوریس جانسون در اظهارات اخیر خود این نکته را مطرح کرد که اگر برجام از بین برود، باید به سرعت و سریع با طرحی جایگزین شود که همین حالا هم وجود دارد.
این سخنان جانسون، در حمایت از طرح مدنظر دونالد ترامپ است.
اما دومنیک راب معتقد است که برجام در شرایط کنونی بهترین توافق موجود است.
شبکه سی ان ان در ادامه گزارش خود این سوال را مطرح می کند که آیا توافقنامه مدنظر ترامپ می‌تواند جایگزین خوبی برای این توافقنامه باشد یا خیر؟
جمهوری اسلامی ایران به دنبال خروج یکجانبه و برخلاف مقررات بین المللی آمریکا از برجام، تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند، اما با گذشت نزدیک به دو سال و ناتوانی طرف‌های اروپایی به تعهدات برجامی، با هدف حفظ بهره‌مندی اقتصادی ایران، گام‌های کاهش تعهدات خود را آغاز کرده است.
ایران بار‌ها اعلام کرده در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.
با این حال سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه عضو برجام روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین‌المللی را فعال کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اختلافات داخلی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق وست هم با خولن لوپتگی

چکش ها جانشین مویس را پیدا کردند

طرفداری | خولن لوپتگی، سرمربی اسپانیایی آماده هدایت وست هم از فصل آینده است.

به گزارش فابریتزیو رومانو، وست هم با خولن لوپتگی به توافق رسید و این مربی 57 ساله جانشین دیوید مویس خواهد شد. پس از حل و فصل آخرین جزئیات، لوپتگی قراردادش را امضا می کند و از فصل آینده روی نیمکت چکش‌ها خواهد نشست. لوپتگی که به تیم های میلان و بایرن مونیخ نیز لینک شده بود، در باشگاه هایی مثل پورتو، وولورهمپتون، سویا و رئال مادرید سابقه کار دارد و تاکنون در حرفه مربیگری خود برنده 3 جام شده است (2 جام با تیم های ملی زیر 19 و زیر 21 سال اسپانیا و 1 جام با سویا در لیگ اروپا).

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • توافق لوپتگی با وستهام
  • توافق وست هم با خولن لوپتگی
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • تن‌هاخ:آژاکس؟دوست دارم برگردم اما فصل بعد هم با ‌‌یونایتدم
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟