Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@22:38:38 GMT

بوئینگ جریمه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۹۹۰۱

بوئینگ اخیرا تحت تاثیر رعایت نکردن استاندارد‌های کیفیتی در اسلت‌های بال هواپیما‌های ۷۳۷ مکس از سوی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا ۵.۴ میلیون دلار جریمه شد. سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) با انتشار اطلاعیه‌ای شرکت هواپیماسازی بوئینگ را تحت تاثیر عدم رعایت استاندارد‌های کیفیت در هواپیما‌های ۷۳۷ مکس به میزان ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیون دلار جریمه کرد.

بوئینگ که یکی از بزرگ‌ترین و کلیدی‌ترین صادرکنندگان ایالات متحده به شمار می‌رود و با طراحی، توسعه و فروش هواپیما در مدل و اندازه‌های مختلف، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می‌کند. این شرکت تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در سال گذشته تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد دلار زیان دهی داشته است.

بوئینگ تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس که به فاصله اندکی از یکدیگر منجر به کشته شدن بالغ بر ۳۰۰ نفر و ممنوعیت پرواز این نوع خاص از هواپیما در سراسر جهان شد، در دسامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که به طور موقت تولید بوئینگ ۷۳۷ مکس را متوقف خواهد کرد. همان طور که بسیاری از نهاد‌های ناظر در ایالات متحده آمریکا و سایر متخصصان هوانوردی پیش بینی کرده بودند، مجوز پرواز و بازگشت بوئینگ ۷۳۷ مکس به خطوط هوایی به این زودی صادر نخواهد شد.

از طرفی تحقیقات کاملی به منظور کشف علت و نحوه سقوط هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس صورت گرفت که به تازگی اعلام شد یکی از آن‌ها عدم رعایت استاندارد‌های کیفیتی اسلت‌های بال ۱۷۸ بوئینگ ۷۳۷ مکس بوده است.

یک ماه پیش نیز این سازمان شرکت مذکور را به علت رعایت نکردن همین پروتکل‌های امنیتی و کیفیتی اسلت‌های بال ۱۳۳ مدل هواپیما‌های نسل جدید موسوم به Next Generation را ۳.۹ میلیون دلار جریمه کرده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت aerotime، کارشناسان این سازمان بر این باورند که بوئینگ در ساخت اسلت‌ها نظارت کافی نداشته و به دلیل کیفیت پایین آلیاژ مورد استفاده دچار فرایند Hydrogen Embrittlement شده است.

از لحاظ علم هوانوردی، این فرایند زمانی رخ می‌دهد که هیدروژن به آلیاژ نفوذ کرده و باعث شکننده شدن و در نهایت شکستگی آن می‌شود.



ایران جیب / لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GnU برچسب ها: بوئینگ ، هواپیمای اوکراینی ، ایالات متحده آمریکا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بوئینگ هواپیمای اوکراینی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)



منبع:پیج bekhanid_bedanid

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سوخت‌گیری هوایی جنگنده بمب‌افکن F-4E نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (فیلم) ببینید جنگنده‌ ها چگونه سوخت گیری هوایی می‌ کنند؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • تیک آف بارانی هواپیما در فرودگاه کرمانشاه
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!
  • درگذشت ناگهانی دومین افشاگر نقص فنی بوئینگ ۷۳۷ در کمتر از دو ماه!
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • تیک آف تماشایی هواپیما در هوای بارانی کرمانشاه + فیلم
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد