Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه هزینه درمان ناباروری به اندازه حقوق یکسال کارگران است، گفت: شرکت های بیمه هنوز پیشنهاد حمایت از خدمات درمان ناباروری را قبول نکرده اند و کارشناسان بیمه ای اتوبوسی در حال رفت و آمد به مجلس هستند تا این موضوع در کمیسیون تلفیق رای نیاورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع «آخرین تغییرات بودجه سال ۹۹» با حضور کارشناسان اقتصادی در  برنامه «پایش» بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرام کاویان، کارشناس اقتصادی با تاکید بر تغییرات خوب لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، تصریح کرد: اصلاحات انجام شده در کمیسیون تلفیق می تواند انتقادات به بودجه را کمتر کند. یکی از این اصلاحات خوب، افزایش وام ازدواج به 100 میلیون تومان برای هر زوج است.

وی گفت: البته در کمیسیون تلفیق مالیات پلکانی بر درآمد نیز لغو شد، که امری نادرست و به نفع ثروتمندان است. از طرف دیگر تصویب مالیات بر دارایی های لوکس اتفاق خوبی بود که در این کمیسیون رخ داد تا در کشور ما نیز همانند کشور های پیشرفته، این مالیات اجرا شود.

کاویان افزود: البته مالیات بر دارایی های لوکس شامل 90 درصد از جامعه نمی شود، ولی اقدامی رو به جلو است.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: در بودجه 99، مالیات بر درآمدهای پزشکان نیز هنوز به وقت خود باقی است. منتهی اگر این نوع مالیات مبتنی بر کد ملی پزشکان باشد، درآمدهای دولت از مالیات این قشر افزایش می یابد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در بودجه 99 پیشنهادی مطرح شده است که بیمه ها از خدمات درمان ناباروری حمایت کنند. در حال حاضر این خدمات مشمول بیمه نمی شوند و هزینه گزافی را نیز به مردم تحمیل می کنند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، اقدامات مثبتی در زندگی مردم رخ خواهد داد.

کاویان با بیان اینکه هزینه درمان ناباروری به اندازه حقوق یکسال کارگران است، گفت: شرکت های بیمه هنوز این موضوع را قبول نکرده اند و کارشناسان بیمه ای اتوبوسی در حال رفت و آمد به مجلس هستند تا این موضوع در کمیسیون تلفیق رای نیاورد.

وی افزود: با بررسی درآمدهای خانوارها این نتیجه حاصل می شود که زوجین نابارور در مراکز دولتی 50 درصد و در مراکز خصوصی 130 درصد درآمد خود را باید بابت درمان ناباروری بپردازند. به عبارت دیگر درمان این موضوع در مراکز دولتی 20 میلیون تومان و در مراکز خصوصی 50 میلیون تومان هزینه دارد.

این کارشناس اقتصادی گفت: کلا 20 درصد زوجین کشور معادل 3.5 میلیون زوج نابارور هستند ولی کل ظرفیت خدمات دهی به علت کمبود پزشک 30 هزار سیکل درمان است. بر اساس برآوردها، خرید خدمت این میزان سیکل درمان کمتر از 200 میلیارد تومان می شود که این رقم در بودجه کشور، عددی ناچیز است. این پول در حال حاضر در بودجه کشور وجود دارد و تنها باید ردیف برای آن اختصاص داد.

کاویان افزود: با وجود این بیمه ها ساز مخالف می زنند. بیمه ها بیان می کنند که هزینه این خدمات 5 هزار میلیارد تومان است. چرا که آنها هزینه درمان 3.5 میلیون زوج را برآورد می کنند، در عین حال که خدمت دهی به همه زوج ها امکان پذیر نیست.

این کارشناس اقتصادی در پایان بیان کرد: درخواست از نمایندگان، تصویب حمایت از این خدمات است تا روند مثبتی در زندگی انها ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ناباروری درمان کارگران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در مجلس یازدهم دست لابی‌های پنهان را بستیم»، گفت: بعد از ۴۵ سال تمام جداول بودجه در صحن علنی مجلس بررسی شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

«ملت عزیز ایران، این تحول را جدی بگیرید! 

‏تمام جداول ریز و درشت بودجه، پس از ۴۵ سال، از پشت درهای بسته خارج شد و شفاف به صحن علنی مجلس آمد. معتقدیم ریال به ریال بودجه کشور حق‌الناس و متعلق به عموم مردم است. در مجلس یازدهم، دست لابی‌های پنهان را بستیم.»

امسال برای اولین بار مجلس جدوال بودجه ۱۴۰۳ را در صحن علنی بررسی کرد. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی، تنها احکام و سقف منابع و مصارف لوایح بودجه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

بررسی جداول در مجلس نیز براساس اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛ بدین شکل که ابتدا مجلس بخش اول لایحه بودجه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند و بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌رسد.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد؛ امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه به پایان رسید و برای اعمال نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست