Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اینکه فرد خیر و نیک اندیشی برای ساخت مدرسه اعلام آمادگی‌ کند، اما ما زمین مشخص شده نداشته باشیم تا برای ساخت در اختیار او قرار بدهیم بسیار نامطلوب است.

ناصر خوش‌خبر، امروز چهارشنبه 25 دی، در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همه نظام‌های سیاسی دنیا به نوعی تحت تأثیر آموزش و پرورش هستند و به میزان بالندگی آن باید انتظار موفقیت نسل آینده در مسئولیت‌ها را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اثربخش در حیات اجتماعی‌کشور، آموزش و پرورش است، افزود: یکی از مسائل مهم در آموزش و پرورش موضوع حقوق شهروندی است، اما باید به این نکته توجه کنیم که با برگزاری چند کارگاه آموزشی نمی‌توان انتظار تعمیق حقوق شهروندی را برای جامعه داشت.

به گزارش ایسنا، خوش خبر با اشاره به تاثیر برگزاری این جلسات، تصریح کرد: امیدواریم در طول زمانی معین و با دستورالعمل‌های مشخص شورای آموزش و پرورش را در خراسان‌جنوبی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت ۵۵ درصدی ساختمان اداری در حال ساخت آموزش و پرورش مطلوب است، اما باید سرعت گیرد، افزود: در صورت ساخت این مکان، چند کلاس درس به کلاس‌های درس استان افزوده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه توجه به مدارس شبانه‌روزی مشکلات ناشی از مدارس کم جمعیت را حل می‌کند، بیان کرد: اختصاص زمین کناری ساختمان در حال ساخت  آموزش و پرورش به این سازمان نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد چرا که در حال حاضر این زمین متعلق به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

خوش خبر یادآور شد: اگر همه توان آموزش و پرورش را به کار گیریم، باید برای توسعه استان در حوزه آموزش از ظرفیت‌های برخی دیگر از نهادها بهره ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه های هفته معلم در خراسان جنوبی برنامه سپاس معلم در روز دوازدهم اردیبهشت است که توسط مسئولان و ائمه جمعه و…است که در راستای تکریم معلمان برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه سپاس معلم در بیرجند در مدرسه متوسطه ۱۵ خرداد برگزار می شود.

۴۰ معلم و همکار فرهنگی خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری می روند

موسوی نژاد یادآور شد: همچنین ۴۰ نفر از همکاران فرهنگی و معلمان عزیز خراسان جنوبی در روز دوازدهم اردیبهشت ماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

وی گفت: برنامه تکریم از معلمان نمونه خراسان جنوبی (استانی و شهرستانی) در ۱۶ اردیبهشت برگزار می شود و از ۸۹ نفر از معلمان با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه تجلیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۹۳ درصد مدارس خراسان جنوبی نماز جماعت اقامه می شود و درصد باقی مانده عمدتاً مدارس ابتدایی بوده اند.

موسوی نژاد افزود: همچنین از ابتدای سال تحصیلی تاکنون هزار و ۲۰۰ محفل قرآنی برگزار شده است که بسیاری از آنها در ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

وی گفت: اجلاس نماز دانش آموزی در ۱۱ شهرستان برگزار شده است که در این برنامه از ۱۷۰ فعال در حوزه نماز دانش آموزی تجلیل شد.

۸۳ درصد معتکفین دانش آموز بوده اند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در اعتکاف ماه رجب ۲۲ هزار نفر شرکت کردند که طبق آمار اداره کل تبلیغات اسلامی ۸۳ درصد معتکفان دانش آموز بودند.

موسوی نژاد گفت: برای مهر ۱۴۰۳ سهمیه جذب ما از طریق استخدامی از محل ماده ۲۸ هزار و ۲۸۰ نفر است که امیدواریم با این اقدام مشکل نیروی انسانی ما بسیار کاهش یابد.

وضعیت نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: انتظار بر این است که ۳۴۹ نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان متعهد به خدمت نیز در مهر ۱۴۰۳ شروع به کار کنند.

موسوی نژاد گفت: در مجموع استخدامی ها و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پیش بینی بر ورود نزدیک هزار و ۵۰۰ نفر به آموزش و پرورش استان است اما از طرف دیگر تا ابتدای ۱۴۰۴ تعداد هزار و ۵۹ معلم ما بازنشسته می شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری تعداد ۴۸۰ کودک بین ۶ تا ۱۱ سال که تحصیل باز مانده بودند، شناسایی و به چرخه آموزش برگشتند.

توزیع شیر رایگان در مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس خراسان جنوبی اختصاص یافت که امیدواریم این مهم در سال های آتی نیز ادامه پیدا کند.

موسوی نژاد با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی یادآور شد: با توجه به تأثیرگذاری معدل در آزمون ورودی به دانشگاه ها، خانواده ها این مهم را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: پیش بینی ما بر این است که نزدیک ۱۸ هزار ورودی پایه اول دبستان در خراسان جنوبی داشته باشیم.

کد خبر 6092688

دیگر خبرها

  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی