Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کبودوند ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد مجموعه مردم نهاد است که نسبت به جمع‌آوری نذورات مردم برای توسعه حرم‌های اهل بیت (ع)، اعزام خادمین و هماهنگی برای برنامه‌ریزی اربعین مأموریت ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته ستاد عتبات عالیات، استان قزوین در عملکرد سال گذشته حائز رتبه برتر شد چراکه ما ۱۲۲ درصد تحقق وعده‌های استانی را داشته‌ایم؛ میزان جمع‌آوری نذورات نقدی و غیرنقدی در سال گذشته محقق شده است که تعهد ما در این مدت، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که با همت مردم استان به ۱۲۲ درصد تحقق یافت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: نذورات جمع‌آوری شامل نذورات خرد، کلان و زمین است؛ برای نمونه در آبگرم، آوج، کوهین و قزوین اراضی از سوی خیرین قزوینی اهدا شده که ارزش آنها بیش از ۳ میلیارد تومان بوده است و مستقیماً از سوی مالکان به ستاد عتبات عالیات واگذار شده است.

کبودوند یادآور شد: کارگاه ساخت یک فرش ابریشم کتیبه اذن دخول حرم امام حسین (ع) با مساحت دونیم در دونیم متر از ۲۹ دیماه در بقعه متبرکه چهارانبیاء قزوین آغاز می‌شود و تا یک ماه در آن بقعه مستقر است که این فرش با همت بانوان آبیکی تا امروز با پیشرفت ۲۰ درصدی برقرار شده است؛ علاقمندان برای شرکت در بافت این فرش می‌توانند به واحد خواهران بقعه چهار انبیا مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: هماهنگی لازم نیز با حرم امام حسین (ع) برای نصب این قالی صورت گرفته و پیش‌بینی ما این است که بافت این کتیبه ۳۰ میلیون تومان مواد اولیه لازم داشته باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطرنشان کرد: محور جمع‌آوری ستاد، جمع‌آوری فعالیت‌ها و نذورات غیرنقدی است؛ افرادی که به کمک‌های غیرنقدی تمایل دارند می‌توانند برای احداث صحن امام حسین (ع) تحت عنوان صحن حضرت زینب (س) و پروژه سفینه‌النجاه کمک کنند؛ این پروژه در مساحت ۴۸ هزار متر مربع اجرا می‌شود و از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور در ۹ طبقه طراحی شده است.

کبودوند گفت: در قالب پروژه صحن زینب (س) به اقلام غیرنقدی از جمله سیمان میل‌گرد، مصالح ساختمانی و کمک غیرنقدی نیاز داریم که علاقمندان برای تحویل نذورات خود می‌توانند به ستاد عتبات عالیات استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: پروژه دوم، ترفیع گنبدحرم امام حسین (ع) بوده که با مسقف کردن حرم، دید گنبد محدود شده است لذا خیران و علاقمندان برای نذورات خود می‌توانند در طلاکاری حرم مشارکت و خشت طلا اهدا کنند؛ در حال حاضر ۲۲ خشت کامل، یک نیم خشت و یک ربع خشت از سوی خیران قزوینی و ۱۱۳ گرم طلا تا الان اهدا شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: بخشی از فعالیت‌های موکب‌های اربعین برای کمک به سیل زدگان است که در این میان و در ابتدای سال با هماهنگی خادمان در اربعین بعد از فاجعه سیل در گلستان خوزستان و لرستان توانستیم موکب‌ها را در این استان‌ها مستقر کنیم؛ روزانه بیش از ۵ هزار وعده غذایی در خوزستان و ۲ هزار وعده غذایی در لرستان از سوی مواکب اربعین حسینی بین هم وطنان توزیع شد.

کبودوند مطرح کرد: با توجه به سیل استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر در حال رایزنی هستیم تا داوطلبان مواکب حسینی به کمک سیل زدگان بشتابند و اگر فردی تمایل به کمک داشت می‌تواند کمک‌های خود را به ایستگاه‌های صلواتی واقع در شهر که از امروز مستقر می‌شود، تحویل دهد.

وی ادامه داد: با توجه به رشادت‌های مدافعان حرم، در حال حاضر امنیت در شهرهای زیارتی سوریه به طور کامل برقرارشده و ستاد عتبات بازسازی آمادگی احداث یک موکب را در داخل حرم حضرت زینب (س) را متقبل شده است تا پذیرایی از زائران را انجام دهد و عزیزانی که تمایل پذیرایی از زائران این حضرت را دارند می‌توانند به ستادعتبات عالیات مراجعه کنند.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطرنشان کرد: این موکب به مدت ۱۵ روز به صورت ثابت در سال پذیرای زوار در حرم حضرت زینب (س) خواهد بود.

کبودوند در ادامه به گزارش عملکرد اربعین سال‌جاری پرداخت و ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات ستادی برای اربعین تشکیل داد و تمام فعالیت‌های ستاد برون‌سپاری و به مردم واگذار شد؛ در این راستا در سال جاری، ۸۵ موکب توسط ستادمردمی اربعین استان ثبت و برای ۴۵ موکب پروانه صادر شد.

وی ادامه داد: سه میلیون و ۸۸ هزار و ۳۲۲ وعده غذایی و ۴۹۵ هزار و ۷۵۸ نفر خواب اسکان از سوی قزوین در ۱۲ روز در قالب ستاد مردمی ساماندهی و پذیرایی شدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین مطرح کرد: تعهد پذیرایی استان قزوین، ۲ هزار نفر در نجف و ۲ هزار نفر در کربلا و ۱۷ هزار نفر در طفلان مسلم بود که البته ما به رشد بی سابقه‌ای در این زمینه رسیدیم.

کبودوند تصریح کرد: در شهر کربلا ۳۲۵ هزار و ۹۳۰ نفر شب اسکان یافتند و یک میلیون و ۲۳۷ هزار وعده هم تغذیه در قالب ۱۷ موکب ارائه شد، همچنین در شهر نجف ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر شب اسکان یافتند و ۳۲۸ هزار و ۹۰۰ وعده تغذیه در قالب سه موکب ارائه شد و در شهر سامرا نیز ۵ هزار و ۵۰۹ نفر اسکان داده شدند و ۶۶ هزار وعده غذا در قالب یک موکب خدمات به زائران ارائه شد.

وی اضافه کرد: همچنین در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا ۸ موکب مستقر بود که ۵۴ هزار و ۴۷۵ نفر شب اسکان و ۷۳۷ هزار وعده تغذیه و در شهر مسیب نیز ۴۳ هزار و ۲۳۰ نفر شب اسکان و ۳۸۹ هزار و ۴۲۲ وعده تغذیه در قالب ۱۷ موکب ارائه شد.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: در خدمات پزشکی نیز مجموعه گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ ویزیت، ۱۰۰ مورد خدمات دندانپزشکی و معادل ۹۰۰ میلیون تومان خدمات پزشکی را ارائه کردند.

کبودوند تصریح کرد: با هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ۴۵ مبلغ در قالب ستاد مردمی اربعین به مواکب استان اعزام شده و دو گروه ثارالله و انتظار بیش از ۳۰ عنوان اجرا را در اربعین انجام دادند و بیش از ۱۲۰ ساعت برنامه فرهنگی از سوی مجموعه خودروی فرهنگی شهید سیاهکلی ارائه شد.

وی اضافه کرد: مجموعه ستاد اربعین با مدیریت سعید خورشیدی فعالیت خود را به صورت دائمی دنبال می‌کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: طرح و پروژه توسعه حرم طفلان مسلم از سال‌های گذشته شروع شده و صحن شرقی حرم برای توسعه آغاز شده است.

کبودوند گفت: به واسطه اعتمادسازی بالایی که ستاد بازسازی در عراق انجام داده بود هیچ نهادی به فعالیت‌های ستاد در عراق تعرض نکرده است و در حال حاضر همکاری خوبی از سوی دوستان عراقی برای فعالیت‌های ستاد دنبال می‌شود؛ با توجه به اینکه طرف قرارداد تملک و خرید زمین، عراقی است لذا به هیچ عنوان هیچ کدام از نذورات مردم خرج خرید زمین نمی‌شود.

کد خبر 4826415

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین حرم امام حسین قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوشهر شهرکرد شهادت تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران شیراز قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، فردا هفت اردیبهشت ماه، هفت میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برپا می‌شود.

بر این اساس مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و مدیرکل تأمین اجتماعی استان در میز خدمت حضور خواهند داشت.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال آذربایجان‌غربی، شهردار منطقه 2 ارومیه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و نیز مسئول بسیج کارگران پاسخگوی سوالات و مسائل و مشکلات مردمی خواهند بود.

خطیب نماز جمعه فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد