Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاه‌دانه، نام‌های متعددی دارد که در جای جای این کره خاکی با اسامی متفاوتی شناخته می‌شود و از این رو قصد داریم تا به بررسی تاثیر سیاهدانه بر روی هورمون‌های بدن بپردازیم.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سیاه‌دانه را با نام‌های سیاله، سیاوله، سیاسونی (جافی)، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی و خلفه (Nigella Sativa) می‌شناسند، یک گیاه یک‌ساله و گلدار که بومی منطقه جنوب غربی آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که برخی روایات اسلامی این گیاه را درمان هر دردی جز مرگ معرفی کرده اند!

آیا سیاهدانه بر روی هورمون‌های بدن تاثیر دارد؟

بسیار از اطبا طب سنتی بر این باورند که، خوردن یک قاشق سیاه دانه همراه با غذا نیز می‌تواند به درمان کم کاری تیروئید کمک کند.

باید بدانید که؛ سیاه دانه به محض ورود به معده بلغم معده را به خود گرفته و آن را از دستگاه گوارش خارج می‌کند.

از طرفی به افراد توصیه می‌شود که محل غده تیروئید را هر روز با روغن سیاه دانه یا بادام تلخ و یا زیتون چرب کنند و باید دقت کرد که روغن بادم تلخ نسبت به دو روغن دیگر در اولویت کمتری قرار دارد، زیرا برای خانم‌ها ایجاد افزایش مو می‌کند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که مصرف سیاه دانه برای خانم‌های باردار به ویژه در سه ماه اول بارداری ممنوع است، زیرا سبب سقط خود به خودی نوزاد می‌شود.

نحوه مصرف سیاهدانه

توجه به این نکته ضروری است که؛ سیاه دانه را نباید آسیاب کرد و بهتر است کامل میل شود و طبق قانون طبعیت بهتر است که خداوند هر چیز را همان طور که آفریده مصرف شود.

آسیاب کردن سیاه دانه موجب اکسید شدن آن می‌شود بنابراین اگر سیاه دانه آسیاب می‌شود یا باید در همان زمان مصرف شود و یا اینکه باید روی آن عسل ریخته شود تا از اکسید شدن آن جلوگیری شود؛ بنابراین آسیاب کردن سیاه دانه و نگهداری آن غلط است و اگر سیاه دانه آسیاب شده با عسل مخلوط شده در دمای اتاق تا یک ماه و در یخچال تا سه ماه قابل نگهداری است.

باید بدانید که سیاه دانه در حالت عادی طبعی گرم و خشک دارد و برای تنظیم هورمون‌های اصلی بدن بسیار مفید است.

پیرامون مصرف سیاه دانه روایت‌های بسیاری وجود دارد که در یکی از این روایت‌ها بیان شده است که نسبت مصرف سیاه دانه به سایر خوراکی‌ها مانند نسبت انبیاء به انسان‌های عادی است.

منبع: میزان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارداری درمان طب سنتی مو آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به مصرف برق ٣٢ هزار مگاواتی سامانه های‌سرمایشی در دوره گرم سال، آن را معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیونی عنوان کرد و گفت: ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

به گزارش وزارت نیرو، وی در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ٢ درصدی مصرف در کشور‌های توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

 

به گفته وی، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینر‌های غیرمجاز یا استفاده از کولر‌های گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد که به دلیل عدم بازدارندگی، راهکار‌های قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است.

وی در همین زمینه گفت: تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزار‌های فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحد‌های حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو