Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بازداشت سفیر انگلیس در تهران و اتفاقات بعد از آن هم گفت: آنچه به ما گزارش دادند کار ایشان کار اشتباهی بوده است و قاعدتاً سفیر آن هم سفیر کشوری مثل انگلیس باید به آداب و اصول دیپلماتیک بیشتر توجه کند و وقتی جایی درگیری هست و جایی هست که مقداری شلوغ است نباید برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی اظهارداشت: ایشان اشتباه کرده وزارت خارجه هم وظیفه دارد که بررسی می‌کند اگر از اصول اصلی خارج شده بر اساس عرف بین‌الملل آنچه که هست را انجام می دهد.
رییس دفتر رییس جمهوری همچنین  درخصوص اقدام اخیر اروپاییها مبنی بر فعال کردن سازوکار حل اختلاف گفت: بحثی که ما همواره با اعضای باقی‌مانده برجام داشتیم این بود که آمریکا از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده و اجازه نمی دهد کشورهای باقی‌مانده در برجام به تعهدات خود عمل کنند و مدتی با آنها اتمام حجت کردیم.
 وی اضافه کرد: از اردیبهشت‌ماه گام‌هایی برداشتیم و ۱۰ روز گذشته گام پنجم که گام بسیار اصولی است را برداشتیم، تقریباً در گام پنجم همه محدودیت‌هایی که برای غنی سازی وجود داشت، همه را برداشتیم البته اعلام کردیم که ما با نظارت آژانس این کار را خواهیم کرد و از طرف دیگر اعلام کردیم که این به معنای خروج از برجام نیست.
واعظی گفت:در واقع همان کاری که آنها کردند ما هم این کار را کردیم؛ آنها برجام را حفظ کردند ولی به تعهدات خود عمل نکردند ما هم صحبت مان این است که به برجام پایبند هستیم ولی این تعهداتی که اعلام کردیم انجام نمی‌دهیم که این مقداری سخت شان بود مخصوصاً که گام پنجم گام اساسی است و آنها هم از نظر افکار عمومی اعلام کرد که می‌خواهند کمیسیون مشترک را راه‌اندازی کنند.
 رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: برگزاری کمیسیون مشترک به هیچ وجه به معنای استفاده از روش ماشه نیست. تشکیل کمیسیون مشترک به معنای این نیست که برجام به هم می خورد. ما هم در گذشته درخواست تشکیل کمیسیون مشترک دادیم و در آنجا بحث کردیم و حرفهای هم را شنیدیم.
 وی گفت: همانطور که دیروز روسیه اعلام کرد که این حق ایران است وقتی طرف مقابل به تعهداتش عمل نمی کند،او هم حق دارد تعهداتش را کم کند.بنابراین به نظر من این جلسه‌ تشکیل و در همان جا حل و فصل خواهد شد و این به هیچ وجه نه به شورای امنیت می‌رود و نه سیستم ماشه اجرا می‌شود. تبلیغاتی است که هیچ پایه واساسی ندارد و کاری هم که اروپایی ها اعلام کردند از روی ظرف و انفعال است.

ادامه دارد

برچسب‌ها وزارت خارجه انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خارجه انگلستان محمود واعظی وزارت خارجه انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و "بن الطوق الماری" وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم