Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@08:02:27 GMT

چالش مهم پیشگیری از خسارت در زلزله

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۶۳۸۴

چالش مهم پیشگیری از خسارت در زلزله

زلزله از جمله حوادث طبیعی است که تا این لحظه هنوز بشر نتوانسته وقوع آن را پیش بینی کند، اما با استحکام ساختمان ها و افزایش تعداد سازه ها ( بیمارستان ها) در نقاط پرخطر می توان از میزان خسارت های ناشی از زلزله جلوگیری کرد.
احتمال وقوع زلزله در همه شهرهای خراسان رضوی به دلیل وجود گسل های مختلف و عمیق وجود دارد، در حال حاضر گسل درونه که از شمال بردسکن آغاز شده، کاشمر، خلیل آباد و تربت حیدریه را در برمی گیرد بزرگ ترین گسل در این استان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آن، گسل بیاض که در گناباد قرار دارد نیز یکی از بزرگ ترین گسل ها محسوب می شود، این در حالی است که گسل های موجود در خراسان رضوی از حدود 7 یا 8 شهر بزرگ این استان می گذرد و این نیازمند توجه بیشتر و اطلاع رسانی دقیق تر به مردم است.
مشهد نیز به واسطه اینکه یکی از کلانشهرهای بزرگ ایران محسوب می شود و گسل شمال به جنوب در این شهر احتمال وقوع زلزله های بسیار را دارد، البته استحکام سازه ها و ساختمان ها در مشهد به اندازه ای است که می تواند از زلزله ای با عمق 4 یا 5 ریشتر بدون خسارت عبور کند، اما ضرورت توجه به مدل توسعه شهرها و استحکام ساختمان ها؛ چالش مهم پیشگیری از خسارت در زلزله محسوب می شود.
در حال حاضر طرح مطالعاتی بر روی گسل های شمال تا جنوب مشهد را اجرا کردیم و به برنامه ریزان نکات و ضرورت ها را اعلام کرده ایم، اما متاسفانه پرداختن به خسارت های ناشی از زلزله موضوعی مقطعی است و هر زمان که زلزله ای با خسارت قابل توجه رخ دهد، مسئولان در مدت زمانی که محدود به همان زلزله است به فکر چاره می افتند، این موضوع در حالی است که آنها عمدتا به مطالعات و نقشه های تهیه شده از گسل ها در سازمان های پایه از جمله زمین شناسی توجهی نمی کنند.
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که پس از خروج آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از چین و بازگشت به واشنگتن، پکن تحرکات نظامی خود را حوالی جزیره تایوان از سر گرفته است.

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چین امروز با ۲۲ هواپیمای نظامی از جمله جنگنده‌های سوخو-۳۰ حوالی تنگه تایوان تردد داشته و ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها نیز از «خط میانه» عبور کرده‌اند.

این خط فرضی زمانی مرز غیررسمی بین چین و تایوان محسوب می‌شد که هیچکدام از طرفین حق عبور از آن را نداشتند اما نیروی هوایی چین با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز جدایی‌طلبان تایوان، تردد نظامی از این منطقه را تشدید کرده است. چین تاکید کرده است که این خط فرضی را به رسمیت نمی‌شناسد.

آمریکا به‌رغم اینکه با جزیره تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی بین‌المللی این جزیره محسوب می‌شود. بلینکن در سفر به چین بدون اشاره به تبادل تسلیحاتی بین واشنگتن و تایوان، مدعی شد که حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، «اهمیت حیاتی» دارد!

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و هرگونه روابط سیاسی سطح بالای سایر کشورها با این جزیره خودمختار به ویژه فروش سلاح از واشنگتن به آن را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. «لای چینگ‌ته» رییس تازه‌منتخب جزیره تایوان، ۲۰ ماه مه در انتخابات پیروز شد. پکن این فرد را عنصری جدایی‌طلب و خطرناک توصیف کرده است.

کد خبر 6089788

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی به یک چهارم نهایی هم نرسیدند!
  • اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • خسارات سیل دبی/ چالش جدید ابرپروژه لاین عربستان