Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@01:16:27 GMT

اندیشه مقاومت با زبان هنر منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۸۲۰۳

اندیشه مقاومت با زبان هنر منتقل می‌شود

سینا دلشادی روز چهارشنبه در جریان بازدید از دفتر حوزه هنری دزفول به خبرنگار ایرنا افزود: استان خوزستان ظرفیت بی نظیری در حوزه فرهنگ و مطالعات پایداری دارد و شهرستان های اهواز، دزفول و آبادان پایتخت های این فرهنگ هستند که باید از این ظرفیت برای انتقال اندیشه مقاومت استفاده کرد. 
وی افزود: پس از شهادت شجاعانه سردار قاسم سلیمانی جبهه مقاومت در شرایط جدیدی قرار گرفته که باید با استفاده از ظرفیت هنر قدم های مستحکم تری در جهت نیل به اهداف مدنظر  برداشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: دزفول باید پایگاهی برای معرفی و نشر ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد که انتقال این ارزش ها در قالب هنر یکی از ضروریات است.
وی اظهار داشت: همه برنامه های حوزه هنری با نگاه به وضعیت فعلی کشور در داخل و منطقه و نقشی که می توان در دنیای اسلام داشته باشد طراحی شده، امیدواریم برنامه های هدفمند به بهترین نحو اجرا شوند. 
معاون اداره کل امور استانها و مجلس حوزه هنری افزود: تلاش می شود به اندیشه افراد موثر در جبهه مقاومت همچون سردار سلیمانی پرداخته شود که با توجه به اینکه استان خوزستان قدمگاه شهداست این جهت گیری حوزه هنری از استان خوزستان آغاز شده و تولیدات هنری در سال آینده بر محور تبیین تفکر و اندیشه مقاومت خواهد بود. 
دلشادی گفت: فروردین ماه سال آینده  هفته هنر انقلاب را پیش رو داریم که برنامه های این هفته با محوریت تمرکز بر مقوله مقاومت برگزار خواهند شد.
دلشادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال دفاتر شهرستانی مورد رصد و پایش قرار می گیرند و مشکلات بررسی خواهند شد تا در راستای حل مشکلات و کاستی های آنها اقدام شود  و تلاش می شود تسهیل فرآیندها و روندها ، تسریع تعاملات شهرستانی با دفاتر استانی و حمایتهای سخت افزاری و نرم افزاری مدنظر قرار گیرد.
وی گفت: حوزه هنری  تولید آثار فاخر هنری، آموزش و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان ملتزم و متعهد به ارزشهای انقلاب اسلامی  را بر عهده دارد که برنامه ها برای تحقق این اهداف تدوین خواهند شد.
وی اظهار داشت: مراکز هنری حوزه هنری در سطح کشور در بخش های آفرینش های ادبی، هنرهای نمایشی، هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی، موسیقی و سرود و حوزه فرهنگ و مطالعات پایداری فعالیت دارند.

برچسب‌ها دزفول مقاومت حوزه هنری هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول مقاومت حوزه هنری هنری دزفول مقاومت حوزه هنری هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شهردار مراغه گفت: سازه های آجری به مناسبت بزرگداشت روز مراغه در پارک ملت این شهر با استفاده از طرح‌های بنا‌های تاریخی اجری ساخته شده است.

مروتی افزود: ساخت این سازه ها با مشارکت حدود ۲۳ نفر هنرمند، معمار، کارشناسان فنی شهرداری، استادان دانشگاه و دانشجویان معماری، دو هفته زمان برده است.

وی با بیان اینکه، مراغه خواستگاه معماری سبک آذری در ایران است، اظهار کرد: این سازه‌ها با هدف احیاء و به نمایش گذاشتن معماری تاریخی و سنتی این شهر اجرا شده است.

به گفته شهردار مراغه، این سازه‌های آجری در پارک ملت مراغه، نماد فرهنگ غنی معماری این شهر از دیرباز تاکنون است.

وی با اشاره به تدوین ده‌ها برنامه برای روز بزرگداشت مراغه افزود: ساخت این آثار هنری، از برنامه‌های جذاب و به یادماندنی ۱۶ اردیبهشت امسال خواهد بود.

مروتی تصریح کرد: برنامه‌های روز مراغه از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده و به مدت یک هفته با برگزاری همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت