Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در راستای کمک به رونق تولید، کاهش هزینه‌ها و آسیب کمتر به کالا، گمرک اختصاصی در محل کارخانه کویرتایر ایجاد و آغاز به فعالیت کرد. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی خاشی صبح امروز در آیین انعقاد قرارداد ایجاد گمرک اختصاصی در کارخانه کویرتایر با بیان اینکه ایجاد انبار اختصاصی گمرک در راستای کمک به بخش تولید است اظهار داشت: با ایجاد این گمرک هزینه‌های  مربوط به تخلیه، بارگیری، انبارداری در این اماکن  کمتر می‌شود و شرکت‌های تولیدی بخشی از فضای تولیدی خودرا به گمرک یا انبار اختصاصی گمرک اختصاص می‌دهند که این موضوع هزینه‌های سربار تولید را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افتتاح نخستین گمرک اختصاصی خراسان جنوبی در کارخانه کویرتایر گفت: با راه‌اندازی این انبار در روند ترخیص مواد اولیه تسریع و هزینه‌های حمل و نقل نیز کاهش می‌یابد.

بیش از 20 شرکت بزرگ استان مرکزی گمرک اختصاصی دارندگمرک اختصاصی نفت در استان مرکزی برپا شد

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: بر مبنای تکالیفی که در طول چند سال گذشته در قالب شعار سال توسط مقام معظم رهبری مطرح و تکالیفی که بر عهده دستگاه‌های اجرایی است تسهیلاتی از طریق گمرک جمهوری اسلامی ایران برای بخش تولید و تجارت پیش‌بینی شده است.

خاشی افزود: قانون رفع موانع تولید نیز توسط معاون رئیس جمهور ابلاغ و به سمتی هدایت شده که هم گمرک جمهوری اسلامی ایران و هم سایر مسئولان ذیربط را به جهتی ببرد که حداکثر تسهیلات ممکن را برای واحد‌های تولیدی ایجاد کنند.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از این تسهیلات ایجاد انبارهای اختصاصی است اگرچه در گذشته نیز این امر وجود داشته اما تفاوتی که ایجاد شده این است که گمرک ایران تسهیل بیشتری برای استانها قائل شده و این امر را به گمرکات استان تفویض کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای این برنامه از سال گذشته بحث ایجاد انبار اختصاصی در کارخانه کویرتایر در دستور کار قرارگرفت و با فراهم کردن همه زیرساخت‌های مورد نظر و انبار مستقلی به مساحت 550 مترمربع این مهم امروز عملیاتی و مصوب شد و بسیار خوب است که در شرکت کویرتایر که نقش بزرگی در اقتصاد استان دارد بتوانیم خدمات در محل ارائه دهیم تا برای دریافت خدمات گمرکی دچار زحمت نشوند.

خاشی افزود: امید است موانع صادراتی در زمینه صادرات تایر نیز برطرف شده و شرایطی فراهم شود تا خدمات صادراتی نیز در محل گمرک کارخانه ارائه شود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی نخستین انبار اختصاصی گمرک در کارخانه کویرتایر راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: با افتتاح انبار اختصاصی دیگر نیازی نیست که کالا در محل گمرک دپو شود بلکه زیرنظر خود کارخانه قرار می‌گیرد.

خاشی با بیان اینکه آغاز به کار این انبار اختصاصی پس از امضای قرارداد آغاز می‌شود اظهار داشت: این اقدام با حداقل تضمین مورد نیاز و خدمات فوق العاده در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر نیز در این مراسم با اشاره به راه‌اندازی گمرک اختصاصی اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران کار بسیار خوب و ابتکار بزرگی انجام داده است.

سید محمدحسین زینلی بیان کرد: امید است موانع صادراتی تایر به زودی رفع شود تا کویرتایر بتواند با صادرات محصولات خود از مزیت نزدیکی مرز شرقی کشور بهره‌مند شود.

وی افزود: راه‌اندازی گمرک اختصاصی در کارخانه کویرتایر بسیار مغتنم است تا ضمن تسهیل در واردات مورد نیاز کارخانه، در خرید ماشین آلات و تجهیزات خارجی از طریق همین گمرک در محل اقدام کنیم.

انتهای پیام/250/ز

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود

تین نیوز

تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز آستارا به دلیل نواقص ایجاد شده و خرابی باسکول های گمرک طرف مقابل (گمرک آستارای آذربایجان) با کندی مواجه شده است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی گمرک ایران، با توجه به مشکلات ایجاد شده در طرف آذری خروج کامیون ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود و تعداد کامیون های خروجی کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، طرف آذری قول داده است که ظرف امروز این مشکل حل شود و تردد کامیون ها از این گمرک مرزی به روال عادی برگردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد