Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از گسیل امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای کمک به سیل‌زدگان مناطق سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بیمارستان صحرایی پیشرفته امروز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی که به منظور مدیریت روند امدادرسانی به سیل زدگان و تسریع در گسیل امکانات سپاه برای یاری رساندن به آنان، به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، امروز چهارشنبه وارد چابهار شد و در جمع خبرنگاران ابعاد سیل را وسیع را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: با حضور میدانی و استقرار قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و فعالیت سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان از همان ساعت ابتدایی وقوع سیل تمام برادران ما با تمام توان وارد عمل شدند.

 

سلامی افزود: ۵ گروه سپاه با ۵۰دستگاه مهندسی در حال بازگشایی مسیرها و راه‌ها هستند، ۳ فروند بالگرد نیروی زمینی سپاه در حال امداد رسانی هستند و گروه‌های متعدد جهادی و بسیج  هم وارد عمل شده‌اند.

 

وی درخصوص افزایش امکانات امداد رسانی سپاه نیز گفت: نیروی دریایی سپاه هم در حال انتقال امکانات خود به مناطق سیل‌زده است. البته این اقدامات از دقایق اولیه وقوع سیل از همان ساعات اولیه وقوع سیل نیروی دریایی نیز با امکانات خوبی وارد عمل شده بود.

 

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: امروز یک بیمارستان صحرایی با امکانات بالا مستقر خواهد شد و به درمان بیماران خواهد پرداخت.

 

سلامی افزود: ما تمام امکانات استان‌های همجوار و  معین را به سمت منطقه گسیل خواهیم کرد و همه امکانات خودمان را به کار خواهیم گرفت.

 

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده به وسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

 

در روزهای گذشته ۵۰۰ روستای شهرستان‌های چابهار، کنارک، ‌نیکشهر، سرباز و دلگان دچار سیل و سیلاب شده بودند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی طرح ملی فهما فهما مسجد مسجد سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک به سیل زدگان خسارت سیل سردار سلامی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا است.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد: ما خواستار پایان هرگونه فشار اسراییل به آنروا و اجازه‌دادن به این آژانس جهت انجام آزادانه اقدامات خود هستیم.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه با اشاره به میانگین کامیون‌هایی که روزانه وارد نوار غزه می‌شوند اعلام کرد: بر خلاف ادعای آمریکا مبنی بر ورود روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون حامل کمک به نوار غزه، از آغاز ماه آوریل به صورت متوسط روزانه ۱۶۳ کامیون حامل کمک وارد غزه شده است.

این نهاد فلسطینی بیان کرد: ما خواهان گشایش دایمی گذرگاه‌ها و تسهیل در روند رسیدن کمک‌ها هستیم به طوری که دست‌کم روزانه ۱۰۰۰ کامیون وارد نوار غزه شود تا بتوانیم به این ترتیب از بحران غذا در این باریکه گذر کنیم.

کد خبر 6094632

دیگر خبرها

  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • به روز رسانی| نکونام: نیمه اول باید کار را تمام می کردیم
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان