Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده فرماندار و رئیس ستاد انتخابات زرند پیش از ظهر امروز ۲۵ دیماه در جلسه مشترک هیئات اجرایی و نظارت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان‌های زرند و کوهبنان، با بیان اینکه ۲۱ دیماه بر اساس اطلاعیه شورای نگهبان اسامی کاندیدا‌های تایید، رد و عدم احراز صلاحیت شدگان حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان به این ستاد اعلام و سریعاً نتیجه به اطلاع نامزد‌ها رسانده شد، افزود: بر اساس فرصت پنج روزه برای اعتراض و ثبت شکایت ردصلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی، فردا پنج شنبه ۲۶ دیماه آخرین مهلت جهت ثبت اعتراضات میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نامزد‌ها می توانند با حضور در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان واقع در محل فرمانداری کرمان نسبت به ثبت اعتراض و شکایت خود اقدام کنند.

️رئیس هیئت اجرایی و ستاد انتخابات شهرستان همچنین از تعیین نهایی ۱۴۳ شعبه اخذ رای (۹۸ شعبه ثابت و ۴۵ شعبه سیار) در زمان برگزاری انتخابات در حوزه زرند و کوهبنان خبر داد و تصریح کرد: ۹۵ شعبه در بخش مرکزی و شهر‌های چهارگانه شهرستان زرند، ۲۱ شعبه در بخش یزدان آباد شهرستان زرند و ۲۷ شعبه در حوزه فرعی شهرستان کوهبنان است و بیش از ۳۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم و همچنین بیش از ۲۰۰ خودرو خدمت در امر برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان شرکت خواهند داشت و به انجام وظایف محوله خواهند پرداخت.

صادق زاده افزود: تیم‌های تخصصی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان زرند از چند روز قبل تشکیل و در حال حاضر با حضور در محل شعب اخذ رای تعیین شده، در حال ارزیابی و تست شعب از لحاظ فنی، اتوماسیون و امکانات میباشند.

فرماندار زرند اظهار داشت: ۲۲ بهمن ماه زمان قطعی اعلام اسامی نهایی نامزد‌ها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور به استناد ماده ۳۵ آیین نامه اجرایی خواهد بود که متعاقباً به اطلاع رسانده خواهد شد.

سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند نیز در این جلسه با بیان اینکه اعضای محترم هیئات اجرایی و نظارت ستاد انتخابات شهرستان زرند جزو پیشکسوتان برگزاری انتخابات در ادوار گذشته هستند، مجدداً بر لزوم رعایت اصل بی طرفی اعضا و آمادگی کامل جهت برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در خور نام زرند و زرندی‌ها تاکید کرد.

علی پوررنجبر رئیس هیئت نظارت ستاد انتخابات شهرستان نیز ضمن اشاره به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) که فرمودند نهاد شورای نگهبان همیشه مورد تایید اینجانب میباشد، از هجمه‌های اخیر منافقان داخلی و خارجی علیه این نهاد ابراز تاسف کرد و گفت: تصمیم شورای نگهبان در تایید و رد صلاحیت افراد بر اساس استعلامات مراجع رسمی چهارگانه، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی میباشد و هیچ گونه غرض ورزی شخصی و حزبی در این تصمیمات دخیل نیست و نخواهد بود.

او در این راستا از اعضای هیات اجرایی و نظارت ستاد انتخابات شهرستان زرند خواست تا با تجربه، سواد و آشنایی کامل با قوانین انتخاباتی که دارند نسبت به شایعه پراکنی‌ها و هجمه‌ها علیه این نهاد نظارتی جوابگو باشند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: برای برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۴ درصد شعب اخذ رای مشهد در مساجد، ۵۷ درصد در مدارس و بقیه نیز در ادارات و دانشگاه‌ها و فرهنگسرا‌ها جانمایی شده اند.

مهدی ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات در روز ۱۱ اسفند ماه در هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رای برگزار شد که در روز ۲۱ اردیبهشت ماه و دور دوم انتخابات مجلس این کارزار سیاسی در هزار و ۲۰ شعبه برگزار می‌شود، نزدیک به ۶۰ شعبه اخذ رای از این تعداد سیار است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: در دور اول انتخابات، رقابت مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان انجام می‌شد و از طرفی با شمار رای دهندگان زائر و مسافر در مشهد نیز مواجه بودیم.

به گفته وی، در دور دوم فقط جمعیت زیر پوشش حوزه انتخابیه مشهد و کلات که در مرحله اول رای داده اند و یا اصلا رای نداده اند قادر به شرکت در انتخابات هستند، لذا با محدود شدن جمعیت رای دهندگان در مرحله دوم روبرو هستیم.

ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات مجلس در خراسان رضوی با ۴۸۹ داوطلب برگزار شد، اکنون این رقابت بین ۲ داوطلب انجام می‌شود، لذا در دور دوم انتخابات حدود ۸۰۰ شعبه اخذ رای در مشهد در مقایسه با دور نخست کاهش یافته و در حقیقت شعبی که کمتر از ۳۰۰ رای داشته اند در دور دوم حذف و یا با دیگر شعب ادغام شده اند.

بر اساس اعلام فرماندار مشهد شمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز ۲۱ اردیبهشت ماه در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس