Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@03:23:32 GMT

کشف یک میلیارد ریال دخانیات قاچاق در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۳۳۷۱

کشف یک میلیارد ریال دخانیات قاچاق در استان مرکزی

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، از کشف یک میلیارد ریال دخانیات قاچاق در ۹ ماهه سال ۹۸، در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ ظهر امروز دهمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در استانداری مرکزی و با حضور اعضای مرتبط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاعتی، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، پس از دهمین جلسه این کمیسیون در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه که به ریاست استاندار مرکزی و حضور رئیس دادگستری استان و اعضای دیگر برگزار شد، دستورالعمل های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

وی، با اشاره به کشف یک میلیارد ریالی دخانیات قاچاق در ۹ ماهه سال ۹۸، افزود: قاچاق سیگار یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود که با توجه به اهمیت آن و افزایش محسوس کشفیات در سال جاری، بنابر این شد تا تدابیر جدیدی اتخاذ شود و مقابله موثر تری در مقابله با قاچاق سیگار داشته باشیم.

طاعتی، اضافه کرد: مقایسه مصرف سیگار از سال ۹۳ تا سال ۹۷ نشان می دهد مصرف آن از ۶۲ میلیارد نخ به ۶۵ میلیارد نخ در کشور رسیده است. البته تولید این ماده دخانی از ۲۸ میلیارد نخ در سال ۹۳ به ۴۸ میلیارد نخ در سال ۹۷ رسیده و از آن طرف از واردات و قاچاق آن جلوگیری شده که باعث ایجاد اشتغال بیشتری در کشور می شود.

طاعتی ادامه داد: دستورالعمل بعدی در خصوص اموال تملیکی استان بود، که با توجه به گزارش مدیر اموال تملیکی و پیگیری های این سازمان، انبار اموال تملیکی استان در حال نقل مکان به محلی جدید است تا با استفاده از فناوری اطلاعات شرایط مناسب تری را در اموال جدید داشته باشیم. همچنین مقرر شد تا برخی کالاهای موجود در انبار قاچاق به مجموعه های علمی و فرهنگی استان شامل دانشگاه های استان و مراکز فنی و حرفه ای و ... داده شود تا در امر آموزش موثر واقع شود.

وی با اشاره به حضور میهمانانی از بیمه مرکزی در این جلسه، تصریح کرد: برخی افرادی که اقدام به قاچاق کالا می کنند با استفاده از سرویس های بیمه ای سعی در پوشش گذاشتن بر فعالیت های غیر قانونی خود دارند که مقرر شد تا شرکت های بیمه ای با دقت بیشتری امور را پیگیری کرده و چنین خودروهایی را به هیچ عنوان بیمه نکنند و اگر موردی مشاهده شود به بیمه مرکزی گزارش شده و برخورد جدی با بیمه گذار انجام می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی متو صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از رسیدگی به پرونده قاچاق چهار هزار و ۲۱۸ لیتر نفت گاز به ارزش ۷۴۸ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرستان دماوند خبر داد.

رئیس شعبه اول تعزیرات دماوند افزود: شعبه پس از بررسی مدارک و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی سوخت کشف شده محکوم کرد.

متو گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بود.

کد خبر 6097947

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم