Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سلامت ــ جانشین بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت نامناسب مناطق درگیر سیل در استان سیستان و بلوچستان، توزیع بسته‌های بهداشتی، غذایی و اسکان اضطراری را اولویت اصلی برای خدمت‌رسانی به این مناطق دانست. فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی استان سیتان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وضعیت نامناسب مناطق سیل‌زده این استان اظهار کرد: عمده خسارت در جنوب استان بوده و عمق فاجعه در منطقه دشتیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: خوشبختانه تا کنون در منطقه سیل‌زده، هیچ بیماری واگیری مشاهده نشده است، چرا که این بیماری‌ها عمدتاً در فصل گرم شیوع پیدا می‌کنند، اما احتمال مارگزیدگی وجود دارد، لذا برای این موضوع باید احساس خطر کرد.

کمیلی بیان کرد: در حال حاضر بسته‌های بهداشتی، توزیع مواد غذایی و اسکان اضطراری در اولویت است تا این خانواده‌ها بتوانند زندگی اولیه خود را برپا کنند.

وی با اشاره به حضور اعضای بسیج جامعه پزشکی برای خدمات به مردم سیل‌زده این استان، اظهار کرد: در کنار فعالیت‌های مستمر و مؤثر بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان، هم‌افزایی مطلوبی میان کانون‌های زیر مجموعه این سازمان در مسیر خدمت‌رسانی هرچه مؤثرتر به هموطنان رنج کشیده در مناطق سیل‌زده به وجود آمده است.   جانشین بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: فعالیت‌های مردمی تیم‌های پزشکی و متخصص بسیج جامعه پزشکی کل کشور از جمله تیم پزشکی شهید رهنمون که متشکل از تیم‌های پنج تا هفت نفره پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف است، از روز اول در مناطق سیل‌زده وجود داشته و پس از فروکش کردن موج سیل نیز این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تیم‌های متخصص پزشکان به صورت آماده‌باش درحال خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان هستند که برپایی پایگاه‌های درمانی و انواع ویزیت‌های رایگان از جمله خدمات این افراد است. ضمن اینکه از امروز یک بیمارستان صحرایی در منطقه دشتیاری مستقر می‌شود، این سازه بیمارستان نبی اکرم(س) و بهداری جنوب شرق سپاه پاسدارن است.

کمیلی یادآور شد: پزشکان و پرستاران این بیمارستان از سوی بسیج جامعه پزشکی تأمین شده و قرار است در وهله نخست خدماتی مانند ویزیت عمومی و تخصصی اطفال در این بیمارستان اجرایی شود. پس از استقرار دیگر تخصص‌های مورد نظر نیز برای آن تأمین می‌شود. ضمن اینکه در حال حاضر دستگاه‌های دندان‌پزشکی نیز برای این بیمارستان صحرایی تأمین شده است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی اجتماعی قرآن سیستان و بلوچستان بسیج جامعه پزشکی سیل سیستان و بلوچستان بیمارستان صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود