Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نصیحت شخصی و موعظه در دین اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است،گفت: امام علی(ع) در نامه سی و یکم نهج‌البلاغه به فرزند خود فرموده‌اند؛ پسرم شما را به رعایت تقوای الهی و احیای دلت به موعظه توصیه می‌کنم. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به بیان فرازهایی از نامه سی و یکم نهج‌البلاغه پرداخت و اظهار داشت: حضرت علی(ع) این نامه را به امام حسن(ع) نوشته‌اند و در آن نصیحت‌ها و تجربیات خود را برای فرزندش بیان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نصیحت شخصی و موعظه در دین اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: امام علی(ع) در این نامه به فرزند خود فرموده‌اند؛ پسرم شما را به رعایت تقوای الهی و آباد کردن و احیای دلت به موعظه توصیه می‌کنم.

آیت الله نوری همدانی: تداوم مکتب اباعبدالله(ع) سبب نابودی استکبار جهانی می‌شودآیت‌الله نوری همدانی: "اخلاص" مهم‌ترین عامل برای برکت در علم استانتقاد آیت‌الله نوری همدانی از حذف نام شهدا از خیابان‌ها

وی ادامه داد: حضرت می‌فرمایند؛ ای فرزندم دلت را با حکمت نورانی کن! در واقع حکمت اصولی است که مبانی علمی و اصول علمی بر پایه آن بناشده است، ای فرزندم سرکشی‌های دلت را با یاد مرگ از بین ببر و فجایع دنیا را به دلت نشان بده تا آرام بگیرد.

آیت‌الله نوری همدانی افزود:« فرزندم! در دیار گذشتگان  قدم بگذار تا ببینی این‌ها چه کرده‌اند، از کجا منتقل شدند و در کجا فرود آمدند، هرگاه در وضع آن‌ها بنگری، خواهی دید که از میان دوستان خود خارج‌شده و در دیار غربت بار انداختند، گویا طولی نمی‌کشد که تو هم یکی از آن‌ها خواهی شد. بنابراین منزلگاه آینده خود را اصلاح کن و آخرتت را به دنیا مفروش».

انتهای پیام/451/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است

حسین بامیری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همانطور که نبی مکرم اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت: نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده، ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت: اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم، متاسفانه قوانینی که فعلاً در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثراً هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد: بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعاً این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود