Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی بازدید و با رئیس و اساتید بخش طراحی لباس این دانشکده مهم ترین مباحث و مسائل این حوزه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس؛ سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی بازدید و با مسئولان این دانشکده گفت وگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرضیه گرد؛ رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی، اکرم جعفری کیان مدیر گروه رشته طراحی و لباس و پارچه و مهناز ترابیان کارشناس، مدرس و دبیر سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس میزبان دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در این دیدار بودند.

با توجه به در پیش بودن نهمین جشنواره مد ولباس فجر؛ اولین محور گفت وگوها نحوه ارتقا و حرفه ای تر شدن برگزاری جشنواره فجر بود.

مرضیه گرد؛ رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی با اشاره به اینکه هنوز ارتباط قوی بین دانشگاه های دارنده رشته های طراحی لباس و بخش صنعت، بازار و مزون دارها ایجاد نشده است، خواستار توجه بیشتر به توانمندی ها و ویژگی های خاص طراحی لباس توسط دانشجویان شد و گفت: در داوری آثار ارسالی به جشنواره فجر باید ویژگی ها به ویژه مفهوم و معناگرایی طرح های دانشجویان مورد توجه داوران جشنواره قرار گیرد و حضور اساتید دانشگاه در بخش داوری آثار جشنواره فجر می تواند به دیده شدن بهتر آثار دانشجویان منجر شود.

وی همچنین بر برنامه ریزی های صورت گرفته برای بردن آثار علمی ـ هنری دانشجویان به متن جامعه و برقراری ارتباط بین صنعتگران برای تولید انبوه آثار اشاره و تصریح کرد: باید جشنواره های مد و لباس محل و میزبان برقراری چنین ارتباطی باشند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی همچنین به تعاملات این دانشگاه با کشور عمان برای برگزاری دوره های ویژه طراحی مد و لباس در این کشور، همکاری با سایر نهادهای فعال در عرصه مد و لباس، اجرای طرح خیریه طراحی و دوخت لباس برای مؤسسات خیریه و ... اشاره و پیشنهاد کرد برای ارتقای کیفی جشنواره های دانشجویی «جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس» به صورت دوسالانه برگزار شود.

شفاپور نیز با تأیید این مسئله که دانشجویان و مزون داران با هم در طراحی لباس تفاوت هایی دارند، گفت: باید شاخص های طراحی لباس به ویژه مفاهیم به کار رفته در طراحی لباس دانشجویی در داوری آثار جشنواره فجر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اعلام حمایت از فعالیت های حرفه ای صورت گرفته در دانشگاه شریعتی، از حضور دانشجویان این دانشگاه در نهمین جشنواره فجر استقبال و خواستار برقراری ارتباط قوی بین دانشگاه ها و جشنواره مد و لباس فجر شد.

شفاپور به تلاش های خود برای کمک به اشتغال و استقلال حرفه ای طراحان به ویژه دانشجویان رشته های طراحی لباس اشاره و تصریح کرد: در تلاش برای امضای تفاهم نامه هایی با نهادهای مختلف برای کمک به خود اشتغالی دانشجویان طراحی لباس هستیم.

پس از گفت وگو در خصوص آسیب ها و مشکلات موجود در حوزه مد و لباس و تبادل نظرات و پیشنهادهای کارشناسی در این حوزه، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از بخش های مختلف دانشگاه شریعتی از جمله کارگاه های دوخت لباس که دانشجویان در آنها حضور داشتند، کارگاه های صنایع دستی، کارگاه طراحی و رنگ پارچه و ارشیو لباس های طراحی و دوخته شده توسط دانشجویان این دانشگاه بازدید کرد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی فهما مسجد فهما سردار سلیمانی مسجد سردار سلیمانی کانون های مساجد مسجد سردار سلیمانی بزرگداشت دانشگاه شریعتی رایزنی علمی مد ولباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در مراسم روز معلم که با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد تبریز نخستین واحد دانشگاه آزاد است که سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب است که ریشه خود را از شهر اولین‌ها تبریز پرافتخارگرفته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با ۳۳ واحد و مرکز بیش از یک‌هزار و 450 هیئت علمی و بیش از ۶۳ هزار نفر دانشجو دارد و یک‌هزار و ۹۰۰ کارمند یکی از بزرگ‌ترین مرکز علمی و پژوهشی استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و علوم پزشکی مستقل با حدود ۶۰۰ هیئت علمی ۳۰ هزار دانشجو و حدود یک‌هزار کارمند به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو و تأثیرگذار در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود.

رنجبران تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون بهره‌گیری از بودجه دولتی و بدون اینکه بار هزینه‌ای برای اداره کشور داشته باشد با افتخار بخش بزرگی از آموزش پژوهش و فرهنگ را بر عهده دارد و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از سهم آموزش عالی در استان به این دانشگاه اختصاص دارد.

وی افزود: بر این باوریم که بزرگ‌ترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک شبکه توانمند علمی و فناورانه بستر‌های نوین توسعه نوآوری، ظرفیت حل مسئله است، ظرفیتی که بایستی در جهت حل مسائل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز متذکر شد: امروز سامانه پایش آزاد با تعریف نظام موضوعات کشور در حوزه‌های مختلف و استخراج مسائل این حوزه‌ها و پایان‌نامه‌ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی را به صورت نظاممند بدین مسیر سوق دهد و حدود ۳۰ درصد پایان‌نامه‌های ما به سمت حل مسائل کشور هدایت می‌شود و این افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌کند و این آمار هر روز رو به افزایش است.

رنجبران تأکید کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق ظرفیت حل مسئله و نگاه ماموریت گرایانه دانشگاه، این مرکز آموزشی اقدام به ایجاد دانشکده‌های موضوعی کرده است. در حوزه‌های مختلف دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی اسفندماه ۱۴۰۲ در واحد تبریز به‌عنوان اولین دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین از اخذ مجوز دانشکده‌های هنر و رسانه، فرهنگ و تمدن و تعلیم و تربیت اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»